Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

test waardes AFM LS400 1uz-fe

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by Gtech »

heeft iemand toevallig wat meetwaardes of scope beeld van wat een correcte air flow meter moet geven?

hoorde dat ze nog wel eens kapot willen gaan, en aangezien ik denk dat dat bij mij ook het geval is zou ik em wel es door willen meten

ze worden ook wel eens op een 7m-gte gezet, zou ik mischien die meetwaardes kunnen gebruiken?

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by Dude »

Meetwaardes heb ik niet, een goede Lexus AFM nog wel.
Die van de 7m zijn hetzelfde, je kunt namelijk de elektronica zo overzetten.
Image

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by Gtech »

okay dus in principe als ik iemand met een rijdende 7m-gte weet, zou ik em uit kunnen wisselen om em te testen?

dat zou ook een optie zijn

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by toyota87 »

ik heb er nog wel 1 liggen voor je.7m AFM

meetwaardes kun je terug vinden in de 7m tsrm als het goed is.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by Gtech »

ja daar had ik ook gekeken, maar daar staat enkel de meetwaarde voor de temperatuur sensor in de afm :)

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by toyota87 »

nou niet meer verder zeuren :7

Image

Image

1989+ modellen

Image

Image

Image
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by Gtech »

thanks, het is de aller onderste indd.

die waarde heb ik doorgemeten, die is in orde, maar dat is enkel de temperatuur sensor lijkt me.

ik ga van de week nog wel ff stoeien met dat ding, het schijnt dat je em ook gewoon los kan trekken om te testen.

bij volgas zit er nu iig geen gang in, en hij laat een enorme zwarte rookwolk achter,

al is dat niet zo'n probleem als van de banden zou zijn ipv onverbrande benzine :7

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by emveha »

Is inderdaad van de temperatuursensor, maar in de TSRM moeten volgens mij ook wel de stationair, halfgas en volgaswaardes staan van de meter zelf.

Kan zo effe niet bij de boeken, zal het wel eens opzoeken.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by Tjabbo »

Gtech wrote:thanks, het is de aller onderste indd.

die waarde heb ik doorgemeten, die is in orde, maar dat is enkel de temperatuur sensor lijkt me.

ik ga van de week nog wel ff stoeien met dat ding, het schijnt dat je em ook gewoon los kan trekken om te testen.

bij volgas zit er nu iig geen gang in, en hij laat een enorme zwarte rookwolk achter,

al is dat niet zo'n probleem als van de banden zou zijn ipv onverbrande benzine :7
afm lostrekken gaat je motor in noodloop. dus als je hem lostrekt en er verandert niets dan is de afm zeker kapot
maar het is waarschijnlijker dat de afm het nog doet maar verkeerde waardes doorgeeft in een bepaald bereik. En dat is erg moeilijk troubleshooten. Wisselen voor een werkende afm is het best wat je doen kan waarschijnlijk.

Welke error codes krijg je? (knippercodes?)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: test waardes AFM LS400 1uz-fe

Post by Gtech »

emveha wrote:Is inderdaad van de temperatuursensor, maar in de TSRM moeten volgens mij ook wel de stationair, halfgas en volgaswaardes staan van de meter zelf.

Kan zo effe niet bij de boeken, zal het wel eens opzoeken.
okay, mischien heb je dan een andere versie, want ik kon eigenlijk alleen wat vinden over de temp sensor, als je wil kijken graag :)

Tjabbo wrote:
afm lostrekken gaat je motor in noodloop. dus als je hem lostrekt en er verandert niets dan is de afm zeker kapot
maar het is waarschijnlijker dat de afm het nog doet maar verkeerde waardes doorgeeft in een bepaald bereik. En dat is erg moeilijk troubleshooten. Wisselen voor een werkende afm is het best wat je doen kan waarschijnlijk.

Welke error codes krijg je? (knippercodes?)
hm okay, dat schiet ook niet echt op dan.

ik heb nog wel een reserve maar of die wel goed is ik heb echt geen idee..

ik heb net het storingslampje aangesloten, geen codes. enkel de accupool is eraf geweest na de laatste rit dus ik moet eerst weer een stuk rijden eigenlijk, mischien slaat hij wat op dan maar dan zal ik eerst de auto ff af moeten bouwen om niet al te veel op te vallen, gelukkig schiet het al aardig op

Post Reply