Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Standalone ECU
- Andre
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2163
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
- Location: Hoofddorp
Standalone ECU
Wel mensen aagezien de meesten hier hun goal toch rond de 500 Pk ligt dacht ik ik open maar een thread about standalone
Want boven de 500pk moet je volgens mij toch die kant gaan denken wat piggy zou dat niet mer verstandig zijn
Ook omadt ik weet dat niet iedereeen bv AEM gebruikt
bv Fietsbel zijn PooPra maakt gebruik van een Link ecu (Tuner Rayen G uit Engeland)
Verder moeten we het netjes houden
Hier in Nederland gebruiken de meesten PooPras die een standalone gebruiken AEM
Nick lanting bv
Markus
Steven
fast frankie
1 mk3 met vvti
Skyline
Mr2
En maybe heb ik nog een paar vergeten
Verder weet ik niet wat de skylines boys gebruiken maybe someone wel???????????????
Hier Nederland denk ik dat je het beste voor een AEM kunt kiezen aangezien je gewoon hier support kan krijgen en er een Tuner voor is
Ik HAD zelf in mijn Auto de HKS V pro Gold en dat is de beste standalone die ze in japan gebruiken maar ALLES is geheim dus moest ik die eruit halen
Verder heb je volgens mij Haltech en Motech maar of er nou support wordt gegeven is maar de vraag
AEM heeft zich al bewezen check bv Ryan Woon van WOTM
Titan gebruikt volgens mij Motec
Maar you get what you pay voor
Verder lees je good stuff about Maft pro
Nu is er bv stinger met een plug and play harness voor de 1JZ
Micshien kan bv iemand link posten (ROB ) van bv prijzen
Volgens mij is AEM een van de duurste AEM maar tevens ook de beste
Alleen heb je veel tijd nodig om te mappen fine tuning
Ik ben benieuwd wat de autos gebruiken die allemaal in goes gaan banken want daar wordt regelmatig de Autos afgesteld
Volgens mij zijn er ook AEM tunerz in Engeland
Dus people kom maar met de info maybe sta ik over naar een stnadalone
Het beste is afhankelijk van het voertuig en tuner. Vergeet ook niet dat veel mensen door (onwetenheid) vaak iets door hun strot krijgen gedrukt.
De HKS V pro Gold schijnt inderdaad zo;n beetje de ultieme ecu te zijn, alleen is het afstellen ervan alleen mogelijk dmv dure software die maar erg weinig mensen hebben.
Titan Motorsports gebruikt inderdaad alleen Motec.
AEM is niet het einde, afhankelijk van je wensen en budget kun je een goede computer uitkiezen. Als je Supraforums.com leest zijn de meningen nogal uitlopend over AEM.
Er zijn ook nog merken zoals Autronic, Haltech, Apexi, Abit, Nemesis, Megasquirt, etc.
De HKS V pro Gold schijnt inderdaad zo;n beetje de ultieme ecu te zijn, alleen is het afstellen ervan alleen mogelijk dmv dure software die maar erg weinig mensen hebben.
Titan Motorsports gebruikt inderdaad alleen Motec.
AEM is niet het einde, afhankelijk van je wensen en budget kun je een goede computer uitkiezen. Als je Supraforums.com leest zijn de meningen nogal uitlopend over AEM.
Er zijn ook nog merken zoals Autronic, Haltech, Apexi, Abit, Nemesis, Megasquirt, etc.
IK vind het leuk om een auto gewoon als dayli drive te gebruiken en dan bv knallen op de 1/4 mile
Ik ga voorlopig niet naar een standalone want ik heb geen euris daarvoor
Deze threda is gewoon bedoel om zoveel moeglijk info zodat ik bv laer de juiste keuze kan gaan maken als ik ooit 1/4 sprintjes gaat doen
Maar dat weet ik niet mischien rij ik morgen mijn RSP over de kop en dan den ik dood
Wouter vreedijk is volgens mij de subaru dokter als ik me niet vergis
Kijk nu komen meet tunzerz namen te voo schijn
Ik ken wouter niet maar die naam link hem met subaru als ik me niet vergis
Ook is hij meer van de 4 cilnder
Ik hou van bv best bang voor the buck
En dat is voor mij nu gewoon piggy
Maar you get waht you pay for
Wat je ook niet moet vergeten zijn bv tuningskosten bv AEM tunzr reken gewoon 1000 dollars voor mappings in amerika (info staat op supraforums. com)
Verder zal ik nooit zelf aan settings gaan klooien want ik heb er toch gen verstand van
Je moet wat je goed in bent
Verder mischien ook een idee om prijzen te noemen etc etc
Als ik een snelle rekensmmetje moet maken zou ik denk ik minimaal 4500 euris kwijt zijn voor bv een AEM setup
Ik lees goed berichten van bv autronic maar weet niet of het bv ook op supras kan werken
Bv waarom heb jij voor links ipv autronic gekozen
Zla kijken of isk list kan krijgen van bv wat de autronic alemaal kan link stinger etc etc
Ik ga voorlopig niet naar een standalone want ik heb geen euris daarvoor
Deze threda is gewoon bedoel om zoveel moeglijk info zodat ik bv laer de juiste keuze kan gaan maken als ik ooit 1/4 sprintjes gaat doen
Maar dat weet ik niet mischien rij ik morgen mijn RSP over de kop en dan den ik dood
Wouter vreedijk is volgens mij de subaru dokter als ik me niet vergis
Kijk nu komen meet tunzerz namen te voo schijn
Ik ken wouter niet maar die naam link hem met subaru als ik me niet vergis
Ook is hij meer van de 4 cilnder
Ik hou van bv best bang voor the buck
En dat is voor mij nu gewoon piggy
Maar you get waht you pay for
Wat je ook niet moet vergeten zijn bv tuningskosten bv AEM tunzr reken gewoon 1000 dollars voor mappings in amerika (info staat op supraforums. com)
Verder zal ik nooit zelf aan settings gaan klooien want ik heb er toch gen verstand van
Je moet wat je goed in bent
Verder mischien ook een idee om prijzen te noemen etc etc
Als ik een snelle rekensmmetje moet maken zou ik denk ik minimaal 4500 euris kwijt zijn voor bv een AEM setup
Ik lees goed berichten van bv autronic maar weet niet of het bv ook op supras kan werken
Bv waarom heb jij voor links ipv autronic gekozen
Zla kijken of isk list kan krijgen van bv wat de autronic alemaal kan link stinger etc etc
Een van de redenen dat ik voor een Link heb gekozen is de eenvoud en prijs.
Ik heb geen behoefte aan launchcontrol, waterinjectie en ga zo maar door (het zit wel in de Link!). Het enige wat ik nodig heb is een goede ecu waarbij de basics prima afgesteld kunnen worden. zonder het gekloot van een piggyback.
De Link ecu is 550 pond, P&P harness 170pond en afstellen is 300 pond, zeg maar voor het gemak 1500 euro.
Via import zou ik voor de AEM hardware inc sensors uitkomen op 1500 euro exc mappen waar aardig wat uurtjes in gaat zitten. Je eigen indicatie van 4500 euro is erg hoog, 3500 is een betere indicatie. Motec is nog een stapje duurder, vooral de kant en klaar pakketjes voor de 2jz starten vanaf 3900 dollar tot 4950 exc sensors en mappen. Haltech valt in dezelfde prijsklasse als de Autronic en zou in mijn geval rond de 2400 euro uitkomen.
Wouter is inderdaad de subaru specialist maar is op het moment ook druk bezig met een Celica GTfour waar een Nemesis ecu inzit. De know how is erg goed aanwezig en verdiept zich graag in nieuwe projecten. De gedrevenheid en klantvriendelijkheid is een van de redenen om in de toekomst het mappen via hem te laten verlopen.
Launchcontrol kun je ook prima verkrijgen dmv een Racelogic set waardoor je ook nog eens goede tractiecontrol hebt.
Ik heb geen behoefte aan launchcontrol, waterinjectie en ga zo maar door (het zit wel in de Link!). Het enige wat ik nodig heb is een goede ecu waarbij de basics prima afgesteld kunnen worden. zonder het gekloot van een piggyback.
De Link ecu is 550 pond, P&P harness 170pond en afstellen is 300 pond, zeg maar voor het gemak 1500 euro.
Via import zou ik voor de AEM hardware inc sensors uitkomen op 1500 euro exc mappen waar aardig wat uurtjes in gaat zitten. Je eigen indicatie van 4500 euro is erg hoog, 3500 is een betere indicatie. Motec is nog een stapje duurder, vooral de kant en klaar pakketjes voor de 2jz starten vanaf 3900 dollar tot 4950 exc sensors en mappen. Haltech valt in dezelfde prijsklasse als de Autronic en zou in mijn geval rond de 2400 euro uitkomen.
Wouter is inderdaad de subaru specialist maar is op het moment ook druk bezig met een Celica GTfour waar een Nemesis ecu inzit. De know how is erg goed aanwezig en verdiept zich graag in nieuwe projecten. De gedrevenheid en klantvriendelijkheid is een van de redenen om in de toekomst het mappen via hem te laten verlopen.
Launchcontrol kun je ook prima verkrijgen dmv een Racelogic set waardoor je ook nog eens goede tractiecontrol hebt.
LINK:
http://www.Linkecu.com
http://www.linkecu.com/products/engine- ... atdoesitdo
Motec:
http://www.motec.com.au/
http://www.motec.com.au/products.htm
AEM:
http://www.aempower.com
http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=62
Haltech
http://www.haltech.com/
http://www.haltech.com/haltech.htm
Autronic:
http://www.autronic.com/
EFI Technology:
http://www.efitechnology.com/
http://www.efitechnology.com/engcontrol.html
http://www.Linkecu.com
http://www.linkecu.com/products/engine- ... atdoesitdo
Motec:
http://www.motec.com.au/
http://www.motec.com.au/products.htm
AEM:
http://www.aempower.com
http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=62
Haltech
http://www.haltech.com/
http://www.haltech.com/haltech.htm
Autronic:
http://www.autronic.com/
EFI Technology:
http://www.efitechnology.com/
http://www.efitechnology.com/engcontrol.html
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Nice en erg informatief, alleen weinig ervaringen van gebruikers.
Daarvoor ben je dan toch weer aangewezen op het buitenland.
De tuner waar ik mee in zee ben gegaan, heeft ervaring met inbouw en afstelling van het DTA management systeem in rally-wagens.
En als ik op die site kijk, zou dat ook prima op een Supra moeten werken. http://www.dtafast.co.uk/index.shtml
Mijn indruk is, dat afgezien van de noodzaak van een standalone bij grotere injectoren/drukken, om de motorafstelling controleerbaar te houden, het hele standalone verhaal staat of valt met de juiste afstelling/afstelbaarheid van het computertje en dus met de "tuner".
Als die voldoende verstand en ervaring heeft en het product zich in de praktijk heeft bewezen, kan er m.i. niet erg veel mis gaan, welk type je ook kiest, toch?
Daarvoor ben je dan toch weer aangewezen op het buitenland.
De tuner waar ik mee in zee ben gegaan, heeft ervaring met inbouw en afstelling van het DTA management systeem in rally-wagens.
En als ik op die site kijk, zou dat ook prima op een Supra moeten werken. http://www.dtafast.co.uk/index.shtml
Mijn indruk is, dat afgezien van de noodzaak van een standalone bij grotere injectoren/drukken, om de motorafstelling controleerbaar te houden, het hele standalone verhaal staat of valt met de juiste afstelling/afstelbaarheid van het computertje en dus met de "tuner".
Als die voldoende verstand en ervaring heeft en het product zich in de praktijk heeft bewezen, kan er m.i. niet erg veel mis gaan, welk type je ook kiest, toch?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Ik lees net dat Fietsbel het hier ook roerend mee eens is:
Fietsbel wrote:De kwaliteit van de ECU staat en valt met de kwaliteit van de mapper.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Nou dat is niet altijd zo bv de standalone die bv niet zo lang op de op de markt zitten hebben veel buggs in de sofware en daar kan een ervaren tuner echt niks aan doenSTRNPCP wrote:Ik lees net dat Fietsbel het hier ook roerend mee eens is:Fietsbel wrote:De kwaliteit van de ECU staat en valt met de kwaliteit van de mapper.
Dus dat wordt weer onderaaan beginnen
Verder ben je bv met een AEM veel meer euris kwijt om te mapen omdat het heel veel tijd kost je krijgt een AEM niet een twee drie gemappen als je supraforums leest
Elke tuner heeft zijn voorkeur en die ene kiest gewon the real stuff
Ik dacht dat er maar 1 real deal kon zijn en dat is de AEM maar nu lees ik vaak goede info van andere merken
BTW Fietsbell in mijn geval komt het wat duurder uit want ik heb een 1JZ en daar maak geen enkele merk PNP harness voor net als bv de 2JZ
Dus er moet een complete kabelboom voor gemaakt worden
Verder Nice thread leuk om te weten dat er meer bekende namen zijn van Wouter Ryan G uit engeland
DTA standalone etc etc
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Ik zou denk ik een autronic willen. Dat systeem heeft me altijd goed aan gestaan.
Vooral de optie 'auto tune' welke naar wat ik zo lees via google hits best aardig werkt.
Ook gebruiken op het tccn forum zo'n ding voor hun celica turbo en die halen er goed wat pk's uit én kunnen het zelf afstellen.
Zelf bijstellen (eenmalig afstellen hoef ik niet per sé zelf te kunnen) is één van de dingen die ik echt zelf wil kunnen. Geen zin om voor elke wijziging in de configuratiie naar de mapper te rijden voor een remap/reconfig. Dat lijkt me super irritant.
Naast de configureerbaarheid moet je ook kijken naar de overige features natuurlijk.
Wil je bijv je metertjes aangesloten hebben op de ecu of heb je zelf sensortjes? Wil je wel of geen schermpje en zo ja, zijn die wel snel genoeg met hun weergave? Je wilt echt niet constant met je laptop rondzeulen natuurlijk.
Mgoe, ik ben een soort van control freak. Ik wil zelf alles in handen hebben en kunnen checken en zo eenvoudig mogelijk.
Vooral de optie 'auto tune' welke naar wat ik zo lees via google hits best aardig werkt.
Ook gebruiken op het tccn forum zo'n ding voor hun celica turbo en die halen er goed wat pk's uit én kunnen het zelf afstellen.
Zelf bijstellen (eenmalig afstellen hoef ik niet per sé zelf te kunnen) is één van de dingen die ik echt zelf wil kunnen. Geen zin om voor elke wijziging in de configuratiie naar de mapper te rijden voor een remap/reconfig. Dat lijkt me super irritant.
Naast de configureerbaarheid moet je ook kijken naar de overige features natuurlijk.
Wil je bijv je metertjes aangesloten hebben op de ecu of heb je zelf sensortjes? Wil je wel of geen schermpje en zo ja, zijn die wel snel genoeg met hun weergave? Je wilt echt niet constant met je laptop rondzeulen natuurlijk.
Mgoe, ik ben een soort van control freak. Ik wil zelf alles in handen hebben en kunnen checken en zo eenvoudig mogelijk.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
nieuwe standalone coming up: http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=454129
Lijkt heel goed en makkelijk te worden
Lijkt heel goed en makkelijk te worden
Kijk meer info about standalonemmarkk wrote:nieuwe standalone coming up: http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=454129
Lijkt heel goed en makkelijk te worden
Nice een setup and forget het ding
BTW ik heb hier en daar gelzen en je leest inderdaad goed berichten van de combo Autronic en de dokter vreedijk als tuner
Ook heb ik een paar Filmpjes gezien van bv launch bij 5500 Toeren volgens mij met zijn eigen subaru
Ook is er een tuner drie keer per jaar in duitsland van de ene op supraforums
Verder Wouter is goed bezig want nog een tuner van een standalone op eigenbodem
Thanks Fietsbel voor de info lijkt me cool om hem in real persen te ontmoeten
Mensen leren kennen is altijd leuk
Mensen keep posting info
Maybe zullen meer mensen aanmelden of de verpleegster van de doktoren
Ook zal ik pics posten die ik heb gezien van Link diplays en autronic
Bv leuk om te weten is dat de Autronic een inlaat temp heeft die hij ook gebruikt om de mengsel aan ta passen dus een zomer en een winter map zegmaar
Ik ga meer info zoeken en posten
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
mmarkk wrote:nieuwe standalone coming up: http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=454129
Lijkt heel goed en makkelijk te worden
gaaf ding.
set it and forget it. veel sensoren die bij fouten zoveel aanpassen dat je niets kapot kan maken.
perfect
alleen de tuning overzees lijkt me nog niet handig omdat ze sommige dingen locken.
misschien bijv. als er een basemap is voor een 7m met grotere injectoren ben je al een heeeeel eind.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Goeie info!mmarkk wrote:nieuwe standalone coming up: http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=454129
Lijkt heel goed en makkelijk te worden
Erg mooi verhaal en als het in de praktijk net zo mooi is, wrs. DE standalone van de toekomst voor iedere serieuze "tuner/racer".
Helaas niet goedkoop.
De DTA S80PRO zit op zo'n €1400, wat neerkomt op zo'n US$2000.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=020
Dat lijkt in de buurt van de US$ 2500 voor de Pro EFI te komen.
Tel je daar echter de verzendkosten en de ruim 20% invoerrechten/BTW en kosten bij, kom je al gauw zo rond de €2300 uit en scheelt het ineens bijna €1000.
Dan mag het de beste keus zijn die er te krijgen is, maar daar ga ik dan eerst nog eens een nachtje over slapen en kijken of die extra €1000 voor dat kastje ook een €1000 noodzakelijk en merkbaar verschil/voordeel opleveren.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
De DTA screens?
http://www.dtafast.co.uk/screenshots.htm
http://www.dtafast.co.uk/screenshots.htm
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Linkje naar Haltech aanbieding http://www.tweakit.net/shop/index.php?c ... 85965ef53g:\
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
een computer zoals een maf-t pro kun je die eigenlijk ook zelf afstellen of moet je daar echt een tuner voor nodig?
Ik zit er eigenlijk aan te denken om er een te kopen aangezien er niet zo gek veel verschil zit kwa prijs in een maft-pro ecu met map convertor, en een nieuwe booscontroller en apexi afc-neo en lex afm, en geen boost-cut meer
Ik zit er eigenlijk aan te denken om er een te kopen aangezien er niet zo gek veel verschil zit kwa prijs in een maft-pro ecu met map convertor, en een nieuwe booscontroller en apexi afc-neo en lex afm, en geen boost-cut meer
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....