Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Tuning v8 carb blok
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Tuning v8 carb blok
Een maatje van mij heeft een Ford Ltd met 6.6ltr (400ci geloof ik) v8.
Nu loop dat ding veelste rijk en de onsteking is ook niet lekker meer, het was de bedoeling om er een andere caburateur en ontsteking erop te knallen.
Iemand hier ervaring met carb engine's?
En die een beetje opweg kunnen helpen voor wat voor onderdelen er bruikbaar zijn? Ik heb al wat op summit zitten kijken voor een Msd ontsteking en een Holy carb ofzo maar hoe ga je nu bepalen wat precies?
En vedere tips zijn ook altijd welkom!
Nu loop dat ding veelste rijk en de onsteking is ook niet lekker meer, het was de bedoeling om er een andere caburateur en ontsteking erop te knallen.
Iemand hier ervaring met carb engine's?
En die een beetje opweg kunnen helpen voor wat voor onderdelen er bruikbaar zijn? Ik heb al wat op summit zitten kijken voor een Msd ontsteking en een Holy carb ofzo maar hoe ga je nu bepalen wat precies?
En vedere tips zijn ook altijd welkom!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Tuning v8 carb blok
Veel te rijk lopen ze allemaal, wat wil je met een 6.6 liter
Maar wat wil je/wat verwacht je? Het is geen supra die je dmv wat ringetjes achter de wastegate en een andere downpipe ineens 50 pk meer geeft.
Als het alleen gaat om beter lopen en minder verbruik zou je idd eens naar de ontsteking en brandstofvoorziening moeten kijken.
Carburateur afstellen kan soms lastig zijn, vaak zijn ze gewoon intern versmeerd en moeten ze eens schoon gemaakt worden. Wat nog wel een wil helpen is zo'n spuitbus die je tijdens het stationair draaien in moet spuiten. Maar denk ook eens aan je brandstof filter/pomp/luchtfilter etc. Alles is zo'n 30 jaar oud, en vaak hebben ze achterstallig onderhoud.
Een nieuwe/betere carburateur (vaak gaan die met een V8 samen met een ander inlaat spruitstuk) kan helpen met het verbruik, maar het afstellen ervan zou ik door een specialist laten doen. Stuur summit of JEGS eens een mailtje welke carburateur zij aanraden.
Wil je een soepeler motorblok met iets meer vermogen, dan zou je dus carburateur (inlaat), uitlaat en ontsteking kunnen vervangen voor iets beters.
Ontsteking kan op z'n eind zijn, gezien de leeftijd van die ford. Dan is het niet gek om daarvoor iets nieuws aan te schaffen, en de prijzen daarvan vallen mee. Ook hiervoor zul je ergens anders advies voor moeten vragen, maar er is volgens mij genoeg te krijgen voor die dingen.
http://www.andysautosport.com/performance.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar wat wil je/wat verwacht je? Het is geen supra die je dmv wat ringetjes achter de wastegate en een andere downpipe ineens 50 pk meer geeft.
Als het alleen gaat om beter lopen en minder verbruik zou je idd eens naar de ontsteking en brandstofvoorziening moeten kijken.
Carburateur afstellen kan soms lastig zijn, vaak zijn ze gewoon intern versmeerd en moeten ze eens schoon gemaakt worden. Wat nog wel een wil helpen is zo'n spuitbus die je tijdens het stationair draaien in moet spuiten. Maar denk ook eens aan je brandstof filter/pomp/luchtfilter etc. Alles is zo'n 30 jaar oud, en vaak hebben ze achterstallig onderhoud.
Een nieuwe/betere carburateur (vaak gaan die met een V8 samen met een ander inlaat spruitstuk) kan helpen met het verbruik, maar het afstellen ervan zou ik door een specialist laten doen. Stuur summit of JEGS eens een mailtje welke carburateur zij aanraden.
Wil je een soepeler motorblok met iets meer vermogen, dan zou je dus carburateur (inlaat), uitlaat en ontsteking kunnen vervangen voor iets beters.
Ontsteking kan op z'n eind zijn, gezien de leeftijd van die ford. Dan is het niet gek om daarvoor iets nieuws aan te schaffen, en de prijzen daarvan vallen mee. Ook hiervoor zul je ergens anders advies voor moeten vragen, maar er is volgens mij genoeg te krijgen voor die dingen.
http://www.andysautosport.com/performance.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tuning v8 carb blok
carburateur geheel uit elkaar draaien
alles in de ultrasoonbak
revisiesetje erin zetten
en weer opnieuw afstellen;
wereld van verschil, gegarandeerd!!!
alles in de ultrasoonbak
revisiesetje erin zetten
en weer opnieuw afstellen;
wereld van verschil, gegarandeerd!!!
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: Tuning v8 carb blok
dubbele webers misschien
http://link.marktplaats.nl/508388164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/508388164" onclick="window.open(this.href);return false;
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: Tuning v8 carb blok
Als je een 2 liter hebt zijn die aardig ja
Re: Tuning v8 carb blok
Dude wrote:Als je een 2 liter hebt zijn die aardig ja
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Tuning v8 carb blok
Lijkt mij ook sterk dat een carb. stuk gaat. Ik zou alles vanaf de tank (of miss. zelfs 2 tanken) stap voor stap schoonmaken. En evt. daarna de bougiekabels en verdeler vervangen.
Republica bananna
Re: Tuning v8 carb blok
Originele carburateur goed schoonmaken en reviseren, zeker geen Holley nemen.
Als het een punten ontsteking is dan upgraden naar een electronische.
Nieuwe kabels en rotor/verdelerkap erop en goed afstellen en je bent klaar, tenzij het een oud versleten blok is dan kun je blijven sleutelen dus voordat je begint misschien eerst een compressietestje doen.
Als het een punten ontsteking is dan upgraden naar een electronische.
Nieuwe kabels en rotor/verdelerkap erop en goed afstellen en je bent klaar, tenzij het een oud versleten blok is dan kun je blijven sleutelen dus voordat je begint misschien eerst een compressietestje doen.