Page 1 of 1

HELP kortsluiting

Posted: Tuesday 07 October 2014 15:37
by 1991supra
Hallo ik heb de supra al een hele tijd stil staan.
Ik heb de accu aan de druppel lader laten staan , toen ik hem erin heb gezet heb ik de auto de oprit opgereden . Toen ik de klemmen daarna aandraaide heb ik bij de plus het blok aangeraakt [:(!] [V] :N dat was bij een lopende motor , nu is hij uitgevallen en niet meer aan te krijgen.
De motor draait rond maar dat is ook alles , nu heb ik een losse draad getrokken naar de brandstof en deze draait dus hij krijgt van de pomp benzine .
welke zekeringen kan ik nog nakijken of misschien relais "? De ECU heb ik al open gehad en zag niks wat doorgebrand is ,, er ligt een 1jz in

Re: HELP kortsluiting

Posted: Wednesday 08 October 2014 09:03
by Tjabbo
EFI zekering
zit onder de motorkap in het zekeringdoosje.

Re: HELP kortsluiting

Posted: Wednesday 08 October 2014 12:46
by 1991supra
zekering vervangen nog steeds hetzelfde probleem

Re: HELP kortsluiting

Posted: Wednesday 08 October 2014 13:18
by Tjabbo
gaat de startmotor wel rond dan ?

Re: HELP kortsluiting

Posted: Wednesday 08 October 2014 16:55
by 1991supra
ja hij draait rond de brandstofpomp loopt hoor je ook bij het blok , alleen hij slaat niet aan :N en zekeringen zijn niet doorgebrand ????

Re: HELP kortsluiting

Posted: Wednesday 08 October 2014 16:58
by Gallecgun
start onderbreker weet niet eens of de MKIII dat heeft?

Re: HELP kortsluiting

Posted: Wednesday 08 October 2014 18:44
by Tjabbo
dan heb je geen vonk ?
ik zou gewoon uit voorzorg alle zekeringen dan vervangen (misschien één voor één?)

Re: HELP kortsluiting

Posted: Friday 10 October 2014 12:46
by 1991supra
als ik hem op contact zet hoor je binnen een relais bij je voeten een keer klikken en eentje onder de motorkap 3 x klikken

de brandstofpomp loopt maar toen ik er net een bougie uit draaide was deze niet nat

de efi zekering heb ik vervangen voor de rest zijn alle zekeringen binnen in de auto nog goed

er zou toch echt een zekering door moeten zijn gebrand want de motor viel uit toen ik kortsluiting maakte vraag me echt af welke het nu nog kan zijn .

EFI en alle wat binnen zitten bij de voeten wat met de ontsteking hebben te maken zijn heel

[V] [V] [V]

Re: HELP kortsluiting

Posted: Friday 10 October 2014 13:33
by 1991supra
kan hem ook niet meer uitlezen door E1 en EF1 met elkaar te verbinden :( misschien toch de ECU dood ?

Re: HELP kortsluiting

Posted: Saturday 11 October 2014 19:44
by Dude
kan. Ik heb nog een goede soarer ECU...

Re: HELP kortsluiting

Posted: Sunday 12 October 2014 22:11
by 1991supra
1jz gte vvti ?

Re: HELP kortsluiting

Posted: Monday 13 October 2014 13:53
by 1991supra
heeft iemand nog een EFI main relais liggen ?

Re: HELP kortsluiting

Posted: Tuesday 14 October 2014 08:54
by Tjabbo
toyota87 vast wel

Re: HELP kortsluiting

Posted: Tuesday 14 October 2014 14:23
by 1991supra
loopt weer als een zonnetje *) *) *)

Re: HELP kortsluiting

Posted: Tuesday 14 October 2014 14:57
by Gallecgun
wat was het probleem nu dan ? EFI relais ?

Re: HELP kortsluiting

Posted: Tuesday 14 October 2014 15:00
by 1991supra
ja het relais deed niks meer andere erin en hij deed het meteen weer

Re: HELP kortsluiting

Posted: Tuesday 14 October 2014 15:29
by toyota87
mooi opgelost nu ^O^

Re: HELP kortsluiting

Posted: Tuesday 14 October 2014 15:43
by 1991supra
nu nog wat maken tot de fan vanzelf gaat draaien iemand tips voor welke sensor ? heb een aluminium radiateur

Re: HELP kortsluiting

Posted: Wednesday 15 October 2014 09:25
by Tjabbo
als de stock fan bedrading nog aangesloten is kan je die gebruiken.

ik heb een aparte temp sensor gemonteerd met een regelaar. het kan mooier maar dit werkt goed.
een spal fan controller is helemaal geweldig: http://www.spal-usa.com/fans/automated/ ... anpwm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: HELP kortsluiting

Posted: Friday 17 October 2014 09:55
by Dude
Ik heb een flex a lite fan controller, werkt perfect!

Re: HELP kortsluiting

Posted: Thursday 23 October 2014 17:02
by knabbel
In eerste instantie gebruikte ik de temperatuur schakelaar uit de waterpomp van een standaard 7M motor, samen met een relais. Werkte erg goed.

Momenteel gebruik ik gewoon een vrije uitgang op mijn AEM.