Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Supra MKIII Differential types
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Supra MKIII Differential types
Thanks to Anout of supras.nl for this info.
Codes Added by rich:
MA70 turbo 3.727 ring 41 pinion 11 code G305
MA70 N/A 3.909 ring 43 pinion 11 code G315
MA70 N/A USA 4.300 ring 43 pinion 10 code G28x
MA70 TRD 3.200 ring 32 pinion 10
JZA70 M/T 4.100 ring 41 pinion 10 code G299
JZA70 A/T ???
Een aantal differentiëlen zijn limited slip, en andere (soms) niet.3.25 = 39/12 = MA70 Group A (Special race class)
3.727 = 41/11 = MA70 3.0 GT turbo
3.909 = 43/11 = GA70 M/T, most MA70
4.100 = 41/10 = JZA70 M/T and some A/T, some N/A MA70
4.300 = 43/10 = GA70 A/T, also some MA70
4.556 = 41/09 = GA70 GT
Non Supra gears that do fit the mk3 pumpkin:
3.071 = 43/14 = 4 runner
3.416 = 41/12 = 4 runner
3.583 = 43/12 = 4 runner
3.727 = 41/11 = 4 runner
3.900 = 39/10 = Hilux
4.100 = 41/10 = Hilux / 4 runner
4.300 = 43/10 = Hilux / 4 runner
4.556 = 41/09 = Hilux / 4runner
4.875 = 39/08 = Hilux
And there are a lot more variations from other cars available!
The 3.25 gear would fit the getrag 6 speed best, there are only 11 cars made from toyota with this differential and they all raced internationally in the Group-A series
Codes Added by rich:
MA70 turbo 3.727 ring 41 pinion 11 code G305
MA70 N/A 3.909 ring 43 pinion 11 code G315
MA70 N/A USA 4.300 ring 43 pinion 10 code G28x
MA70 TRD 3.200 ring 32 pinion 10
JZA70 M/T 4.100 ring 41 pinion 10 code G299
JZA70 A/T ???
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Dat is wat er staat toch?
Tenminste, zo heb ik het ook begrepen.
Tenminste, zo heb ik het ook begrepen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Supra MKIII Differential types
Vraagje: Nu kan ik het gereviseerde N/A diff van Ruurd krijgen dat nu bij Gerco ligt.
Wat maakt het verschil in overbrenging in de praktijk dan uit, als ik hem op mijn GTE zet. Loopt hij dan harder of juist zachter. Of is deze minder sterk.
Wat maakt het verschil in overbrenging in de praktijk dan uit, als ik hem op mijn GTE zet. Loopt hij dan harder of juist zachter. Of is deze minder sterk.
Republica bananna
Re: Supra MKIII Differential types
waarschijnlijk is het een 3.9 diff, dan gaat ie harder minder hard maar trekt sneller op dan jouw 3.7 diff (als je die hebt)
Vraag Gerco even welke overbrenging de diff is en lsd of open
Vraag Gerco even welke overbrenging de diff is en lsd of open
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Supra MKIII Differential types
^ heb je post aangepast mark.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Supra MKIII Differential types
Lol het was laat
Re: Supra MKIII Differential types
Oke thx. De teller van mij geeft nu minder aan dan de werkelijke snelheid, door de grote wielen.
Dus dat zou bij mij wat positief gecompenseerd worden.
Ik zal Gerco nog even vragen van de LSD en de verhouding.
Dus dat zou bij mij wat positief gecompenseerd worden.
Ik zal Gerco nog even vragen van de LSD en de verhouding.
Republica bananna
Re: Supra MKIII Differential types
best wat complex voor mij aangezien ik niet alle type aanduidingen geheel goed ken
samenvattend; een MK 3 heeft dus vooral de
1:3,7
en
1:3,9 verhouding gehad???
3.727 = 41/11 = MA70 3.0 GT turbo
3.909 = 43/11 = GA70 M/T, most MA70
samenvattend; een MK 3 heeft dus vooral de
1:3,7
en
1:3,9 verhouding gehad???
3.727 = 41/11 = MA70 3.0 GT turbo
3.909 = 43/11 = GA70 M/T, most MA70
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Supra MKIII Differential types
1:3.7 en 1:3.9 is idd meest voorkomend.
de rest is allemaal redelijk exotic. in europa is ook standaard niet het open diff geleverd. het "europackage" betreft onder meer dat er ALTIJD een LSD diff aanwezig is.
in de usa was dat niet zo, en daar moest je het sports package kopen om een lsd diff te krijgen.
de rest is allemaal redelijk exotic. in europa is ook standaard niet het open diff geleverd. het "europackage" betreft onder meer dat er ALTIJD een LSD diff aanwezig is.
in de usa was dat niet zo, en daar moest je het sports package kopen om een lsd diff te krijgen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Supra MKIII Differential types
Thanks Tjabbo!!!
reed met een volledig sper gelast nonturbo diff
maar nu andere moter
en nu te hoog in toeren in 2e versnelling
dus aan het onderzoeken wat beter kan...;
hoop dat het nu beter uitkomt want veel verschil is het nu ook weer niet .......
reed met een volledig sper gelast nonturbo diff
maar nu andere moter
en nu te hoog in toeren in 2e versnelling
dus aan het onderzoeken wat beter kan...;
hoop dat het nu beter uitkomt want veel verschil is het nu ook weer niet .......
Re: Supra MKIII Differential types
wie heeft er ervaring met inbouwen van andere tandwielen in differentieel van een MK 3?
Ik rijd nu met 3.7 maar wil naar een 3.5 ipv idealere overbrenging op ovalcircuit.
Nu is hier niets te krijgen maar wel van 4runner en hilux zie ik hierboven.
Wie kan me helpen?
Ik rijd nu met 3.7 maar wil naar een 3.5 ipv idealere overbrenging op ovalcircuit.
Nu is hier niets te krijgen maar wel van 4runner en hilux zie ik hierboven.
Wie kan me helpen?
Re: Supra MKIII Differential types
Ik heb wel eens het differentieel zelf vervangen door een TORSEN, ik toen de ring gear overgezet en nieuwe lagers gemonteerd op de carrier, deze moet je dan shimmen om de juiste lager voorspanning te krijgen, en om de juiste tandspeling te krijgen.
Ik heb ook gekeken wat ik moest doen om alle lagers te vervangen, maar dan moet je wel meer overhoop halen om het pinion gear goed af te stellen. Veel shims om te beginnen, en eigenlijk 2 lagers die gehoned zijn om een goede primaire afsteling te maken. De lagerspanning wordt met een crush sleeve gedaan, die kan je ook maar 1 keer gebruiken. De TSRM nalezen geeft een hoop info.
Je moet ook een pers hebben om de lagers van de pinion te doen.
Ik heb ook gekeken wat ik moest doen om alle lagers te vervangen, maar dan moet je wel meer overhoop halen om het pinion gear goed af te stellen. Veel shims om te beginnen, en eigenlijk 2 lagers die gehoned zijn om een goede primaire afsteling te maken. De lagerspanning wordt met een crush sleeve gedaan, die kan je ook maar 1 keer gebruiken. De TSRM nalezen geeft een hoop info.
Je moet ook een pers hebben om de lagers van de pinion te doen.