Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Tuning v8 carb blok

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Tuning v8 carb blok

Post by DeSchouten »

Een maatje van mij heeft een Ford Ltd met 6.6ltr (400ci geloof ik) v8.
Nu loop dat ding veelste rijk en de onsteking is ook niet lekker meer, het was de bedoeling om er een andere caburateur en ontsteking erop te knallen.
Iemand hier ervaring met carb engine's?
En die een beetje opweg kunnen helpen voor wat voor onderdelen er bruikbaar zijn? Ik heb al wat op summit zitten kijken voor een Msd ontsteking en een Holy carb ofzo maar hoe ga je nu bepalen wat precies?
En vedere tips zijn ook altijd welkom!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Tuning v8 carb blok

Post by Dude »

Veel te rijk lopen ze allemaal, wat wil je met een 6.6 liter :p
Maar wat wil je/wat verwacht je? Het is geen supra die je dmv wat ringetjes achter de wastegate en een andere downpipe ineens 50 pk meer geeft.
Als het alleen gaat om beter lopen en minder verbruik zou je idd eens naar de ontsteking en brandstofvoorziening moeten kijken.

Carburateur afstellen kan soms lastig zijn, vaak zijn ze gewoon intern versmeerd en moeten ze eens schoon gemaakt worden. Wat nog wel een wil helpen is zo'n spuitbus die je tijdens het stationair draaien in moet spuiten. Maar denk ook eens aan je brandstof filter/pomp/luchtfilter etc. Alles is zo'n 30 jaar oud, en vaak hebben ze achterstallig onderhoud.

Een nieuwe/betere carburateur (vaak gaan die met een V8 samen met een ander inlaat spruitstuk) kan helpen met het verbruik, maar het afstellen ervan zou ik door een specialist laten doen. Stuur summit of JEGS eens een mailtje welke carburateur zij aanraden.
Wil je een soepeler motorblok met iets meer vermogen, dan zou je dus carburateur (inlaat), uitlaat en ontsteking kunnen vervangen voor iets beters.

Ontsteking kan op z'n eind zijn, gezien de leeftijd van die ford. Dan is het niet gek om daarvoor iets nieuws aan te schaffen, en de prijzen daarvan vallen mee. Ook hiervoor zul je ergens anders advies voor moeten vragen, maar er is volgens mij genoeg te krijgen voor die dingen.
http://www.andysautosport.com/performance.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Gerco
Shoarma haler eerste klas
Posts: 359
Joined: Sunday 10 May 2009 13:34

Re: Tuning v8 carb blok

Post by Gerco »

carburateur geheel uit elkaar draaien
alles in de ultrasoonbak
revisiesetje erin zetten
en weer opnieuw afstellen;

wereld van verschil, gegarandeerd!!!

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Tuning v8 carb blok

Post by otterkoppie »

dubbele webers misschien
http://link.marktplaats.nl/508388164" onclick="window.open(this.href);return false;
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Tuning v8 carb blok

Post by Dude »

Als je een 2 liter hebt zijn die aardig ja :Y)
Image

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Tuning v8 carb blok

Post by kefke »

Dude wrote:Als je een 2 liter hebt zijn die aardig ja :Y)
_O-
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: Tuning v8 carb blok

Post by KX250 »

Lijkt mij ook sterk dat een carb. stuk gaat. Ik zou alles vanaf de tank (of miss. zelfs 2 tanken) stap voor stap schoonmaken. En evt. daarna de bougiekabels en verdeler vervangen.
Republica bananna

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: Tuning v8 carb blok

Post by Renev »

Originele carburateur goed schoonmaken en reviseren, zeker geen Holley nemen.
Als het een punten ontsteking is dan upgraden naar een electronische.
Nieuwe kabels en rotor/verdelerkap erop en goed afstellen en je bent klaar, tenzij het een oud versleten blok is dan kun je blijven sleutelen dus voordat je begint misschien eerst een compressietestje doen.

Post Reply