Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
- KX250
- Meat-team Member
- Posts: 1541
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
- Location: Nijverdal
Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Omdat bijna alle stock gasveren van de motorkap na jaren trouwe dienst uiteindelijk te zwak worden, hier een mod die de veel te krappe openingshoek van de klep een stuk vergroten, waardoor men vanaf de zijkant beter bij de motor kan.
Voor: (openingshoek af fabriek)
Na:
Kosten €70,= tottaal, incl. btw, bij een gewone gasverenboer.
Er wordt gebruikgemaakt van een bestaand gat in de motorkap, zie pijl.
Het gat is af fabriek ø10, ik heb hem opgeboord tot 11 en er een blindklinkmoer M8 in gemaakt.
Zonder speciale tang gedaan door met een lange bout met moer de klinkbeweging te maken.
Dit alles omdat de draad van de gasveer M8 is.
M12 er in maken kan ook en dan met een verloopbus werken.
Let bij het opboren op dat de boor niet te diep doorschiet!
Als het goed is, is er net voldoende zijdelingse ruimte voor de gasveer als de klep dicht gaat. (wel even controleren!)
Besteld met een F=250N/stuk (voor iedereen die stock wil blijven kan een slag C = 150 bestellen)
Ik heb de 520 besteld, maar de 526 heeft iets langere draad.
Meer dan genoeg ruimte over (volgens mij zo'n 3 cm) tussen de wissers en de klep
Special thanks to dad ;-)
Voor: (openingshoek af fabriek)
Na:
Kosten €70,= tottaal, incl. btw, bij een gewone gasverenboer.
Er wordt gebruikgemaakt van een bestaand gat in de motorkap, zie pijl.
Het gat is af fabriek ø10, ik heb hem opgeboord tot 11 en er een blindklinkmoer M8 in gemaakt.
Zonder speciale tang gedaan door met een lange bout met moer de klinkbeweging te maken.
Dit alles omdat de draad van de gasveer M8 is.
M12 er in maken kan ook en dan met een verloopbus werken.
Let bij het opboren op dat de boor niet te diep doorschiet!
Als het goed is, is er net voldoende zijdelingse ruimte voor de gasveer als de klep dicht gaat. (wel even controleren!)
Besteld met een F=250N/stuk (voor iedereen die stock wil blijven kan een slag C = 150 bestellen)
Ik heb de 520 besteld, maar de 526 heeft iets langere draad.
Meer dan genoeg ruimte over (volgens mij zo'n 3 cm) tussen de wissers en de klep
Special thanks to dad ;-)
Last edited by KX250 on Sunday 24 July 2011 21:40, edited 1 time in total.
Republica bananna
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Netjes, werk een stuk prettiger denk ik als ik dat zo zie
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Topic naar FAQ deel verplaatst en opgenomen in de database index.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Super, alle info en write up.
Iedereen gaat dit een keer nodig hebben, voor 70Euro is het ook nog een koopje!
Iedereen gaat dit een keer nodig hebben, voor 70Euro is het ook nog een koopje!
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Ik heb nog wat van die M8 blindklinkmoeren over voor de liefhebbers. Die kun je denk ik zo niet op de hoek krijgen.
Doe ik zo gratis op de post.
Doe ik zo gratis op de post.
Republica bananna
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Als je er nog meer wil, maar effe zeggen. Wij hebben ze ook zo liggen. Wel effe zeggen welke maat en alu of staal uitvoering.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Ik heb vandaag deze modificatie ook uitgevoerd met dank aan KX250
Het verschil in lengte
Klinkmoeren erin
En klaar
Gegevens op de veren
Ik was totaal 91,50 kwijt inclusief het verzenden bij T-Technics, echt een top bedrijf supersnel met leveren.
En Peter nogmaals bedankt voor het verschaffen van de bestelnummers
Het verschil in lengte
Klinkmoeren erin
En klaar
Gegevens op de veren
Ik was totaal 91,50 kwijt inclusief het verzenden bij T-Technics, echt een top bedrijf supersnel met leveren.
En Peter nogmaals bedankt voor het verschaffen van de bestelnummers
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Renev? welke kogel gewrichten heb jij aangeschaft?
op de foto heb je een korte en een langere?
heb je dan een 520 voor in de motorkap en een 526 voor het onderste bevestigings punt?
ik ga ze ook bestellen, veel makkelijker met sleutelen ;)
op de foto heb je een korte en een langere?
heb je dan een 520 voor in de motorkap en een 526 voor het onderste bevestigings punt?
ik ga ze ook bestellen, veel makkelijker met sleutelen ;)
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Check ook je PM
Oja de lange heb ik in de zijkant gebruikt en de korte in de motorkap.
De blindklinkmoeren had ik nog liggen.
Tis inderdaad een uitkomst, je kan overal veel makkelijker bij.
Oja de lange heb ik in de zijkant gebruikt en de korte in de motorkap.
De blindklinkmoeren had ik nog liggen.
Tis inderdaad een uitkomst, je kan overal veel makkelijker bij.
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Super! bedankt voor de info!
gelijk even een mailtje naar t-technics, hoef ik geen houten balk meer tussen de motorkap te zetten!!
gelijk even een mailtje naar t-technics, hoef ik geen houten balk meer tussen de motorkap te zetten!!
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
huh hoe kan dit nou weer dan?
ik zou 40 euro meer moeten betalen dan jou bij hetzelfde bedrijf..
heb ik wat verkeerd?
Beste Jurrian,
2x 512423 gasveer 10/22 D=555mm M8-M8 C=250mm 250N , 2 x 34,95 = 69,90 €
2x 98520 kogelgewricht radiaal M8x30 verzinkt 2 x 5,10 = 10,20 €
2x 98526 kogelgewricht radiaal M8x30 schachtlengte 25mm 2 x 7,28 = 14,56 €
Ver zend kosten: 12,50 €
Totaal: 107,16 € exclusief BTW 21%
Totaal: 129, 67 € inclusief BTW 21%
ik zou 40 euro meer moeten betalen dan jou bij hetzelfde bedrijf..
heb ik wat verkeerd?
Beste Jurrian,
2x 512423 gasveer 10/22 D=555mm M8-M8 C=250mm 250N , 2 x 34,95 = 69,90 €
2x 98520 kogelgewricht radiaal M8x30 verzinkt 2 x 5,10 = 10,20 €
2x 98526 kogelgewricht radiaal M8x30 schachtlengte 25mm 2 x 7,28 = 14,56 €
Ver zend kosten: 12,50 €
Totaal: 107,16 € exclusief BTW 21%
Totaal: 129, 67 € inclusief BTW 21%
Re: Motorkap gasveer modificatie Supra MK3
Hmmm das best een verhoging idd
Zie PM
Zie PM