Page 1 of 1

Supra MKIII Differential types

Posted: Friday 18 August 2006 12:47
by Tjabbo
Thanks to Anout of supras.nl for this info.
3.25 = 39/12 = MA70 Group A (Special race class)
3.727 = 41/11 = MA70 3.0 GT turbo
3.909 = 43/11 = GA70 M/T, most MA70
4.100 = 41/10 = JZA70 M/T and some A/T, some N/A MA70
4.300 = 43/10 = GA70 A/T, also some MA70
4.556 = 41/09 = GA70 GT

Non Supra gears that do fit the mk3 pumpkin:

3.071 = 43/14 = 4 runner
3.416 = 41/12 = 4 runner
3.583 = 43/12 = 4 runner
3.727 = 41/11 = 4 runner
3.900 = 39/10 = Hilux
4.100 = 41/10 = Hilux / 4 runner
4.300 = 43/10 = Hilux / 4 runner
4.556 = 41/09 = Hilux / 4runner
4.875 = 39/08 = Hilux

And there are a lot more variations from other cars available!

The 3.25 gear would fit the getrag 6 speed best, there are only 11 cars made from toyota with this differential and they all raced internationally in the Group-A series
Een aantal differentiëlen zijn limited slip, en andere (soms) niet.

Codes Added by rich:

MA70 turbo 3.727 ring 41 pinion 11 code G305
MA70 N/A 3.909 ring 43 pinion 11 code G315
MA70 N/A USA 4.300 ring 43 pinion 10 code G28x
MA70 TRD 3.200 ring 32 pinion 10
JZA70 M/T 4.100 ring 41 pinion 10 code G299
JZA70 A/T ???

Posted: Friday 18 August 2006 21:30
by mmarkk
dus we kunnen een hilux/4runner diff slopen en de tandwielen wisselen, en zo een 4.3 diff hebben?

Posted: Friday 18 August 2006 21:51
by Tjabbo
Dat is wat er staat toch?

Tenminste, zo heb ik het ook begrepen.

Posted: Friday 18 August 2006 22:18
by mmarkk
cool :)

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Tuesday 20 July 2010 22:42
by KX250
Vraagje: Nu kan ik het gereviseerde N/A diff van Ruurd krijgen dat nu bij Gerco ligt.
Wat maakt het verschil in overbrenging in de praktijk dan uit, als ik hem op mijn GTE zet. Loopt hij dan harder of juist zachter. Of is deze minder sterk.

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Wednesday 21 July 2010 00:34
by mmarkk
waarschijnlijk is het een 3.9 diff, dan gaat ie harder minder hard maar trekt sneller op dan jouw 3.7 diff (als je die hebt)
Vraag Gerco even welke overbrenging de diff is en lsd of open

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Wednesday 21 July 2010 08:21
by Tjabbo
^ heb je post aangepast mark.

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Wednesday 21 July 2010 08:28
by mmarkk
Lol het was laat :)

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Wednesday 21 July 2010 21:51
by KX250
Oke thx. De teller van mij geeft nu minder aan dan de werkelijke snelheid, door de grote wielen.
Dus dat zou bij mij wat positief gecompenseerd worden.
Ik zal Gerco nog even vragen van de LSD en de verhouding.

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Tuesday 30 August 2011 15:06
by Gerco
best wat complex voor mij aangezien ik niet alle type aanduidingen geheel goed ken

samenvattend; een MK 3 heeft dus vooral de
1:3,7
en
1:3,9 verhouding gehad???



3.727 = 41/11 = MA70 3.0 GT turbo
3.909 = 43/11 = GA70 M/T, most MA70

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Tuesday 30 August 2011 16:51
by Tjabbo
1:3.7 en 1:3.9 is idd meest voorkomend.
de rest is allemaal redelijk exotic. in europa is ook standaard niet het open diff geleverd. het "europackage" betreft onder meer dat er ALTIJD een LSD diff aanwezig is.
in de usa was dat niet zo, en daar moest je het sports package kopen om een lsd diff te krijgen.

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Wednesday 31 August 2011 00:17
by Gerco
Thanks Tjabbo!!!

reed met een volledig sper gelast nonturbo diff
maar nu andere moter
en nu te hoog in toeren in 2e versnelling

dus aan het onderzoeken wat beter kan...;
hoop dat het nu beter uitkomt want veel verschil is het nu ook weer niet .......

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Wednesday 30 October 2013 23:16
by Gerco
wie heeft er ervaring met inbouwen van andere tandwielen in differentieel van een MK 3?

Ik rijd nu met 3.7 maar wil naar een 3.5 ipv idealere overbrenging op ovalcircuit.
Nu is hier niets te krijgen maar wel van 4runner en hilux zie ik hierboven.

Wie kan me helpen?

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Sunday 03 November 2013 15:03
by Gerco
anyone?

Re: Supra MKIII Differential types

Posted: Sunday 03 November 2013 17:07
by dave
Ik heb wel eens het differentieel zelf vervangen door een TORSEN, ik toen de ring gear overgezet en nieuwe lagers gemonteerd op de carrier, deze moet je dan shimmen om de juiste lager voorspanning te krijgen, en om de juiste tandspeling te krijgen.

Ik heb ook gekeken wat ik moest doen om alle lagers te vervangen, maar dan moet je wel meer overhoop halen om het pinion gear goed af te stellen. Veel shims om te beginnen, en eigenlijk 2 lagers die gehoned zijn om een goede primaire afsteling te maken. De lagerspanning wordt met een crush sleeve gedaan, die kan je ook maar 1 keer gebruiken. De TSRM nalezen geeft een hoop info.

Je moet ook een pers hebben om de lagers van de pinion te doen.