Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Frontcut kopen ?
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
Re: Frontcut kopen ?
Als jij een 2jz met 6 bak koopt, heb ik eventueel wel belang bij die 6 bak.Tjabbo wrote:Juist.mmarkk wrote:Ik denk Marco wil de bak weer verkopen?
Tenmiste als de prijs meevalt. daarom vraag ik ook info, want ik heb geen idee.
een 6-bak in mijn auto is idd niet handig nee.
Hoewel met custom werk doelde ik op het feit dat wanneer ik een MKIV zou aanschaffen dat ik niet veel wil hacken. Performance upgrades ok maar vanalles ombouwen om iets te krijgen dat je ook gewoon kan kopen? Liever niet.
Re: Frontcut kopen ?
FF een (noob) vraag maar wat maakt een frontcut in jouw geval aantrekkelijker? Het enige dat jij nodig hebt voor de swap lijkt mij toch echt enkel de motor/transmissie, bekabeling, motor/turbo electronica/meganica. Daarnaast zal de cardan never passen van een 6spd zonder pas te maken, het diff van een 6spd pas maken in een mk3 lijkt mij ook een ** klus, de 6 spd diffs zijn HUgEeeEe net als de cardan. Zo een frontcut is echt lomp om hier te krijgen, denk dat als je in Japan iemand vindt die de boel voor je eruit wilt slopen en op een pallet zet dat je voordeliger uit bent. Op Ebay worden regelmatig GTE swaps uit japan aangeboden, vrij compleet overigens.
Zoek een R154 en trash die vol met Marlin Crawler spul en hang die achter de 2jz, denk toch dat je met power niet echt veel hoger gaat dan 5 á 600rwhp?
Ik probeer je niet in een bepaalde richting te sturen maar zou dit toch wel graag kenbaar willen maken.
Zoek een R154 en trash die vol met Marlin Crawler spul en hang die achter de 2jz, denk toch dat je met power niet echt veel hoger gaat dan 5 á 600rwhp?
Ik probeer je niet in een bepaalde richting te sturen maar zou dit toch wel graag kenbaar willen maken.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Frontcut kopen ?
ik denk dat ik een motor bij arnout koop. hij heeft een mooie en als het goed is volledige swap.
Waarom een front-cut? omdat ik dan helemaal niets te zeiken heb met onderdelen die ik niet heb omdat ze er niet bij zitten of vergeten zijn. Dat gebeurt veel bij verkoop van swaps namelijk.
Van onderdelen verder verkopen verwacht ik niets bij een half cut. de rest is gewoon afgeschreven, vandaar dat ik gevraagd heb naar een 6-bak. Die is wél te verkopen.
Power...tja waar ik uit wil komen voldoet mijn eigen bak met een uprated clutch.
Waarom een front-cut? omdat ik dan helemaal niets te zeiken heb met onderdelen die ik niet heb omdat ze er niet bij zitten of vergeten zijn. Dat gebeurt veel bij verkoop van swaps namelijk.
Van onderdelen verder verkopen verwacht ik niets bij een half cut. de rest is gewoon afgeschreven, vandaar dat ik gevraagd heb naar een 6-bak. Die is wél te verkopen.
Power...tja waar ik uit wil komen voldoet mijn eigen bak met een uprated clutch.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Frontcut kopen ?
Je kunt je eigen clutch weer gebruiken he, met een 1jz vliegwiel. Dan gebruik je de R154 bak weer achter de 2jz.
Je mag mijn build R154 bakje wel overnemen als ik ergens een 6 bak kan scoren
Je mag mijn build R154 bakje wel overnemen als ik ergens een 6 bak kan scoren
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Frontcut kopen ?
^ jeah zal wel maar ik ben al blij als ik straks de swap betaald heb.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Frontcut kopen ?
Ik weet nog ergens een 2jz te staan van een mede-forum member. Die gebruikt hem toch niet.....
Btw, als je nog wat parts nodig hebt. Ik heb nog eea liggen van een 1jz, veel onderdelen daarvan zijn hetzelfde.
Btw, als je nog wat parts nodig hebt. Ik heb nog eea liggen van een 1jz, veel onderdelen daarvan zijn hetzelfde.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Frontcut kopen ?
bellhouse voor de bak
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Frontcut kopen ?
Er zijn een X aantal dingen dat je in de gaten moet houden
De Getrag is leuk op de modlist in heb zelf een tijdje meegereden in mijn Mk3 met 1.5 JZ verder heb ik nog fotos hoe je het passend moet maken
Ik zou het alleen nog een keer doen als de final drive lager is dan 3.2 zelfs een Mk4 heeft een zeer korte eerste versnelling met final drive 3.2
Ik dacht bij jouw een NA diff dus dat wordt gewoon in twee optrekken
VVTI is leuk maar je moet meteen naar standalone ivm drive by wire ook zijn het nou niet de leukste motoren om te tunen veel tijd en uur (remember Roberts zijn 1JZ VVTI)
Ook is een setje andere cams voor bv de VVTI duurder dan de GTE verder weinig info abouts cams etc etc
Verder is het ook niet voor niets dat de meesten de voorkeur geven aan de GTE ipv de VVTI
De Getrag is leuk op de modlist in heb zelf een tijdje meegereden in mijn Mk3 met 1.5 JZ verder heb ik nog fotos hoe je het passend moet maken
Ik zou het alleen nog een keer doen als de final drive lager is dan 3.2 zelfs een Mk4 heeft een zeer korte eerste versnelling met final drive 3.2
Ik dacht bij jouw een NA diff dus dat wordt gewoon in twee optrekken
VVTI is leuk maar je moet meteen naar standalone ivm drive by wire ook zijn het nou niet de leukste motoren om te tunen veel tijd en uur (remember Roberts zijn 1JZ VVTI)
Ook is een setje andere cams voor bv de VVTI duurder dan de GTE verder weinig info abouts cams etc etc
Verder is het ook niet voor niets dat de meesten de voorkeur geven aan de GTE ipv de VVTI
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Frontcut kopen ?
De supra versie is toch niet drive by wire?
Re: Frontcut kopen ?
daarnaast heeft de vvti mini drijfstangen vergeleken bij de ge/gte, ook iets om in de gaten te houden voor BIG horse power.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Frontcut kopen ?
vvti is allemaal drive by wire maar dat betekent niet dat de ecu de kabel aanstuurt, dat doe je zelf met het pedaal.
en er zijn ook vvti motoren in andere auto's geswapped met stock ecu. dus moet kunnen.
en er zijn ook vvti motoren in andere auto's geswapped met stock ecu. dus moet kunnen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Frontcut kopen ?
volgens mij niet. bottom end is het zelfde. kop ook op de verstelbare inlaatnok en drive-by-wire na.Rsoarer wrote:daarnaast heeft de vvti mini drijfstangen vergeleken bij de ge/gte, ook iets om in de gaten te houden voor BIG horse power.
Heb heel artikel gelezen van iemand die alle parts had vergeleken incl partnummer en alles is hetzelfde bij de gewone 2jzgte en 2jzgte-vvti.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Frontcut kopen ?
Klopt, heb me vergist met de 2jzge vvt-iTjabbo wrote:volgens mij niet. bottom end is het zelfde. kop ook op de verstelbare inlaatnok en drive-by-wire na.Rsoarer wrote:daarnaast heeft de vvti mini drijfstangen vergeleken bij de ge/gte, ook iets om in de gaten te houden voor BIG horse power.
Heb heel artikel gelezen van iemand die alle parts had vergeleken incl partnummer en alles is hetzelfde bij de gewone 2jzgte en 2jzgte-vvti.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
Re: Frontcut kopen ?
Tjabbo wrote:vvti is allemaal drive by wire maar dat betekent niet dat de ecu de kabel aanstuurt, dat doe je zelf met het pedaal.
en er zijn ook vvti motoren in andere auto's geswapped met stock ecu. dus moet kunnen.
Klopt alleen check engine hier en daar en altijd gezeik
Er zijn maar een paar Mk3 met VVTI en er is volgensmij geen een zonder standalone die echt goed gewired is
Zelf DE wire man (dr tweak) had een kabelboom gemaakt voor een Mk3 en dat was ook alleen maar gezeik dus trust me standalone is echt de only way to go zeker met BPU mods
About de 2JZ GTE en de VVTI is er geen verschil in zuigers en drijfstangen etc etc
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Frontcut kopen ?
mijn 2jz vvt-i draaid prima op originele ecu, en storingslampje is netjes aangesloten en alles werkt prima. zelfs de speed cut
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Frontcut kopen ?
hoe omzeil je de speedcut op een goede manier? jij had toch een sld gemaakt?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Frontcut kopen ?
klopt
alleen nooit gemonteerd
paar duitsers die ik sprak zeiden gewoon lostrekken, alleen soms gaat dan je storingslampje aan maar je leverd niks op vermogen in,
ik zou er ook een schakelaar tussen kunnen maken voor die paar keer dat je boven de 220 rijd. (daar zit bij mij de speed cut ivm mijn afwijkende diff verhouding)
alleen nooit gemonteerd
paar duitsers die ik sprak zeiden gewoon lostrekken, alleen soms gaat dan je storingslampje aan maar je leverd niks op vermogen in,
ik zou er ook een schakelaar tussen kunnen maken voor die paar keer dat je boven de 220 rijd. (daar zit bij mij de speed cut ivm mijn afwijkende diff verhouding)
Re: Frontcut kopen ?
Gewoon SLD monteren, heb je nergens meer last van. Je kunt de roze speed draad lostrekken, maar ik geloof niet dat de ECU daar niks mee doet.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Frontcut kopen ?
dat was mijn idee ook, daarom is hij ook gewoon nog aangesloten.
tis dan geen toyota, maar bij een maat van me hadden we een volkwagen kever met een subarublok gebouwd, maar daar moest officieel ook een speed sensor naar de ecu, auto liep verder goed alleen met afremmen bij een stoplicht sloeg hij wel eens uit, zal best met verhoogd stationair toerental op snelheid te maken hebben,
ik heb zelf nooit zonder dat signaal gereden
ben wel eens aan het zoeken geweest wat je 2jz ecu allemaal doet met dat signaal (behalve de automaat sturen natuurlijk) maar dat heb ik nooit gevonden.
tis dan geen toyota, maar bij een maat van me hadden we een volkwagen kever met een subarublok gebouwd, maar daar moest officieel ook een speed sensor naar de ecu, auto liep verder goed alleen met afremmen bij een stoplicht sloeg hij wel eens uit, zal best met verhoogd stationair toerental op snelheid te maken hebben,
ik heb zelf nooit zonder dat signaal gereden
ben wel eens aan het zoeken geweest wat je 2jz ecu allemaal doet met dat signaal (behalve de automaat sturen natuurlijk) maar dat heb ik nooit gevonden.
Re: Frontcut kopen ?
Hell Yeah!Gtech wrote: tis dan geen toyota, maar bij een maat van me hadden we een volkwagen kever met een subarublok gebouwd
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: Frontcut kopen ?
niks beter als japans vernuft
Re: Frontcut kopen ?
Snelheidssignaal in een motorecu wordt gebruikt om de inspuiting te regelen. Bij decelereren ( gaspedaal los) tot ongeveer 10km/u wordt GEEN brandstof ingespoten ( 10km/u is EEN keuze van EEN programmeur, dus kan ook een andere waarde zijn). Onder die 10km wordt weer wat brandtof ingespoten, om het motorkoppel weer op peil te brengen, en dus JUIST, afslaan bij verkeerslichten door te laat oppikken van het motormanagement te compenseren.
Mooiste voorbeeld zijn de oudere opelmodellen met ( Simtech ????) ecu's. Die lopen na starten geweldig, maar boven de 10km/u geven die een storing als ze dat signaal missen, en gaan dan in noodloop. Bij stilstand lopen ze dan gruwelijk beroerd.
Mooiste voorbeeld zijn de oudere opelmodellen met ( Simtech ????) ecu's. Die lopen na starten geweldig, maar boven de 10km/u geven die een storing als ze dat signaal missen, en gaan dan in noodloop. Bij stilstand lopen ze dan gruwelijk beroerd.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Frontcut kopen ?
zo werkt het bij supras niet mvh.
gelukkig niet zeg, wat een kutsysteem van die opels.
snelheidssignaal lijkt me btw een heel slechte keus voor wat jij schetst. toerental is daarvoor veel belangrijker/handiger.
stationairklepje en een tps is veel handiger voor niet afslaan dan de snelheidsmeter.
gelukkig niet zeg, wat een kutsysteem van die opels.
snelheidssignaal lijkt me btw een heel slechte keus voor wat jij schetst. toerental is daarvoor veel belangrijker/handiger.
stationairklepje en een tps is veel handiger voor niet afslaan dan de snelheidsmeter.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Frontcut kopen ?
http://www.amtgarageforum.nl/ford/focus ... 30459.html
http://www.amt.nl/upload/b0977239-2e8a- ... agnose.pdf
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=683835
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=728562
Andere merken wel en Toyota niet ????. Ik zeg ook niet dat het ALLEEN het snelheidssignaal is, maar tps=0 + snelheid>10Km/u = 0 inspuiting.
tps=0 + snelheid<10Km/u = + inspuiting. Om het draaimoment van de motor op peil te houden.
Stationairklepje wordt gebruikt om het stationairtoerental op de gewenste waarde te houden.
Elk merk/ecu zal het snelheidssignaal in meerdere of mindere mate gebruiken, maar hij is zeker wel aanwezig, en wordt zeker gebruikt. Bij afwezigheid van dit signaal zullen de gevolgen dan ook per merk/ecu verschillend zijn.
http://www.amt.nl/upload/b0977239-2e8a- ... agnose.pdf
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=683835
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=728562
Andere merken wel en Toyota niet ????. Ik zeg ook niet dat het ALLEEN het snelheidssignaal is, maar tps=0 + snelheid>10Km/u = 0 inspuiting.
tps=0 + snelheid<10Km/u = + inspuiting. Om het draaimoment van de motor op peil te houden.
Stationairklepje wordt gebruikt om het stationairtoerental op de gewenste waarde te houden.
Elk merk/ecu zal het snelheidssignaal in meerdere of mindere mate gebruiken, maar hij is zeker wel aanwezig, en wordt zeker gebruikt. Bij afwezigheid van dit signaal zullen de gevolgen dan ook per merk/ecu verschillend zijn.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Frontcut kopen ?
Goed lezen eh ;) . ik zeg bij SUPRRAS, niet TOYOTA.
Daarnaast, het is al bewezen dat het doorknippen van het speed signaal geen nadelige gevolgen heeft voor het normale functioneren van de supra engine/ecu.
Daarnaast, het is al bewezen dat het doorknippen van het speed signaal geen nadelige gevolgen heeft voor het normale functioneren van de supra engine/ecu.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.