Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Standalone ECU
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
ik heb geen infoAndre wrote:Ik dacht al waar blijft TSE met de info
Kijk hier eentje made in Holland
BTW op hun website staat ook een Supra in hun klantenbestand hmmmmmm die van Nick als je de engine bay pics ziet volgens mij
Michien toch stiekem de KMS geprobeerd alvorends een AEM
TSE post meer info
- weet dat ze er hier een WB controller van hebben
- ik weet dat veel studenten daar wat doen/gedaan hebben
- ik weet dat het raceteam hier contacten mee gehad/heeft/had. maar uiteindelijk de motec al aangeschaft was
- weet dat ze constant aan het ontwikkelen zijn, dus misschien zien ze een supra wel als een uitdaging.
- ik weet dat ik een golf 1 op dat motormanagment gezien heb, die (voor een vw dan) erg vet uitzag
- en mij lijkt het erg leuk als je met je problemen bij wijze van om de hoek te recht kunt, je weet de weg naar geldrop duzzz.
bij mij zou het zijn, of knaken op de tafel gooien en zeker weten van de shit of snell terecht kunnen met problemen.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
maft pro 'leert' toch in eerste instantie van je afm of zo?DeSchouten wrote:een computer zoals een maf-t pro kun je die eigenlijk ook zelf afstellen of moet je daar echt een tuner voor nodig?
Ik zit er eigenlijk aan te denken om er een te kopen aangezien er niet zo gek veel verschil zit kwa prijs in een maft-pro ecu met map convertor, en een nieuwe booscontroller en apexi afc-neo en lex afm, en geen boost-cut meer
even faq erover doorlezen en dan weet je het.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
weet iemand hier wat over de map-ecu?
het is eigenlijk meer een piggyback dan een standalone maar het lijkt mij voor mijn plannen the best ban for the buck, mede door de map convertor.
hier een linkje:
http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... d=50002400
het is eigenlijk meer een piggyback dan een standalone maar het lijkt mij voor mijn plannen the best ban for the buck, mede door de map convertor.
hier een linkje:
http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... d=50002400
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Wat wil je erover weten? ik weet niet de ins en outs, maar ik heb er zelf ook naar gekeken.
Het schijnt vrij gemakkelijk te gebruiken zijn, maar zo af en toe hoor je ook berichten dat het soms een ramp is om ermee te werken. Waarom het bij de een en bij de ander zo verschillend is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er al een Map-Ecu II uit is, die veel geavenceerder is en ook minder bugs (software) bevat.
Is een greddy e-manage niet iets voor jou?
Het schijnt vrij gemakkelijk te gebruiken zijn, maar zo af en toe hoor je ook berichten dat het soms een ramp is om ermee te werken. Waarom het bij de een en bij de ander zo verschillend is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er al een Map-Ecu II uit is, die veel geavenceerder is en ook minder bugs (software) bevat.
Is een greddy e-manage niet iets voor jou?
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
ik vind een map-ecu interesanter dan e-manage vanwege de mapconvertor,Fietsbel wrote:Wat wil je erover weten? ik weet niet de ins en outs, maar ik heb er zelf ook naar gekeken.
Het schijnt vrij gemakkelijk te gebruiken zijn, maar zo af en toe hoor je ook berichten dat het soms een ramp is om ermee te werken. Waarom het bij de een en bij de ander zo verschillend is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er al een Map-Ecu II uit is, die veel geavenceerder is en ook minder bugs (software) bevat.
Is een greddy e-manage niet iets voor jou?
ik wou weten of het een beetje te doen is om hem zelf af te stellen, op supramania en s-f.com lees ik er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
emanage kan werken met een vpc dacht ik
dan heb je ook speed density
dan heb je ook speed density
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
En map ecu is geen standalone maar een piggy
En voor de map ecu moet je een dynobank huren anders wordt het helemaal niks met tunen
piggyback computer vind ik de greddy emanage the real deal
The best bang voor the buck en ook wordt er max support gegeven en staat er veel info op internet
Zelfs 800CC injectoren is geen probleem
Setting bij mij staan bv op 1.4 bar 550CC injectoren 1 pomp zelf gaat ik out off scale op de mappings (beetje riskant) maar ik ben hellemaal happy met die setup
En voor de map ecu moet je een dynobank huren anders wordt het helemaal niks met tunen
piggyback computer vind ik de greddy emanage the real deal
The best bang voor the buck en ook wordt er max support gegeven en staat er veel info op internet
Zelfs 800CC injectoren is geen probleem
Setting bij mij staan bv op 1.4 bar 550CC injectoren 1 pomp zelf gaat ik out off scale op de mappings (beetje riskant) maar ik ben hellemaal happy met die setup
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Standalone ECU
ik weet dat het geen echte standalone is, maar weten julie iets van maft pro af?
zou dat wat zijn voor wat ik wil of kan ik beter voor een standalone gaan (AEM)?
zou dat wat zijn voor wat ik wil of kan ik beter voor een standalone gaan (AEM)?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Standalone ECU
mmarkk heeft nog een maft setje liggen
geen pro. pro kan ook boost control doen.
maft is cool.
geen pro. pro kan ook boost control doen.
maft is cool.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Standalone ECU
Er staat eea op SM en SF erover.
hij zou ook timing kunnen doen, weet niet of dat al werkt.
hij zou ook timing kunnen doen, weet niet of dat al werkt.
Re:
mmarkk wrote:nieuwe standalone coming up: http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=454129
Lijkt heel goed en makkelijk te worden
Mensen deze standalone heeft zich bewezen en er zijn nu echt veel mensen (Supra Mk4 owners) die hun AEM verwisselen voor deze Unit
Ik denk dat het met name komt omdat het fine tunen van de AEM heel lastig en tijdrovend is ivm de andere standalone (denk ik)
Sound perfpormance en zijn crew zijn hellemaal happy met deze unit
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Standalone ECU
ben benieuwd wanneer ze deze unit gaan pushen tot de limit en big numbers draaien
bijv nieuw record op 1/4 mile door WOTM of zo.
bijv nieuw record op 1/4 mile door WOTM of zo.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Standalone ECU
De meeste SO's (Supra Owners) e.a. die serieus overwegen om een standalone ECU te gebruiken zijn meer geinteresseerd naar race successen (bijv. door Sound performance team) EN gegevens over de betrouwbaarheid / storingsgevoeligheid, ondersteuning e.d.
Het risico en de kosten van motorschade bij een verkeerde aansturing door de ECU zijn voor de individuele SO nl. te groot.
Voor gesponsorde teams, "miljonairs" en ontwikkelaars ligt dat natuurlijk heel anders.
De DTA S80PRO die in mijn projectsuup komt te liggen, heeft zich reeds vele malen bewezen op dit gebied, evenals de AEM en andere bekende namen.
Maar deze signalen uit de VS klinken hoopvol en als de Pro EFI echt competitief is in het professionele circuit en zich daar weet te bewijzen en handhaven is hij, gezien zijn mogelijkheden en prijs, m.i. een serieuze kandidaat voor iedereen die op zoek is naar een standalone ECU.
Maar wie van ons heeft er eigenlijk een standalone ECU of overweegt serieus op korte termijn er één aan te schaffen?
1. Rob - DTA S80PRO
2.
3.
4.
5.
Het risico en de kosten van motorschade bij een verkeerde aansturing door de ECU zijn voor de individuele SO nl. te groot.
Voor gesponsorde teams, "miljonairs" en ontwikkelaars ligt dat natuurlijk heel anders.
De DTA S80PRO die in mijn projectsuup komt te liggen, heeft zich reeds vele malen bewezen op dit gebied, evenals de AEM en andere bekende namen.
Maar deze signalen uit de VS klinken hoopvol en als de Pro EFI echt competitief is in het professionele circuit en zich daar weet te bewijzen en handhaven is hij, gezien zijn mogelijkheden en prijs, m.i. een serieuze kandidaat voor iedereen die op zoek is naar een standalone ECU.
Maar wie van ons heeft er eigenlijk een standalone ECU of overweegt serieus op korte termijn er één aan te schaffen?
1. Rob - DTA S80PRO
2.
3.
4.
5.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Standalone ECU
Op korte termijn nog niet, maar voor Marco (323 GTX turbo) en mij wordt het hoogst waarschijnlijk de DTA, en vooral om dat de tuner bij mij om de hoek zit, en DTA in veel rally auto's ingebouwd wordt.
edit: of jij moet vervelende ervaringen krijgen met je 1JZ i.c.m. DTA
edit: of jij moet vervelende ervaringen krijgen met je 1JZ i.c.m. DTA
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Standalone ECU
Don't count on itDude wrote:Op korte termijn nog niet, maar voor Marco (323 GTX turbo) en mij wordt het hoogst waarschijnlijk de DTA, en vooral om dat de tuner bij mij om de hoek zit, en DTA in veel rally auto's ingebouwd wordt.
edit: of jij moet vervelende ervaringen krijgen met je 1JZ i.c.m. DTA
Welke DTA versie denk je aan? S40, S60 of S80? Zomer heeft een voorkeur voor de S60 volgend mij.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Standalone ECU
Ik dacht zelf aan de S80pro, of de P8PRO heeft wat meer functies/mogelijkheden dan de S60. De S60 is ideaal voor een 4 cilinder, je kunt ook maar 4 coils aansturen, anders moet je wasted spark draaien.
En ik d8 eraan om dit schermpje erbij te nemen http://www.dtafast.co.uk/XDash.htm Geen metertjes meer nodig, gewoon alles op 1 scherm
En ik d8 eraan om dit schermpje erbij te nemen http://www.dtafast.co.uk/XDash.htm Geen metertjes meer nodig, gewoon alles op 1 scherm
Re: Standalone ECU
Hmm Sound performance hebben het overTjabbo wrote:ben benieuwd wanneer ze deze unit gaan pushen tot de limit en big numbers draaien
bijv nieuw record op 1/4 mile door WOTM of zo.
Come get your 8 second Plug n Play ECU here at SP
Saad heeft al 8.97 Seconde op de 1/4 mile gereden met deze Unit
29 psi and the car dynoed 1017 Pk
De PooPra van Saad (had eerts een aem)
En als je hier en daar een beetje leest wou AEM de design/rights van pro efi kopen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Standalone ECU
Klinkt nog steeds goed, maar wie gaat 'em hier kopen en ermee spelen?
Mark? Jij? Ik misschien als mijn huidige project eenmaal rijdt? Of John of Martien? Of in Haarlem?
Kijk, ze testen de ProEFI bij SP sinds januari 2008 en hebben pas ongeveer een maand geleden de eerste unit geïnstalleerd bij een klant, die dan ook gelijk 1061rwhp op de plaat zet, maar kijk dan ook even naar de modlist: http://videos.streetfire.net/rides/1997 ... 003758.htm .
Die vent heeft naast zijn: "1997 Anniversary Edition 6 Speed, Single Turbo Supra, built by Sound Performance", ook nog een "2006 Lamborghini Gallardo SE with Heffner race engine with Twin Turbo conversion" en een "2007 Overfinch Range Rover Sport Supercharged" op zijn oprit staan, dus een erg hoog Pepsi gehalte en ik zou dit geen doorsnee SO willen noemen
Voor Saad geldt: "Saad’s ProEFI sponsored Toyota Supra"
Is de ProEFI ook goed inzetbaar onder andere omstandigheden dan de 1/4 mile? Of ligt daar juist zijn grootste voordeel tov de AEM, DTA en noem maar op?
Kan ik me haast niet voorstellen want dat zou zijn toepasbaarheid nl. fors beperken of in ieder geval zal dan de prijs de doorslaggevende factor zijn, mits kwaliteit en support gerlijk zouden zijn.
Anyway, keep us posted!
@ Dude: de P8Pro (http://www.dtafast.co.uk/P8_PRO.htm) is voor zover ik weet de voorganger van de S80Pro en hier is er één in de "aanbieding" htttp://cgi.ebay.nl/DTA-Pro-8-ECU-and-Zetec-loom_W0QQitemZ230245084619QQihZ013QQcategoryZ72205QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Niet om lullig te doen, maar heb je voor de gein ook even geïnformeerd naar de prijzen van dergelijke schermpjes?
(€ 1500 en meer)
Misschien interessant voor de computer/electronica wizzkids alhier: http://www.ecutek.com/products/incardash/ Nu alleen nog een leuke display ;)
Mark? Jij? Ik misschien als mijn huidige project eenmaal rijdt? Of John of Martien? Of in Haarlem?
Kijk, ze testen de ProEFI bij SP sinds januari 2008 en hebben pas ongeveer een maand geleden de eerste unit geïnstalleerd bij een klant, die dan ook gelijk 1061rwhp op de plaat zet, maar kijk dan ook even naar de modlist: http://videos.streetfire.net/rides/1997 ... 003758.htm .
Die vent heeft naast zijn: "1997 Anniversary Edition 6 Speed, Single Turbo Supra, built by Sound Performance", ook nog een "2006 Lamborghini Gallardo SE with Heffner race engine with Twin Turbo conversion" en een "2007 Overfinch Range Rover Sport Supercharged" op zijn oprit staan, dus een erg hoog Pepsi gehalte en ik zou dit geen doorsnee SO willen noemen
Voor Saad geldt: "Saad’s ProEFI sponsored Toyota Supra"
Is de ProEFI ook goed inzetbaar onder andere omstandigheden dan de 1/4 mile? Of ligt daar juist zijn grootste voordeel tov de AEM, DTA en noem maar op?
Kan ik me haast niet voorstellen want dat zou zijn toepasbaarheid nl. fors beperken of in ieder geval zal dan de prijs de doorslaggevende factor zijn, mits kwaliteit en support gerlijk zouden zijn.
Anyway, keep us posted!
@ Dude: de P8Pro (http://www.dtafast.co.uk/P8_PRO.htm) is voor zover ik weet de voorganger van de S80Pro en hier is er één in de "aanbieding" htttp://cgi.ebay.nl/DTA-Pro-8-ECU-and-Zetec-loom_W0QQitemZ230245084619QQihZ013QQcategoryZ72205QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Niet om lullig te doen, maar heb je voor de gein ook even geïnformeerd naar de prijzen van dergelijke schermpjes?
(€ 1500 en meer)
Misschien interessant voor de computer/electronica wizzkids alhier: http://www.ecutek.com/products/incardash/ Nu alleen nog een leuke display ;)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Standalone ECU
die pro-efi klinkt wel veel belovend,
maar ff afwachten of ze met een plug n play voor de 7m komen.
maar ff afwachten of ze met een plug n play voor de 7m komen.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Standalone ECU
Daar zijn ze op SM mee bezig. Eén van de members daar is bezig om een "goedkopere" uitvoering voor de 7M te fabriceren. Voordeel: "pnp" en overbodige functies hoeven niet betaald te worden = goedkoper. Meer info op SM.com
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Standalone ECU
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Standalone ECU
hoe staat het hier eigenlijk mee, ik zie er niks meer over op sm?STRNPCP wrote:Daar zijn ze op SM mee bezig. Eén van de members daar is bezig om een "goedkopere" uitvoering voor de 7M te fabriceren. Voordeel: "pnp" en overbodige functies hoeven niet betaald te worden = goedkoper. Meer info op SM.com
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Standalone ECU
Update
Gas motorsports is overgestap van Motec naar haltech en ze zijn heel dicht bij de record van Titan
Ik lees goede berichten van de nieuwe ecu van Haltech
Supra owners zijn er erg happy mee
Ook goede verhalen gehoord en gelezen about Vipec
Wouter van vreedijk heeft een Skyline gemapped (autronic) en heeft 700rwhp gebankt dus hij weet wat hij mee bezig is
Zag op de site van haltech dat er een dealer is in Nederland namelijk Pro import
Gas motorsports is overgestap van Motec naar haltech en ze zijn heel dicht bij de record van Titan
Ik lees goede berichten van de nieuwe ecu van Haltech
Supra owners zijn er erg happy mee
Ook goede verhalen gehoord en gelezen about Vipec
Wouter van vreedijk heeft een Skyline gemapped (autronic) en heeft 700rwhp gebankt dus hij weet wat hij mee bezig is
Zag op de site van haltech dat er een dealer is in Nederland namelijk Pro import
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Standalone ECU
DE pro imports?
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Standalone ECU
dat had ik je ook wel kunnen vertellen...
edit door tjabs:
dit topic is oud en gaat dicht.
hier verder: viewtopic.php?f=7&t=1590&start=0
edit door tjabs:
dit topic is oud en gaat dicht.
hier verder: viewtopic.php?f=7&t=1590&start=0
Oedipus was de eerste 'motherfucker'