Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Blijvend remprobleem

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
glenn
Sla blaadje
Posts: 8
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 01 February 2011 14:31

Blijvend remprobleem

Post by glenn »

Hallo allemaal,
Na een derde keer een hoofdremcilinder te hebben gemonteerd, opnieuw zonder resultaat blijft de Supra remloos. De schijven, ontluchtingsnippels zijn vernieuwd, klauwen gereviseerd, zoals gezegd al drie keer een andere remcilinder gekocht en geplaatst. Er zijn geen lekken in de leidingen, het niveau daalt niet, en toch krijg ik geen druk op het rempedaal. Waaraan kan dit nog liggen en hoe kan ik het verhelpen ?

User avatar
jurrian
Assistent shoarma haler
Posts: 169
Joined: Wednesday 10 November 2010 19:02

Re: Blijvend remprobleem

Post by jurrian »

ik heb er helaas niet zoveel verstand van, maar het klinkt alsof je lucht in je remleidingen hebt,
dan kan het systeem wel lek dicht zijn maar als jij nogsteeds ergens lucht hebt zitten zul je het nooit op druk krijgen..
maar ik neem aan dat je dit voldoende gedaan hebt?

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Blijvend remprobleem

Post by Gtech »

Als een systeem zo goed als leeg is geweest krijg je hem bijna niet zonder ontluchtingsapparaatje ontlucht.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Blijvend remprobleem

Post by Dude »

Grote kans dat je de luchtbel in je hoofdremcilinder niet weg krijgt door te pompen.
1 nippel van een remklauw opendraaien en voorzichtig luchtdruk op het reservoir zetten. Let op, begin met 1 bar ofzo.
Image

glenn
Sla blaadje
Posts: 8
Joined: Tuesday 01 February 2011 14:31

Re: Blijvend remprobleem

Post by glenn »

net contact gehad met de dealer Toyota waar de wagen ondertussen staat : het is iets met de stang die uit de bekrachtiger komt, is te lang of zit niet op de juiste plaats, waardoor pomp in gemonteerde toestand al bekrachtigd is. Dit geeft twee problemen : er kan niet ontlucht worden omdat er geen retour is, en omdat ze al bekrachtigd is duwt ze de rempompen dicht en zitten de remmen vast. Als de pomp gedemonteerd is zijn de remmen perfect terug los. kan dit gevolg zijn van een eerder vervangen servo bekrachtiger ?

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Blijvend remprobleem

Post by dave »

Een mk3 is redeljijk eenvoudig te ontluchten , ook als deze helemaal leeg is geweest, ook met abs.

Je hebt waarschijnlijk het rempedaal niet goed afgesteld met het vervangen van de hoofdrem cilinder. In de TSRM staat goed beschreven hoe dit moet. De tsrm kun je vinden op de hoofdpagina van deze site.

Hopelijk is het snel opgelost.

Post Reply