Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

alarm....

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

alarm....

Post by TheDoctor »

Hoe zit het?

Ze hebben ergens afgelopen weekend geprobeerd mijn auto mee te nemen, gelukkig was mijn contactslot nog goed, anders was ie weg geweest....

Hoe zit dat nu met alarmen? Ik wil een goede beveiliging, maar ik hoef geen complete disco/extra functies die mijn auto toch niet heeft.
Het alarm moet er gewoon voor zorgen dat ie niet meegenomen kan worden en eventueel nog teruggevonden mocht het toch lukken...

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: alarm....

Post by knabbel »

Die GPS trackers zijn ook een beetje verouderd, met een simpele stoorzender zijn die ook nutteloos.

Het beste is imho nog steeds een alarm dat de fuelpump onderbreekt, en als dan zowel het alarm als de onderbreking in de FP draad niet onder het dash monteren, maar ergens achterin onder een paar panelen.

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: alarm....

Post by Dredd »

Tja... Een alarm beschermt tegen de "gelegenheidsdief", als een professional je auto wil hebben maakt een alarm niet veel uit. Echter de kans dat onze auto door profs op de korrel worden genomen is klein :)

Als de profs je wagen willen hebben levert tracking vaak ook niets op. Ze kunnen deze trackingmogelijkheden storen en rijden daarna je auto een container in... weg signaal...

De basis
Startonderbreker is op alle alarmen standaard.

Mijn alarminstallatie heeft een binnen- en buiten radarzone. De buitenzone zorgt ervoor dat als iemand te dicht bij de auto komt, het alarm een waarschuwingsgeluid laat horen. Dat doet het alarm 3x, daarna gaat het alarm af.
Het gebied dat de binnen- en buitenzone controleert kun je ook instellen.

Er zit ook een "trillingsalarm" op. Als ze je ruit inslaan of tegen je wagen aanrijden gaat het alarm af.

Daarnaast is een afsleep alarm (hellingshoek) handig, als de auto omhoog getakeld wordt gaat het alarm ook af.

Een trackingsdienst is volgens mij altijd in abonnementsvorm en kost dus maandelijks of jaarlijks geld.

Pager: aan de duurdere alarmen kun je vaak een pager (of je mobiele telefoon) koppelen. De waarschuwinge- en alarmmeldingen komen dan naar je telefoon of pager gestuurd. Ben je altijd op de hoogt van ellende [:D]

Dat was het in een notedop.

Groeten,
Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: alarm....

Post by Rsoarer »

Ik heb gewoon een basic alarm + aparte startonderbreker (troad ai606) welke beide tatcham zijn gekeurd. Hier zit gewoon een normale handzender bij, geen handzender waarmee je ook kunt smsen o.i.d. Met de handzender kun je trouwens ook nog 2 aparte kanalen aansturen zoals kofferbak open of toeter, total closure (alle ramen omhoog wanneer je de sluit knop ingedrukt houdt).

En neem ook een backup sirene, deze blijft afgaan ookal worden de kabels van de sirene doorgeknipt.

Succes.. ^O^
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: alarm....

Post by TheDoctor »

benzinepomp afsluiten wordt lastig, das namelijk een mechanische :D

En proffesionals waren het niet, want het is niet zo heel moeilijk om een hok uit de jaren 70 te stelen, ik vermoedt dat ze meer tijd kwijt zijn geweest met het openwringen van het slot, dan de tijd die het mij kost om het slot open te maken zónder schade :)

bedankt voor de tips so far iig :)

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: alarm....

Post by emveha »

Ik heb nog een Gemini alarm liggen, gewoon simpel met een afstandsbediening, knipperlichtaansturing, aansturing voor extra claxon, noodstroomsirene, ultrasoonsensoren en that's it. Centrale vergrendeling zit er ook op, maar hoef je niet persé aan te sluiten.

Met de onderbrekerfunctie kun je ook andere signalen onderbreken, zoals de voeding naar je ontsteking, of de 15+ vanaf het contactslot. Bij voorkeur doe je dit wel op een moeilijk bereikbare plaats, zoals ergens achter een paneel of iets dergelijks. Raadzaam is wel, om bij onderbreking van een draad met hoog vermogen ( startsignaal naar startmotor, of hoofdvoedingen vanaf contactslot, een extra relais ertussen te bouwen.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: alarm....

Post by kefke »

Ik ben geen liefhebber voor alarmen. Die dingen kan je omzeilen, en als ze afgaan, wie kijkt er nog naar om...

Dit gaat heel lelijk lijken, maar is volgens mij de meest efficiente manier: Dikke ijzeren U en daarrond beton gieten in de grond, en dan zo'n dikke kabel erdoor en rond een ophangingsonderdeel die je moeilijk kan over slijpen. Zo gaan ze er zeker niet mee weg...

Edit: Het beste is natuurlijk dure sloten op de loods
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: alarm....

Post by TheDoctor »

het was hier gewoon naast het huis, waar ie altijd geparkeerd staat :P

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: alarm....

Post by kefke »

TheDoctor wrote:het was hier gewoon naast het huis, waar ie altijd geparkeerd staat :P
Buiten beton gieten dan :D

edit: Dat ze de Carina dan niet hebben gestolen? :D
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: alarm....

Post by TheDoctor »

die is op vakantie, dus die staat er niet! :D

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: alarm....

Post by kefke »

Haha, zo'n oude auto hetook es nood aan wat vakantie hé :-D
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: alarm....

Post by TheDoctor »

vooral de eigenaars! :D

User avatar
Gary
Assistent shoarma haler
Posts: 160
Joined: Thursday 03 May 2012 11:45
Location: Fryslân

Re: alarm....

Post by Gary »

Alarm klasse 3 op onze volvo, verdomde handig al zeg ik het zelf!

buurman dacht even grappig te zijn om op de trekhaak te gaan staan, whoei whoei whoei [^]

wij hebben:

interieur bewegingsensor.
hellingshoek sensor.
sensor die registreert als je met iets anders de deur probeert open te maken of te starten dan met de sleutel.
sensor die registreert dat de kofferbak of motorkap wordt opengebroken.

moet zeggen dat het wel wat meer vertrouwen geeft met al die polen hier in de buurt...
Toyota Avensis 1600 VVT-I

Volvo S60R 300pk, 400NM I Love that power and the whisle of the turbo :D

Image

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: alarm....

Post by kefke »

Mijn stiefgrootvader heeft een bedrijf in auto-elektronica (ook alarmen en anti-carjacking)
Ik zal eens een prijslijst vragen, eens kijken of ik een goede prijs voor jou kan vast krijgen...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: alarm....

Post by TheDoctor »

ik heb er al 1 van Marcel hier liggen die we binnenkort gaan inbouwen en aansluiten :)

maar toch bedankt!

Post Reply