Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

My buddy's ride

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
kuchnie na wymiar
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

My buddy's ride

Post by Jeffryst182 »

Een tijdje geleden alheeft mijn kameraad zijn '64-er cadillac sedan deville verkocht om opzoek te gaan naar een wat krachtiger muscle car.
Onlangs heeft hij de knoop doorgehakt en deze '69-er Plymouth Roadrunner uit Minneapolis aangeschaft. De auto heeft een Big Block V8 met iets 500 PK!! :jurk:
As we are speaking wordt nu de auto naar de havens gereden en van daaruit verscheept naar Rotterdam.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by Tjabbo »

Wat een gaaf ding zeg! :9~
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.

500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: My buddy's ride

Post by DeSchouten »

vet apparaat 8-)
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: My buddy's ride

Post by kefke »

Tjabbo wrote:Wat een gaaf ding zeg! :9~
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.

500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
Bandenroker wrsch, en 0-100 in 2 benzinebakken...

Ochja, is wel fun denk ik...

... in Amerika hier wonen we te klein.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by Jeffryst182 »

Tjabbo wrote:Wat een gaaf ding zeg! :9~
Die wielen passen er goed bij. mooie dikke banden en kleine velgen.

500 (usa) pk's is behoorlijk wat. is dat ding ook snel of is het meer een banden roker ?
Tja 500 USA PK's inderdaad. Da's altijd maar even afvragen wat het echt is. Maar het opgegeven vermogen voor dit blok lag eigenlijk nog zelf iets hoger dacht ik.

't zal allemaal wel niet zo snel gaan als een suup, maar de manier waarop is minstens net zo indrukwekkend. yeah!
Trouwens deze is al wel een klein beetje richting de race opgebouwd. Geen airco, geen stuurbekrachtiging etc etc.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by Tjabbo »

vet man.
wil ik wel een keer in het echt zien. Hij komt toch nog regelmatig bij jullie?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by Jeffryst182 »

Tjabbo wrote:vet man.
wil ik wel een keer in het echt zien. Hij komt toch nog regelmatig bij jullie?
Jups! je krijgt 'm vast nog wel een keer te zien.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by Jeffryst182 »

OK probleempje met de roadrunner.

Gisteren zijn we naar een Hot Rod meeting geweest in Bottrop duitsland. Erg cool om mee te maken.

Op de heenweg kregen we problemen met het schakelen van de handbak.

Op de snelweg hebben niks geen problemen gehad en eigenlijk constant in de hoogste versnelling gereden ( 4 bak manueel).
Pas toen we een afrit namen en terug moest schakelen kregen we problemen.
De auto was niet meer in de eerste en derde versnelling te krijgen. De tweede en vierde gingen nog wel maar het was soms ook lastig om 'm in z'n 2 te krijgen. De achteruit hebben we niet geprobeert. Ook als de auto helemaal uit was, kon je 'm niet schakelen.
M'n kammeraad vertelde er wel bij dat hij al een tijdje last heeft van trillingen tijdens het rijden bij zo'n 3500 rpm.

Wat is jullie mening? Ik heb wel is gehoord dat wanneer je motor en/of bak iets scheef zit,je 'm dan ook niet fijn in de versnelling kunt krijgen.
Dit verklaard misschien ook de trillingen die hij al een tijdje heeft. Aandrijfas?

Wat denken jullie?
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by joep »

amerikanen kunnen automaatbakken maken.. geen handbakken!
voor het zoeken is het handig om te weten welke bak er onder hangt..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by Jeffryst182 »

Het probleem lijkt gevonden.

Zoals ik al verwacht had was er een motorsteun gescheurd waardoor het blok scheef hing. Alleen hierna viel ernog niet te schakelen.
Blijkt dat door resonatie in de auto er een draadstang/bout/moer was losgetrild en hierdoor de "throw" geblokkeerd werd.

Het schaklelen gaat weer, echter zit er nog wel te veel speling op o.a. het uitgaande lager van de aandrijfas. Ook op de unions van de aandrijfas zit te veel speling.
Ik weet niet of banken op deze manier nog wel zo verstandig is. :{
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by joep »

haha.. dat heb ik ook gehad.. midden in Frankrijk kwam ik er achter dat mijn waterpomppoelie tegen de motor van de elektrische ventilator aan kwam.. motor lag er, door de gescheurde motorsteun, DRIFT-style in! _O-
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: My buddy's ride

Post by Tjabbo »

Jeffryst182 wrote: Het schaklelen gaat weer, echter zit er nog wel te veel speling op o.a. het uitgaande lager van de aandrijfas. Ook op de unions van de aandrijfas zit te veel speling.
Ik weet niet of banken op deze manier nog wel zo verstandig is. :{
Als je er mee kan rijden kan je er ook wel mee banken :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: My buddy's ride

Post by mmarkk »

Die lagers kunnen toch even snel vervangen worden?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

Post Reply