Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

versnellingsbak

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
kwatta
Sla blaadje
Posts: 16
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 23 June 2013 19:09

versnellingsbak

Post by kwatta »

hallo ! wat heb ik allemaal nodig om mijn supra mk4 met een W58 5bak te voorzien van een R154 bak ?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: versnellingsbak

Post by Tjabbo »

Een r154 met 1jz-gte koppelinghuis (bellhouse)
een 1jz-gte vliegwiel
een 7m-gte koppeling

Voorste deel van de cardan as van een r154 bak (mk3 supra turbo). Als ik me niet vergis kan dat voorste deel dan aan het achterste deel van je huidige cardan as gemaakt worden. Dus het deel dat aan het differentieel gaat.

een electronische speed sensor, want de MK4 gebruikt een electronisch signaal voor de snelheidsaanduiding.
Als en een r154 koopt die kabel aangedreven is moet je een sensor bij kopen en die op de plaats van de kabel zetten en wat draden solderen, of misschien past de sensor van de W58 wel en kan je die overzetten, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat niet zo is. (Maar weet het niet zeker).
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kwatta
Sla blaadje
Posts: 16
Joined: Sunday 23 June 2013 19:09

Re: versnellingsbak

Post by kwatta »

Oké ! Alvast bedankt voor de info !, dat wordt flink shoppen dus !. Als er mensen zijn die deze onderdelen of iets er van hebben liggen hou ik mij graag aanbevolen.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: versnellingsbak

Post by Tjabbo »

Het is denk ik leuk als je je even voorstelt.
Mensen verkopen hier niet snel aan iemand die een accountje aanmaakt en 2 of 3 posts heeft en verder geen info over zichzelf en/of zijn auto verschaft. :)

Maar welkom ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kwatta
Sla blaadje
Posts: 16
Joined: Sunday 23 June 2013 19:09

Re: versnellingsbak

Post by kwatta »

Ja gelijk heb je ! , mijn naam is Frank Kwaijtaal en kom uit breda en ben zelfstandig ondernemer in de chaletbouw. ik heb mijn supra mk4 non turbo [1993] nu een jaar en heb er al heel wat aan gedaan .Omdat hij nu is voorzien van andere koppakking,lagers ,injectoren,brandstofpomp, turbo, enz,enz , kom ik er achter dat mijn w58 bak de 600pk niet zo leuk vindt [crybaby] dus vandaar dat ik op zoek ben naar een sterkere bak.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: versnellingsbak

Post by Tjabbo »

Klinkt custom en snel. Mooi hoor!

600 pk gemeten of mickey mouse pk's ? :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kwatta
Sla blaadje
Posts: 16
Joined: Sunday 23 June 2013 19:09

Re: versnellingsbak

Post by kwatta »

gemeten bij sky-engineerings in helmond ! op de testbank , ga er woensdag weer heen om hem beter af te stellen omdat ik laatst problemen had met mijn koppeling !

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: versnellingsbak

Post by Tjabbo »

Tijd voor een member ride topic ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kwatta
Sla blaadje
Posts: 16
Joined: Sunday 23 June 2013 19:09

Re: versnellingsbak

Post by kwatta »

ha ha ...zal ik zeker doen :Y

Post Reply