Page 1 of 1

1jz klep seals

Posted: Sunday 31 July 2011 19:49
by Dude
Ik heb hier klepseals liggen van een 2jzgte, ooit een keer via ebay gescoord. Volgens mij zouden deze ook op een 1jz moeten passen, niet?
Het zijn viton klepseals, alleen zit er geen verschil tussen intake en exhaust. Dit is bij OEM toyota wel het geval.
Volgens mij maakt dit voor viton klepseals niet uit, aangezien viton al een hogere temp kan hebben. Iemand een idee? Qua passing geloof ik het wel, diameter van de klepsteel is allemaal hetzelfde.

Re: 1jz klep seals

Posted: Sunday 31 July 2011 22:25
by mmarkk
Heb een keer gelezen dat iemand die viton high temp dingen had en er tevreden over was.
Maar beter haal je even stock seals, voor de zekerheid, de boel weer loshalen is k*ut natuurlijk :)

Re: 1jz klep seals

Posted: Sunday 31 July 2011 23:13
by joep
Wat ik lees bij Dupont, denk ik niet dat het uitmaakt. Alles hoge temperaturen.

Re: 1jz klep seals

Posted: Sunday 31 July 2011 23:41
by Andre
BTW about temperatuur zit het wel goed bij die seals

Ook is het zo dat waar de seals geplaats worden bij de kleppen het net al te heet wordt door de olie

Re: 1jz klep seals

Posted: Sunday 31 July 2011 23:55
by Dude
als ik kijk op www.h-base.nl dan zijn de intake en exhaust seals hetzelfde. Het heeft meer met de temperatuur range te maken dan met passing volgens mij.

Re: 1jz klep seals

Posted: Monday 01 August 2011 00:00
by Andre
Dude wrote:als ik kijk op http://www.h-base.nl dan zijn de intake en exhaust seals hetzelfde. Het heeft meer met de temperatuur range te maken dan met passing volgens mij.
Heb me nooit in verdiep maar volgens mij worden beide seals toch wel even warm of moeten dezelfde range hebben ?
Die dingen die drijven in olie als het goed is dus maybe max olietemp zullen ze worden

Re: 1jz klep seals

Posted: Monday 01 August 2011 00:14
by Dude
Uitlaat kleppen worden natuurlijk warmer. Daarom zijn die kleppen vaak ook van een ander materiaal gemaakt dan de inlaat kleppen (hier stroomt immers koude benzine en lucht langs)
Hetzelfde geld dan ook voor de klepseals. Fabrikanten kiezen liever voor een goedkoper materiaal voor de klepseals, als dit voldoet aan de eisen. Viton is bijv. 12x zo duur dan normaal nitrile rubber.
Ik ga gewoon eens kijken hoeveel verschil er in maatvoering zit tussen origineel en wat ik hier nu heb liggen. Als ze gewoon passen dan zet ik ze er in, anders bestel ik wel een OEM setje.

Re: 1jz klep seals

Posted: Monday 01 August 2011 07:32
by toyota87
zat een 1mm hoogte verschil tussen de in en uitlaat als ik het goed heb.

Re: 1jz klep seals

Posted: Sunday 03 March 2013 15:22
by PimmeTjaaH
Heb een set originele klepseals gehaald voor 1jz, maar er is een lichte en een donkere seal. Weet iemand welke welke is ?

Re: 1jz klep seals

Posted: Sunday 03 March 2013 20:06
by toyota87
ja dat weet ik :7

Re: 1jz klep seals

Posted: Sunday 03 March 2013 21:29
by Dude
De zilveren is uitlaat, de bronzen inlaat. Je kunt het zien aan het rubber waar de klepsteel op loopt, de inlaat is gewoon rubber met een scherp 'afschraap' randje de uitlaat is een hardere compound rubber en het lijkt wel of er iets van een metaal soort in verwerkt zit, het randje hiervan is wat ronder (weet niet of het Viton is of niet).