Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Aprilia Falco SL1000
- Dredd
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 780
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 15 August 2010 11:37
Re: Aprilia Falco SL1000
Netjes gedaan!
Heb je er al mee gereden? Je kunt ook precies in de turbulentie terechtkomen door de aanpassing en das nie fijn! Dan zit je de hele rit 'nee te schudden' (ik kan de "nee smiley" niet vinden...)
Heb je er al mee gereden? Je kunt ook precies in de turbulentie terechtkomen door de aanpassing en das nie fijn! Dan zit je de hele rit 'nee te schudden' (ik kan de "nee smiley" niet vinden...)
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik heb er al mee gereden, en ik heb er minder last van dan ervoor gek genoeg.Dredd wrote:Netjes gedaan!
Heb je er al mee gereden? Je kunt ook precies in de turbulentie terechtkomen door de aanpassing en das nie fijn! Dan zit je de hele rit 'nee te schudden' (ik kan de "nee smiley" niet vinden...)
Ben zelf redelijk groot en ervoor zat ik net in de luchtstroom die eigenlijk boven mijn hoofd moest gaan. Dus had luchtstroom x2 om het heel bot te zeggen
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
... en het kan inderdaad ook positief uitvallenkefke wrote:Ik heb er al mee gereden, en ik heb er minder last van dan ervoor gek genoeg.Dredd wrote:Netjes gedaan!
Heb je er al mee gereden? Je kunt ook precies in de turbulentie terechtkomen door de aanpassing en das nie fijn! Dan zit je de hele rit 'nee te schudden' (ik kan de "nee smiley" niet vinden...)
Ben zelf redelijk groot en ervoor zat ik net in de luchtstroom die eigenlijk boven mijn hoofd moest gaan. Dus had luchtstroom x2 om het heel bot te zeggen
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Aprilia Falco SL1000
Dit weekend moto eens goed gewassen, en gisteren is papa een nieuwe voorband gaan leggen bij de dealer.
Deze morgen met de nieuwe (vettige) voorband naar school.
Vettige voorband+dauw/mist+spits+ nieuwe moto= :s
Maar het heeft goed gegaan. Eindelijk eens rijden met mooi weer
Na school even doorgereden naar Genk.(bezoekje doen)
Ben door het bos in Bokrijk gereden. Eerste echte bochten die ik eigenlijk met de Falco genomen heb. Heel op het gemakje, ideaal om de band in te rijden. Maar het ging allemaal niet hoe ik wou. Het is natuurlijk een grote stap van 125 2-Takt naar 1000 Twin, maar desondanks konden rondpunten/prullen in 1ste versnelling beter. Tijdens het terug naar huis rijden merkte ik dat ik cruise control had. 50, 70, 90 of 120 als je de gas eens open had gezet bleef hij mooi lopen.
Thuis eens nagekeken, en de gas bleef dus leuk open staan. De gashendel wat minder vast aangedraaid en het was opgelost. Hopelijk blijft het zo.
Vervolgens snel vertrokken naar de Ardennen. Iets te snel bleek want ik was mijn portefuile vergeten en er stond al dikke 100km op de dagteller...
Dus in Herstal maar terug omgedraaid
Vervolgens terug gereden en deze keer in Theux afgereden. De stukken autosnelweg (snelle bochten) ging wel beter dan met de RS125 denk ik. Zal aan de bredere banden liggen <> slecht wegdek
Eens afgereden werd het nog beter. De moto voelde als een nieuwe aan met de herstelde gashendel. Hij was niet meer bokkig, alles ging veel beter.
Iedereen is volgens mij speciaal thuis gebleven, het was zo rustig op de weg! vervolgens op remouchamps, trois-points en dan aywailles door de tunnels onder Luik door richting huis. Wat klinkt dat ding lekker zeg vanaf 6000rpm, zelfs met originele uitlaten!
Hele andere rijstijl dan met de RS125. Waar het met de RS liefst zo hard en zo plat mogelijk was, is deze veel rustiger, bochten rustig/sloepel nemen en lekker op koppel de bocht uitaccelereren. Alé zo ervaar ik het toch.
Wat me vooral opgevallen is is dat wanneer de moto echt warm is (na 1 uur rijden ofzo :s) dat hij beter klinkt en de prestaties veel beter zijn. Dacht dat dat alleen met mijn kleine 2-tact zou zijn, maar blijkbaar is dat met de Falco ook zo.
Vandaag totaal dikke 200km gemaakt (incl naar school+genk)
Band is ingereden en we hebben voor de eerste keer in de Ardennen gereden. Het was een leuke dag.
(tanken in Theux)
@Dredd: Ik vang dus duidelijk meer wind nu. Had vandaag eens 225 (volgens boordcomputer) op de teller gezet, wat een turbelentie zeg!
Maar dat vind ik niet erg, ik rij eigenlijk toch nooit zo hard. Is nergens nodig voor.
Deze morgen met de nieuwe (vettige) voorband naar school.
Vettige voorband+dauw/mist+spits+ nieuwe moto= :s
Maar het heeft goed gegaan. Eindelijk eens rijden met mooi weer
Na school even doorgereden naar Genk.(bezoekje doen)
Ben door het bos in Bokrijk gereden. Eerste echte bochten die ik eigenlijk met de Falco genomen heb. Heel op het gemakje, ideaal om de band in te rijden. Maar het ging allemaal niet hoe ik wou. Het is natuurlijk een grote stap van 125 2-Takt naar 1000 Twin, maar desondanks konden rondpunten/prullen in 1ste versnelling beter. Tijdens het terug naar huis rijden merkte ik dat ik cruise control had. 50, 70, 90 of 120 als je de gas eens open had gezet bleef hij mooi lopen.
Thuis eens nagekeken, en de gas bleef dus leuk open staan. De gashendel wat minder vast aangedraaid en het was opgelost. Hopelijk blijft het zo.
Vervolgens snel vertrokken naar de Ardennen. Iets te snel bleek want ik was mijn portefuile vergeten en er stond al dikke 100km op de dagteller...
Dus in Herstal maar terug omgedraaid
Vervolgens terug gereden en deze keer in Theux afgereden. De stukken autosnelweg (snelle bochten) ging wel beter dan met de RS125 denk ik. Zal aan de bredere banden liggen <> slecht wegdek
Eens afgereden werd het nog beter. De moto voelde als een nieuwe aan met de herstelde gashendel. Hij was niet meer bokkig, alles ging veel beter.
Iedereen is volgens mij speciaal thuis gebleven, het was zo rustig op de weg! vervolgens op remouchamps, trois-points en dan aywailles door de tunnels onder Luik door richting huis. Wat klinkt dat ding lekker zeg vanaf 6000rpm, zelfs met originele uitlaten!
Hele andere rijstijl dan met de RS125. Waar het met de RS liefst zo hard en zo plat mogelijk was, is deze veel rustiger, bochten rustig/sloepel nemen en lekker op koppel de bocht uitaccelereren. Alé zo ervaar ik het toch.
Wat me vooral opgevallen is is dat wanneer de moto echt warm is (na 1 uur rijden ofzo :s) dat hij beter klinkt en de prestaties veel beter zijn. Dacht dat dat alleen met mijn kleine 2-tact zou zijn, maar blijkbaar is dat met de Falco ook zo.
Vandaag totaal dikke 200km gemaakt (incl naar school+genk)
Band is ingereden en we hebben voor de eerste keer in de Ardennen gereden. Het was een leuke dag.
(tanken in Theux)
@Dredd: Ik vang dus duidelijk meer wind nu. Had vandaag eens 225 (volgens boordcomputer) op de teller gezet, wat een turbelentie zeg!
Maar dat vind ik niet erg, ik rij eigenlijk toch nooit zo hard. Is nergens nodig voor.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Aprilia Falco SL1000
Mooi fietsje hoor. Er gaat niets boven lekker toeren met mooi weer
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Aprilia Falco SL1000
Vanaf 150kmh zat ik opgevouwen achter het windscherm, vanaf die snelheid werd het te vermoeiend om "rechtop" te zitten. Vanaf 250kmh moet je wel bukken [:D]kefke wrote:@Dredd: Ik vang dus duidelijk meer wind nu. Had vandaag eens 225 (volgens boordcomputer) op de teller gezet, wat een turbelentie zeg!
Maar dat vind ik niet erg, ik rij eigenlijk toch nooit zo hard. Is nergens nodig voor.
Het rustige rijden gaat vanzelf wel over als de motor beter kent. Ik had zelf eerst een Thundercat voor de overstap naar de RSV Mille. De eerste kilometers op de Mille waren ook "rustig", mede door het heerlijke rustgevende gedonder van de twins Maar als je het gedrag van de motor eenmal kent ga je vanzelf weer "blazen"
Veel rijplezier en hou het veilig!
Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik had het over het hoofd gezien dat je ook een mille had gehad!
Heb je 250 afgetikt met de mille? Zelfs als ik me buk vang ik nog wind, het schermpje is echt wel laag
Heb dan beetje het naked bike gevoel, vind ik niet erg.
Heb je 250 afgetikt met de mille? Zelfs als ik me buk vang ik nog wind, het schermpje is echt wel laag
Heb dan beetje het naked bike gevoel, vind ik niet erg.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Hoofd/helm op de tank, vol gas 272 op de tellert Gaat errug hard, "grappige" is dat je er aan went: de eerste keer en als je het een paar keer op die snelheid gereden hebt is het bijnakefke wrote:Heb je 250 afgetikt met de mille? Zelfs als ik me buk vang ik nog wind, het schermpje is echt wel laag
Heb dan beetje het naked bike gevoel, vind ik niet erg.
De snelheidsbeleving op een motor is veel anders dan in een auto. Met een motor ben je toch meer een, zeker in het bochtenwerk! Haaaa lekker man!!!
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Aprilia Falco SL1000
wanneer kom je me ophalen voor een rondje touren?
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik doe het hem ook voor de bochten, ik rij hier eig nooit rond. Altijd rechtstreeks de Ardennen inDredd wrote:Hoofd/helm op de tank, vol gas 272 op de tellert Gaat errug hard, "grappige" is dat je er aan went: de eerste keer en als je het een paar keer op die snelheid gereden hebt is het bijnakefke wrote:Heb je 250 afgetikt met de mille? Zelfs als ik me buk vang ik nog wind, het schermpje is echt wel laag
Heb dan beetje het naked bike gevoel, vind ik niet erg.
De snelheidsbeleving op een motor is veel anders dan in een auto. Met een motor ben je toch meer een, zeker in het bochtenwerk! Haaaa lekker man!!!
@musli: Jij ging toch eens naar mij komen toch?
Ik moet alleen een huis zien te fixen waar je in kan logeren, hopelijk gaan mijn ouders nog eens een weekendje weg haha
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
mag ik niet bij jou in bed
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Aprilia Falco SL1000
ja. jij mag niet bij hem in bed.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Aprilia Falco SL1000
Jij mag dat!
Jouw vriendje daarentegen niet (Gadver, ben ik toch zijn naam kwijt ugh )
Als hij met een luchtmatras kan leven, dan zijn jullie altijd welkom
Of kom jij een weekendje om met de moto te scheuren (achterop ) en dan gaat (ik zweer het je, zijn naam ligt op het puntje van mijn tong! ) naar zijn vriendinnetje
Daar zou ik ook geen moeite mee hebben om langs te slapen
Jouw vriendje daarentegen niet (Gadver, ben ik toch zijn naam kwijt ugh )
Als hij met een luchtmatras kan leven, dan zijn jullie altijd welkom
Of kom jij een weekendje om met de moto te scheuren (achterop ) en dan gaat (ik zweer het je, zijn naam ligt op het puntje van mijn tong! ) naar zijn vriendinnetje
Daar zou ik ook geen moeite mee hebben om langs te slapen
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Haha, tis ook niet de meest allerdaagse naam
We moeten maar eens kijken komend zomer, lijkt me echt gaaf om mee te liften achterop de moto
We moeten maar eens kijken komend zomer, lijkt me echt gaaf om mee te liften achterop de moto
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Re: Aprilia Falco SL1000
Vandaag even met vader overste weggeweest.
Was wel leuk, we hadden niet veel tijd dus even voeren (achtertuin van Maastricht) geweest en terug.
Was wel leuk, we hadden niet veel tijd dus even voeren (achtertuin van Maastricht) geweest en terug.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Haha nice, dan was je ook bijna in mijn achtertuin (Eijsden). Echt een mooie motor, nu wil ik er ook een
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik besefte niet dat je zo kort bij woonde!
De foto is dus genomen tussen Moelingen en Visé
De foto is dus genomen tussen Moelingen en Visé
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
-
- Sla blaadje
- Posts: 39
- Joined: Saturday 14 August 2010 13:00
Re: Aprilia Falco SL1000
Hier mijn bijdragen op me gsx-r 750 k4
en die van me meisje: kawasaki z750 2005
2 prachtige motors met alle 2 hun voor en nadelen.
een naked bike is een mooie motor om te zien maar ik vind het een hel om op te rijden met al die rijwind in je gezicht.
ik zit liever verstopt achter me kuipruitje
en die van me meisje: kawasaki z750 2005
2 prachtige motors met alle 2 hun voor en nadelen.
een naked bike is een mooie motor om te zien maar ik vind het een hel om op te rijden met al die rijwind in je gezicht.
ik zit liever verstopt achter me kuipruitje
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik heb handschoenen van Rev'it, ben er zeer tevreden van. Volgend pak wordt ook van Rev'It or Berik.
Ik vind een naked minder mooi, maar wel handig zodat je minder snel rijdt
Wel gek zo'n crossstuur op zo'n moto.
Model erna (denk ik) Z1000 vind ik knap, met die 4 uitlaten
Beide mooie bikes ;)
Ik vind een naked minder mooi, maar wel handig zodat je minder snel rijdt
Wel gek zo'n crossstuur op zo'n moto.
Model erna (denk ik) Z1000 vind ik knap, met die 4 uitlaten
Beide mooie bikes ;)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.