Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by kefke »

Verkoop je die van jou toevallig?.

@ Tjabs: op papier scheelt silver en blacktop maar 5 pk dacht ik. Beide waarde zijn redelijk onrealistisch. Turbo gat er echt niet op komen, dan steek ik er een 3s-gte in. Veel vermogen is het doel niet van deze wagen. Als ik wat koop met veel vermogen is het RWD of AWD :D

zoals ik in mijn topic heb geschreven heb ik van die polyurethaan ophangingbussen gekocht. Zelfs dat is verboden in België.
Fucking kloothommels. Nu moet ik dat rood zien te verbergen. zwijgstil een turbo...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
IS200TT
Sla blaadje
Posts: 36
Joined: Thursday 10 May 2012 20:56

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by IS200TT »

Hij is tekoop idd.

En klopt op papier verschillen de silver en blacktop maar 5 pk.
Maar over het algemeen scheeld het toch wat meer.
Tot nu toe weinig silvertops gezien die aan hun waarde komen.
Blacktop daar in tegen toch al verschillende gezien die gewoon aan de fabrieks opgave komen.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by kefke »

IS200TT wrote:Hij is tekoop idd.

En klopt op papier verschillen de silver en blacktop maar 5 pk.
Maar over het algemeen scheeld het toch wat meer.
Tot nu toe weinig silvertops gezien die aan hun waarde komen.
Blacktop daar in tegen toch al verschillende gezien die gewoon aan de fabrieks opgave komen.
richtprijs?
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

braine
Sla blaadje
Posts: 11
Joined: Sunday 17 June 2012 17:51

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by braine »

hey man
we hebben al 4 stuk motorblok bij deze heren gekocht.
ze help je goed

delen die je net te kort komt om te kopen maak ze mooi prijs voor alles.
bij ons was 1 keer 1 bak niet in orde, 1 telefoon en hij komt gelijk met een oplossing voor een andere bak.
natuurlijk komen we later weer voor meer delen.

ze weet echt wat ze er mee bezig zijn echt.

Raad je wel om daar een Blacktop te kopen.

veel plezier :W
Last edited by braine on Sunday 15 July 2012 06:59, edited 3 times in total.

Jelmar
2e Assistent shoarma haler
Posts: 61
Joined: Monday 19 September 2011 17:47

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Jelmar »

Nu maar hopen dat hun producten & service beter zijn dan jouw nederlands.
Dan komt het wel goed :)

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by emveha »

Hmmm, snel op je tenen getrapt ??????? Even tot tien tellen en de grap snappen is beter voor je hart.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Gtech »

Image

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Rsoarer »

ff relax iedereen (B)

@Jelmar: dat is geen leuke grap en buitengewoon onvriendelijk...
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by joep »

wat er is gezegd is niet aardig en zie ik ook niet als grap, maar wat hier boven staat kan ik echt niet waarderen.
dus wat mij betreft Ctrl/Alt-Del... dreigen doe je maar bij je thuis
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

braine
Sla blaadje
Posts: 11
Joined: Sunday 17 June 2012 17:51

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by braine »

hij moet normaal doen.
is dit een manier om aan auto onderdeel te komen.
als je ziet dat iemand fout in zijn text hebt staan kun je zeggen hoor.
maar niet op jou manier want maak je mensen mee boos.
Last edited by braine on Monday 16 July 2012 19:37, edited 2 times in total.

braine
Sla blaadje
Posts: 11
Joined: Sunday 17 June 2012 17:51

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by braine »

ga je moeder maar is tot 10 leren tellen.

manier krijg je van huis mee niet op forum.
ben ook klaar met je. [8)]

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by joep »

... manieren is hier een variabel begrip..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Tjabbo »

he braine
een beetje eelt op de ziel kweken is niet onverstandig. Dit forum is nog behoorlijk beschaafd. Kom je wel eens ergens anders?
Buiten dat het niet netjes is van jelmar kan je dat ook op een normal manier zeggen, of aangeven bij de mods.
dan krijgt diegene zijn trekken wel thuis. Wat hierboven staat is gewoon not done. bedreigingen en zeer grove taal horen hier niet thuis. En voor een ieder die deze taal bezigt is geen plaats.

Zie het als een waarschuwing. Moderatie gaat behoorlijk goed en losjes op dit forum. Er mag veel, maar uitbarstingen als dit worden niet getolereerd. Van niemand.
Doe er mee wat je wilt. Iedereen is welkom, staat iemand iets niet aan dan kan dat via de bekende kanalen kenbaar worden gemaakt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Tjabbo »

braine wrote:ik laat het voor wat het is.
^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Tjabbo »

Maar even ontopic dan?

Want wat ik in dit topic zei over groundspeed is de ervaring die een aantal van ons heeft.
Verder is Ad een echt goede vent. Afgelopen weekend nog gezellig geouwehoerd met hem, op de caming bij het ITT.
Even de Lexus V12 bewonderd, super mooi project. Heb helemaal niets tegen hem. Sterker nog, ik zou er rustig een motorblok kopen. Er zijn maar 2 mensen in NL waar ik een import motor zou halen en hij is daar een van.

Omdat kefke er ook bij was heb ik hem maar ff meegesleept en geintroduceerd zodat kefke (die dit topic uiteindelijk startte) nu ook weet wie Ad is.
Als ik het zo een beetje beluisterd heb gaat een aankoop er ook wel komen, dus negatieve reclame is het zeker niet. Gewoon zoals het is. Dat mag toch ?
En iedereen leert van zijn/haar fouten. Ik hoor de laatste tijd steeds meer goede verhalen over 'groundspeed'.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

braine
Sla blaadje
Posts: 11
Joined: Sunday 17 June 2012 17:51

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by braine »

Weg
Last edited by Tjabbo on Monday 16 July 2012 20:07, edited 1 time in total.
Reason: aanpassen of optyfen

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by joep »

braine wrote:Weg
Heh.. Net te laat...
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Tjabbo »

Braine is banned
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Dude »

Ach he toch, had die last van een cultureel trekje :9
Image

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by kefke »

Het was hier gezellig toen ik in Zweden was precies :9

Anyhow, ik had Ad de foto's gemaild die ik gemaakt had op ITT van zijn Lexus en wat meer info gevraagd.
Een heel vriendelijke en volledige mail terug gehad met prijzen.

Even een citaat uit de mail:
Ad wrote:Een blacktop zou ik nemen als ik je keuze kan bepalen, op papier slechts 5 pk, echter als je ziet wat voor een verschillen er zijn, is het echt meer....(zie je vaak ook op de testbank terug...)
Overigens je zou eerst kunnen gaan voor alleen de motor, daarna later voor de bak,, Ligt een beetje aan je budget.
Beste is als we telefonisch contact hebben, dan kan ik je eea makkelijker en sneller uitleggen als je er nog behoefte aan hebt.
Indien je je motor wilt afhalen, laat dat dan even enkele dagen liefst vooraf weten, want je hoort je motor vooraf lopen, en indien je het leuk vindt mag je zelf je eigen compresietest of oliedruktest uitvoeren, geen probleem, breng je meters maar mee. --> ik ben overtuigd van de kwaliteit van mijn motoren!! Blacktop is met alle electronica erbij, 1450,- incl 19%btw, en opstarten van je motor vooraf en incl garantie.
Indien je 350 extra te besteden hebt heb je al een 5-bak van de blacktop erbij. voor 750 extra heb je een 6-bak, blacktop erbij.
Momenteel nog 2 exemplaren blacktop voorradig.
Ad lijkt me een super aardige gast, maaar toch zou ik van meerdere mediums wat willen weten. Want ik dacht me te herinneren dat Ad een Silvertop voor 1100 te koop had MET bak.
Dat is toch al een verschil waar je over nadenkt. Dus nu ben ik het internet aan het afschuimen.
Want op ITT was elke 20V een blacktop. Dus er moet toch echt wel een goede reden voor zijn. Blacktop is nieuwer, maar boeit dat?
En je kan op Blacktop ITB kelken zetten omdat deze een luchtdebietmeter per gasklep heeft ipv 1 voor alle 4.

Als ik meer info heb hou ik jullie op de hoogte.

Gegroet,

4-cilinder pussy
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by kefke »

club4ag.com wrote: The biggest change in 4A-GE was made with the introduction of the AE101 Corolla. The new 4A-GE engine was designed to be normally aspirated only from the outset and as such featured exciting new parts as individual throttle and variable cam timing, the VVT. The main distinguishing feature of this new 4A-GE is the 5 valves per cylinder design. The use of a completely new head provided 4A-GE with power to almost compete with Honda's popular VTEC B16 engines. Aside from the obvious external peripherals, this 20 valve engine was delivered with slightly improved internals with semi-coated pistons and balanced rods. The AE111 in 1995 was equipped with yet another improved 4A-GE, the same 20V was tweaked for more power delivery and response. Internally, the the compression was again raised to 11.0 from 10.5 and rods, pistons were better balanced and much lighter. The throttle body was bored slightly and cam profiles and timing altered slightly. The first 20V engines had silver spark-plug covers and thus was coined "the silver-head" and latter "black-head" but again, the covers do interchange so it's not a reliable identification method. A good way is to take a look at the throttle body as later model engines sported a larger intake vanturi and more rounded intake tract.
Verschil tov de 16V's maar hier scheren ze de 20V's over dezelfde kam:
club4ag.com wrote:4A-GE 20 Valve (AE101/AE111)

Pros

Great sounding from individual throttle
Advanced ECU
VVT makes individual throttle and high-cams drivable
Quad Throttle gives serious response
Peak rpm response unequalled
OEM form an excellent upgrade for older car application.
Best balance with AE86, though tricky and costly to install
AE101 version core engine inexpensive and abundant
Excellent race track /street /autocross engine
Best balanced internal components

Cons
Complex to modify
Expensive to modify
Not suited for drag racing as parts are expensive
Currently limited modification parts available for heavy tune.
We zoeken verder, die club4AG lijkt me wel een interessante site :D
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by TheDoctor »

blacktop > silvertop any time.

Silvertop heeft dezelfde internals als de GZE, een blacktop reageert zó giftig op het gas, dat is gewoon verslavend!
Als je uniek wilt zijn, moet je iets anders pakken, maar als je een leuke motor in je Carina wilt hebben: blacktop!

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by kefke »

TheDoctor wrote:blacktop > silvertop any time.

Silvertop heeft dezelfde internals als de GZE, een blacktop reageert zó giftig op het gas, dat is gewoon verslavend!
Als je uniek wilt zijn, moet je iets anders pakken, maar als je een leuke motor in je Carina wilt hebben: blacktop!
yeah! :drive:

edit: Een silvertop reageert niet zo op het gas? Toch ook 4 gaskleppen?
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by Gunnar »

Mijn 1JZ vvti komt ook van hem vandaan. Hij was heel correct en motor loopt nog steeds super.
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Iemand gehoord van Groundspeed projects ??? - 4A-GE 20V

Post by kefke »

Fijn om te horen!

Heb jij je motor zo gekocht of eerst laten testdraaien?
Heb je onderdelen van groot-onderhoud (ik vonderstel toch dat je voor de swap groot onderhoud gedaan hebt) daar gekocht of ergens anders?
Hoe heb je de kabelboom aangepakt? Het is wel een andere auto maar "rules of thumb" zullen vast dezelfde zijn niet?
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply