Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

1jz klep seals

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

1jz klep seals

Post by Dude »

Ik heb hier klepseals liggen van een 2jzgte, ooit een keer via ebay gescoord. Volgens mij zouden deze ook op een 1jz moeten passen, niet?
Het zijn viton klepseals, alleen zit er geen verschil tussen intake en exhaust. Dit is bij OEM toyota wel het geval.
Volgens mij maakt dit voor viton klepseals niet uit, aangezien viton al een hogere temp kan hebben. Iemand een idee? Qua passing geloof ik het wel, diameter van de klepsteel is allemaal hetzelfde.
Image

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: 1jz klep seals

Post by mmarkk »

Heb een keer gelezen dat iemand die viton high temp dingen had en er tevreden over was.
Maar beter haal je even stock seals, voor de zekerheid, de boel weer loshalen is k*ut natuurlijk :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: 1jz klep seals

Post by joep »

Wat ik lees bij Dupont, denk ik niet dat het uitmaakt. Alles hoge temperaturen.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: 1jz klep seals

Post by Andre »

BTW about temperatuur zit het wel goed bij die seals

Ook is het zo dat waar de seals geplaats worden bij de kleppen het net al te heet wordt door de olie
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 1jz klep seals

Post by Dude »

als ik kijk op www.h-base.nl dan zijn de intake en exhaust seals hetzelfde. Het heeft meer met de temperatuur range te maken dan met passing volgens mij.
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: 1jz klep seals

Post by Andre »

Dude wrote:als ik kijk op http://www.h-base.nl dan zijn de intake en exhaust seals hetzelfde. Het heeft meer met de temperatuur range te maken dan met passing volgens mij.
Heb me nooit in verdiep maar volgens mij worden beide seals toch wel even warm of moeten dezelfde range hebben ?
Die dingen die drijven in olie als het goed is dus maybe max olietemp zullen ze worden
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 1jz klep seals

Post by Dude »

Uitlaat kleppen worden natuurlijk warmer. Daarom zijn die kleppen vaak ook van een ander materiaal gemaakt dan de inlaat kleppen (hier stroomt immers koude benzine en lucht langs)
Hetzelfde geld dan ook voor de klepseals. Fabrikanten kiezen liever voor een goedkoper materiaal voor de klepseals, als dit voldoet aan de eisen. Viton is bijv. 12x zo duur dan normaal nitrile rubber.
Ik ga gewoon eens kijken hoeveel verschil er in maatvoering zit tussen origineel en wat ik hier nu heb liggen. Als ze gewoon passen dan zet ik ze er in, anders bestel ik wel een OEM setje.
Image

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: 1jz klep seals

Post by toyota87 »

zat een 1mm hoogte verschil tussen de in en uitlaat als ik het goed heb.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: 1jz klep seals

Post by PimmeTjaaH »

Heb een set originele klepseals gehaald voor 1jz, maar er is een lichte en een donkere seal. Weet iemand welke welke is ?

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: 1jz klep seals

Post by toyota87 »

ja dat weet ik :7
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 1jz klep seals

Post by Dude »

De zilveren is uitlaat, de bronzen inlaat. Je kunt het zien aan het rubber waar de klepsteel op loopt, de inlaat is gewoon rubber met een scherp 'afschraap' randje de uitlaat is een hardere compound rubber en het lijkt wel of er iets van een metaal soort in verwerkt zit, het randje hiervan is wat ronder (weet niet of het Viton is of niet).
Image

Post Reply