Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Friends do let friends buy true forged wheels!

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Friends do let friends buy true forged wheels!

Post by Casper »

Tijden het Internationaal Toyota Treffen kwam ik het voor de zoveelste keer tegen. Een paar goedkope kopieën van Work en Volk Racing velgen.
Buiten dat ze er erg cheap uitzagen met nep boutjes zodat ze er als een 3 piece velg uitzien, zijn ze ook van über slechte kwaliteit.

Per toeval kwam ik vandaag weer een topic tegen van het bekende ''Friends don't let friends buy Rotas''. Via via ben ik bij een paar erg interessante filmpjes gekomen.
Onder andere worden originele Weds vs Imitatie Weds getest (Dave jij hebt de echte toch?).

Voordat mensen weer gaan roepen van: ''Ja maar HRE, Volk en Enkei kunnen ook stuk!!!'' Mijn antwoord hierop is JA, dat kan.
Alleen zijn de omstandigheden hier vaak heel anders. Lees slecht gerepareerde velgen, botsingen of een cast wheels van het betreffende merk.
Niet elk model van bijvoorbeeld Volk is ook echt forged.

Het is een heel ander verhaal dan als een velg kapot gaan bij een zware belasting op het circuit, hier zijn oa de Rotas erg berucht om. Hierbij is er namelijk geen ''impact'' met een kuil oid aanwezig.

De fabrikanten weten dit gelukkig ook. Vandaar dat Nissan voor hun R35 originele Rays gebruikt.

Zelf zou ik het wel weten. Liever een 2e hands forged wheel, dan een set Rotas.
Al zullen die Rotas/andere imitaties prima zijn voor normaal gebruik.

Anyhow de filmpjes:

1. Productieproces Ray wheels
2. Test Ray wheels
3. Weds vs imitatie getest


WieeirHHj4g

PNbHWHVax7c&feature=player_embedded

BJeFB6SRslk&feature=player_embedded
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Friends do let friends buy true forged wheels!

Post by Dredd »

Leuke info! Uiteraard heeft Dave de echte ^O^

Verder moet iedereen zelf maar uitzoeken wat ze kopen. If you pay peanuts... [:D]

En inderdaad voor normaal gebruik zijn de "imitaties" prima!
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Friends do let friends buy true forged wheels!

Post by Tjabbo »

Tja normaal gebruik.... Ik zou niet willen riskeren dat ik met zo'n imitatie wiel door een knipgat ga en dan alsnog de hele aandrijfas om zeep help!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Friends do let friends buy true forged wheels!

Post by Casper »

Tjabbo wrote:Tja normaal gebruik.... Ik zou niet willen riskeren dat ik met zo'n imitatie wiel door een knipgat ga en dan alsnog de hele aandrijfas om zeep help!
Zeker in België zou ik geen imitatie kopen [:D]
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Friends do let friends buy true forged wheels!

Post by Tjabbo »

_O-

Hier "buitenaf" ook niet hoor. Niet dat de wegen slecht zijn, maar ik wil nog wel eens een binnendoorweggetje nemen.
En die wegen zijn niet superbreed. als je dan een auto tegen komt moet je soms wat in de berm.
Moet er niet aan denken dat er dan wat mis gaat. Of erger, dat je niet merkt dat er een scheur(tje) in komt dat op de snelweg besluit volledig af te scheuren.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply