Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

1000 pk stock 2JZ...

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

1000 pk stock 2JZ...

Post by Dude »

Indrukwekkend, 1000 pk op een standaard onderblok. Het bewijs dat het wel degelijk mogelijk is, en al 2 jaar lang heel blijft :drive: (dit geldt niet voor alle tunerts trws :X ......)

http://www.supraforums.com/forum/showth ... ight=larry" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=UrEkMHJXFKw" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Gallecgun »

godsamme alleen van dat geluid word ik al geil
als ik die kerel was zou ik wel een paar doppen in doen wat een geluid komt er uit dat beest

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Casper »

[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=YnS-nT6o4xA[/BBvideo]

Image
Last edited by Casper on Sunday 01 June 2014 14:58, edited 1 time in total.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Casper »

Erg indrukwekkend!

Ze zullen het koppel wel laag hebben gehouden met E85 en die efficiënte billet turbo's van Precision.

Die van Virtual Works (de witte hierboven) heeft een aantal jaar terug ook de 1000rwhp doorbroken met een stock long block.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Dude »

Casper wrote:Erg indrukwekkend!

Ze zullen het koppel wel laag hebben gehouden met E85 en die efficiënte billet turbo's van Precision.

Die van Virtual Works (de witte hierboven) heeft een aantal jaar terug ook de 1000rwhp doorbroken met een stock long block.
Nee hoor, ~800 ft.lbs en dat is ~1100 nm. Het is natuurlijk wel wachten wanneer hij kapot gaat. Ik denk ik niet dat er veel andere blokken bestaan die zulke extreme vermogens kunnen hebben op een stock blok.
En zo zie je maar, het valt en staat met de kwaliteiten van de tuner.
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Tjabbo »

ik vind het aantal jaren niet zo interessant, wel de aantallen kilometers en hoe de auto gebruikt is :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Casper »

Tjabbo wrote:ik vind het aantal jaren niet zo interessant, wel de aantallen kilometers en hoe de auto gebruikt is :)
Mee eens. De zilvere die ik een tijd terug poste heeft 100k miles overleeft met ~870rwhp en ontzettend veel 9 sec runs :)
Was tevens de daily driver van de eigenaar. Boost was meestal tussen de 30-35 psi.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Dredd »

Tjabbo wrote:ik vind het aantal jaren niet zo interessant, wel de aantallen kilometers en hoe de auto gebruikt is :)
:word:

Er gaan ook veel gezonde en goed getunede blokken stuk bij 700PK/700Nm... Met dit soort PK's/NM's blijft het gokken, soms gaat het goed, maar veel vaker gaat het stuk :9
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Dude »

Klopt, het blijft altijd een risico.
Maar ik lees de laatste tijd veel build projecten op supraforums (altijd gaaf om te zien). Als het fout gaat is het meestal op de dyno/afstelsessie kapot. Er zijn vrij veel gasten die rond de 800 pk banken, maar dat vermogen op de weg sporadisch zien. Hoe dan ook blijft het verbazingwekkend vaak heel. Waar vroeger wel eens werd verzwegen als iets kapot ging, zie ik nu gelijk reacties als het kapot is. En er zitten inderdaad gasten tussen die al 3x een build block hebben opgeblazen omdat ze zelf de tune doen.

Een goede tune is 80% van de betrouwbaarheid, 10% aan een verkeerd in elkaar gezet blok en de andere 10% is geluk :9
Image

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: 1000 pk stock 2JZ...

Post by Dredd »

Dude wrote:Een goede tune is 80% van de betrouwbaarheid, 10% aan een verkeerd in elkaar gezet blok en de andere 10% is geluk :9
:word: Natuurlijk, de juiste onderdelen en de juiste tuning zorgen voor een duurzame oplossing...

Nou... heb ik dat niet mooi gezegd... :r [}:)]
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

Post Reply