Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Injector Selection Guide
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
Injector Selection Guide
Hier handig linkje over injectoren
http://injector.com/injectorselection.php
http://injector.com/injectorselection.php
Re: Injector Selection Guide
Volgens die berekening kom ik op 419 pk met een duty cycle van 0,8 en een brandstofdruk van 43,5 psi. Maar dit is een indicatie
Re: Injector Selection Guide
Kan maar wel risky liever iets groter bv 680 maar dan heb je wel meteen twin fuelpomp voor nodigJos wrote:Dus met 550 cc's kun je max 500 pk halen?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Injector Selection Guide
waarom een twin andre?
ik had denk ik liever een single grote. misschien buiten de tank of zo.
dubbele pomp brengt ook wat rare probleempjes met zich mee.
ik had denk ik liever een single grote. misschien buiten de tank of zo.
dubbele pomp brengt ook wat rare probleempjes met zich mee.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Injector Selection Guide
Omdat de meeste mensen voor bv twee walbros gaanTjabbo wrote:waarom een twin andre?
ik had denk ik liever een single grote. misschien buiten de tank of zo.
dubbele pomp brengt ook wat rare probleempjes met zich mee.
Ik lekker NIET ik heb gewoon geen goed gevoel bij twee fuelpomps al rijd titan en wotm met 2 of 3 en draaien meer dan 1400 Pk
Ik wil gewoon 1 pump ik weet het Arubanen zijn eigenwijs klaar uit
BTW er zijn mensen die 680 CC voeren met 1 walbro
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Injector Selection Guide
En dat werkt goedAndre wrote: BTW er zijn mensen die 680 CC voeren met 1 walbro
Re: Injector Selection Guide
Als ik 680 erin gooi dan moet ik zeker de fuel damperer mod uitvoeren anders gaat het geheid fout, maar op 1 pomp zou het moeten lukken
Shoarma god
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Injector Selection Guide
is het gat van de banjo bout te klein? denk dat je ook dan een afpr nodig hebt om de druk goed te doseren.MicHELLo wrote:Als ik 680 erin gooi dan moet ik zeker de fuel damperer mod uitvoeren anders gaat het geheid fout, maar op 1 pomp zou het moeten lukken
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Injector Selection Guide
Ik denk dat je 680 gewoon met 1 walbro kan voeren met bv een aeromotive fpr
Done before ook hier in Kikkerland
Maar het heeft weinig zin omdat je toch rond max 500 Pk kan banken anders run je out of fuel
Druk zal dalen en heb je eigenlijk geen fuck aan denk ik
Dan maar gewoon 550 CC met 1 walbro en beat the hell out of it
BTW hoe groter de injectoren hoe lastiger het wordt om bv idle te corrigeren met bv een piggy back
Greddy emanage is wat dat betreft beter dan bv de AFC etc etc ivm de timing dus zou je ook grotere cams kunnen gebruiken
Zelf denk ik dat je niet groter moet gaan dan 720 met piggy liever 680
Maar er zijn mensen die bv 800 CC injectoren gebruiken op bv greddy emanage
Zelfs ben ik geen voorstander van twee benzine pompen liever een pomp met genoeg flow
fyi voor een twin setup zou ik voor denso kiezen ipv walbro
Done before ook hier in Kikkerland
Maar het heeft weinig zin omdat je toch rond max 500 Pk kan banken anders run je out of fuel
Druk zal dalen en heb je eigenlijk geen fuck aan denk ik
Dan maar gewoon 550 CC met 1 walbro en beat the hell out of it
BTW hoe groter de injectoren hoe lastiger het wordt om bv idle te corrigeren met bv een piggy back
Greddy emanage is wat dat betreft beter dan bv de AFC etc etc ivm de timing dus zou je ook grotere cams kunnen gebruiken
Zelf denk ik dat je niet groter moet gaan dan 720 met piggy liever 680
Maar er zijn mensen die bv 800 CC injectoren gebruiken op bv greddy emanage
Zelfs ben ik geen voorstander van twee benzine pompen liever een pomp met genoeg flow
fyi voor een twin setup zou ik voor denso kiezen ipv walbro
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Injector Selection Guide
fuel is ook nog iets waar ik voor aan het rond kijken ben, denk dat ik de komplete leidingen ga vervangen (de orginele worden over de 500pk te klein) en dan 2 walbro pompen, RC 750cc injec. en een lipp highflow fuelrail.
het enige waar ik nog aan twijfel zijn de pompen.
het enige waar ik nog aan twijfel zijn de pompen.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Injector Selection Guide
Walbro's maken relatief veel herrie. De mijne valt eigenlijk heel erg mee i.t.t. de vele verhalen over een 'whinebro ipv walbo' maar toch was de stocker stiller.
Waarom niet twee MKIV pompen ? (Da's ook denso neem ik aan)
Waarom niet twee MKIV pompen ? (Da's ook denso neem ik aan)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Injector Selection Guide
MK4 pompen zijn denso
Meer betrouwbaar dan bv walbro
Als ik ooit voor twins zou gaan zou ik denso pomp gebruiken ik ben meer van de single pomp
Meer betrouwbaar dan bv walbro
Als ik ooit voor twins zou gaan zou ik denso pomp gebruiken ik ben meer van de single pomp
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Injector Selection Guide
MK4 pompen werken toch op 2 snelheden en walbro's toch niet?
Shoarma god
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Injector Selection Guide
nee maakt geen snars uitMicHELLo wrote:MK4 pompen werken toch op 2 snelheden en walbro's toch niet?
gaat er om hoe je je relais hebt aangesloten.
standaard doet een supra 9v op de pomp bij lage belasting en schakelt naar 12v bij hogere belasting.
dat is ongeacht de pomp want het is een relais. Het beste is natuurlijk dat relais bypassen zodat je altijd genoeg fuel delivery hebt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Injector Selection Guide
Tjabbo wrote:nee maakt geen snars uitMicHELLo wrote:MK4 pompen werken toch op 2 snelheden en walbro's toch niet?
gaat er om hoe je je relais hebt aangesloten.
standaard doet een supra 9v op de pomp bij lage belasting en schakelt naar 12v bij hogere belasting.
dat is ongeacht de pomp want het is een relais. Het beste is natuurlijk dat relais bypassen zodat je altijd genoeg fuel delivery hebt.
Klopt de bekende 12 V upgrade die de meesten doen
Had mijn donor Auto ook en mijn rsp Nu niet
Sterker nog ik weet niet hoe de jappen de pomp hebben aangesloeten want bij contact aan (zonder starten) hoor je de pomp duidelijk pompen ongeveer 5 sec (eidere keer als ik de Auto op contact zet)
Weet niet of het zo hort maar bij mijn RSP hoor ik niks
BTW volgens mij bij CTD zijn fuel upgrade lees je dat hij ervoor heeft gekozen om de andere pomp bij bepaalde druk (inlaatspruitstuk druk) te sturen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Injector Selection Guide
Dan deed de HKS Vpro dat?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Injector Selection Guide
mmarkk wrote:Dan deed de HKS Vpro dat?
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het las gisteravond.
Even de brandstofpomp laten lopen vlak voor het starten is typisch gedrag voor een aftermarket (add-on) systeem.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Injector Selection Guide
mmarkk wrote:Dan deed de HKS Vpro dat?
Yep klopt hellemaal volgens mij
Dus dat kut ding (hksV pro ) stuurde wel de brandstof pomp aan
Ik zal kijken waar dat ding is
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- TTE
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1807
- Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
- Location: West-Vlaanderen(BE)
Re: Injector Selection Guide
Nog altijd niemand die die HKS kan programmeren? In Japan gebruiken ze bijna enkel die...
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)
There goes nothing above a Supra...
Supraristocracy
Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".
Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!
There goes nothing above a Supra...
Supraristocracy
Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".
Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!
Re: Injector Selection Guide
In engeland schijnt het dat er 1 of 2 tuners zijn die HKS kunnen mappen, maar het is goedkoper om een aziaatje over te laten vliegen en hem het te laten doen. Jammer dat het zo knetter duur is en jammer genoeg in japan is blijven hangen.
Re: Injector Selection Guide
NopeTTE wrote:Nog altijd niemand die die HKS kan programmeren? In Japan gebruiken ze bijna enkel die...
In japan heb je inderdaad om elke hoek een Tuner van dat ding
De HKS V pro gold is ook leuke unit maar niet voor mij dus zal ik ook nooit voor de HKS V pro gold kiezen
De HKS is leuk als je in 1 keer de best what money can buy heb ziten in je Auto
En dan 1 keer astellen en klaar
Want als je maar IETS aan je setup veranderdt moet er weer een tuner langs komen
Als ik euris hebvoor een standalone dan kies ik voor een AEM omdat zij alles vrij geven sofware ,genoeg users mas support en ook zijn er een paar Arubanen goed in
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Injector Selection Guide
Als je zelf nu eens leert hoe je die hks moet programmerenAndre wrote:NopeTTE wrote:Nog altijd niemand die die HKS kan programmeren? In Japan gebruiken ze bijna enkel die...
In japan heb je inderdaad om elke hoek een Tuner van dat ding
De HKS V pro gold is ook leuke unit maar niet voor mij dus zal ik ook nooit voor de HKS V pro gold kiezen
De HKS is leuk als je in 1 keer de best what money can buy heb ziten in je Auto
En dan 1 keer astellen en klaar
Want als je maar IETS aan je setup veranderdt moet er weer een tuner langs komen
Als ik euris hebvoor een standalone dan kies ik voor een AEM omdat zij alles vrij geven sofware ,genoeg users mas support en ook zijn er een paar Arubanen goed in
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Injector Selection Guide
DeSchouten wrote:Als je zelf nu eens leert hoe je die hks moet programmerenAndre wrote:NopeTTE wrote:Nog altijd niemand die die HKS kan programmeren? In Japan gebruiken ze bijna enkel die...
In japan heb je inderdaad om elke hoek een Tuner van dat ding
De HKS V pro gold is ook leuke unit maar niet voor mij dus zal ik ook nooit voor de HKS V pro gold kiezen
De HKS is leuk als je in 1 keer de best what money can buy heb ziten in je Auto
En dan 1 keer astellen en klaar
Want als je maar IETS aan je setup veranderdt moet er weer een tuner langs komen
Als ik euris hebvoor een standalone dan kies ik voor een AEM omdat zij alles vrij geven sofware ,genoeg users mas support en ook zijn er een paar Arubanen goed in
Haha was het maar zo
Het is niet een kwestie van leren er is niks te koop te vinden voor deze unit
Geen support NADA
NIEMAND heeft de sofware van dat ding alleen HKS dealers hebben de sofware en zelf zij doen moeilijk om bv de software aan america vrij te geven in het engels aan de HKS USA dealers
Mijn Unit ligt nu in America bij de HKS dealer en zelf zij kunnen er NIKS mee doen
Ik heb geen contacten in Japan
Wat dat betreft zijn de jappen echt slim bezig houden ALLE informatie voor hun zelf van deze units
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Injector Selection Guide
om fietbel zijn topic niet vol te posten met onzin vraag ik het hier maar even,
wat is het verschil tussen high en low impendence injectoren?
wat is het verschil tussen high en low impendence injectoren?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....