Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

PimmeTjaaH's Fireblade

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Van een collega overgenomen voor een prikkie, omdat die weg moest *O*
Honda CBR 900 RR fireblade uit 1995
Hier wat fotos van na aankoop en een poetsbeurtje.

Image
Image
Image

Toen ik hem kocht was de distributieketting spanner vervangen, remblokken voor, remvloeistoffen, accu, spanningsregelaar. Motor is netjes mee omgegaan, wel is het vermogen aardig benut gezien zijn rijstijl. Heleboel kappen zijn opnieuw gespoten wegens diefstal, en motor is 1x omgevallen. Gelukkig ziet alles er nu keurignetjes uit. Op een paar hele kleine krasjes na.


Er moeten/moesten allemaal kleine dingetjes aan gebeuren. Heeft nu een nieuwe voorband. Bridgestone battlax BT-016 ( 1 van de beste, staat gelijk aan michelin pilot power 2ct)
Tank ligt nogsteeds bij de spuiterij, achterlicht omlijsting heb ik ook meegegeven omdat die een iets andere tint rood had.
Helaas was ik het achterspatbordje vergeten mee te geven, telaat achter gekomen. Maar deze heb ik zelf zwart gespoten. Best netjes geworden, maar je zie de kap ook niet zo snel zitten ( vandaar het vergeten).

Uitlaat heb ik ook hittebestendig zwart gespoten+ gelakt. Einddemper ( viper) ook weer netjes gemaakt met chroompoets.

Voor de kappenset heb ik na lang zoeken eindelijk een mooi gaas gevonden. Deze ben ik er nu aan het inmaken. Hier alvast een kiekje
Image
Image

Alle kappen moeten nog netjes gecleanerd en gepoetst worden.

Even makkelijk gezegt, het word een prachtige motor. Ik wil gewoon alle kleine dingetjes opgelost hebben, zodat ik een motor heb waar ik voorlopig niet naar om hoef te kijken.
Voorband moet nog ingereden worden ( moet het wel eerst mooi weer worden) en nog een oliewissel+filter doen.
Last edited by PimmeTjaaH on Monday 20 December 2010 22:11, edited 1 time in total.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Vergeet ik zelfs nog, tankpad is binnen, ook in carbon stijl, en CBR in de sticker. Xenon kitje 6000k is nu onderweg. Moet er ook nop op gezet worden.
Er zit al een dynojet kit in, dus 0-100 km/u onder de 3 sec is haalbaar _O-
Er is een nieuw tellerwerk in gegaan.
Last edited by PimmeTjaaH on Tuesday 21 December 2010 08:19, edited 1 time in total.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by Tjabbo »

leuk ding ^O^

maar voorband niet zo heel spannend he. achterband moet je elk jaar/om het jaar vanwege de slijtage.
hoe zit het daarmee? en de tandwielen/ketting?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by Flow »

Mooi ding, ziet er netjes uit dat gaas!

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by kolkie »

Duuuude, hoe krijg je het allemaal in die garage van je gepropt :mrgreen: ?!
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

@ Tjabbo, voorband is zeker een van de belangrijkste, zeker qua grip. Je kan beter achter iets minder grip hebben, ipv dat je de voorkant verliest. Achterband is nog prima qua profiel en nog lang niet vierkant. Achterband is een bridgestone bt 014, en is ietsje harder dan de voorband. Bridgestone werkt ook met verschillende compounds in de band. Waardoor op de voorband 3 verschillende lagen zijn 2 compound, en achter 3 compound, waardoor 5 lagen verkrijgbaar. Banden gaan ongeveer 8000 km mee.
Kettingset gaat nog 1 seizoen mee. Maar ik wil er dan een iets andere kettingset op hebben. Dat mn topsnelheid iets lager word. Er is nu 140 km/u in 1e versnelling te halen, en bijna 200 in zn 2.

@ Kolkie, Het is een dubbele garagebox, dus de suup staat overdwars, en de motoren langs de kant :Y)

Ik had liever ook eerst mn andere motoren verkocht, maar mn collega maakte er na een maand zo'n mooi prijsje voor, dat ik hem niet kon laten staan.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by kefke »

PimmeTjaaH wrote:@ Tjabbo, voorband is zeker een van de belangrijkste, zeker qua grip. Je kan beter achter iets minder grip hebben, ipv dat je de voorkant verliest. Achterband is nog prima qua profiel en nog lang niet vierkant. Achterband is een bridgestone bt 014, en is ietsje harder dan de voorband. Bridgestone werkt ook met verschillende compounds in de band. Waardoor op de voorband 3 verschillende lagen zijn 2 compound, en achter 3 compound, waardoor 5 lagen verkrijgbaar. Banden gaan ongeveer 8000 km mee.
Kettingset gaat nog 1 seizoen mee. Maar ik wil er dan een iets andere kettingset op hebben. Dat mn topsnelheid iets lager word. Er is nu 140 km/u in 1e versnelling te halen, en bijna 200 in zn 2.
Ik heb zo'n hekel om banden in te rijden!
Zo gevaarlijk met van die vettige banden rijden! Bah!

En aan zulke lange versnellingen heb je niets.
Verhouding van die van mij (standaard):
1: 88,6km/u
2: 126,5 km/u
3: 161.8 km/u
4: 203km/u
5: 231.5km/u
6: 260 km/u (en dan loopt die de begrenzer in)

CBR 900 '95:

1: 110
2: 152
3: 193.2
4: 217.8
5: 244
6: 260

Ik had een groter snelheidsverschil verwacht eigenlijk...
Of heb je niet stock tandwielen?

Hier kan je het zelf uitrekenen:

http://www.gearingcommander.com/
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Ik weet niet wat er nu onder zit. Ik wil het gewoon wat naar beneden hebben. 100 -110 km/u in eerste versnelling vind ik mooi zat. Vaak zal ik toch niet hard rijden. Lekker hard doortrekken is wel vet :P

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Zo, er is weer een hoop aan de blade gebeurd. Het gaas zit er allemaal in gekit, de xenon kit zit erop. Stickers en tankpad op de nieuwe tank geplakt. Velglint aangebracht. Alle kappen gecleanerd en gepoetst. Er moet nog een nieuwe kentekenplaat op gezet worden. Bedrading achterin netjes gemaakt, zat vol met kroonstenen, knijpstekkers, en speakerdraad. Nu nog wachten op 1 tank rubbertje, en op de carbonlook kroonplaatbeschermer, en dan is die rijklaar voor 19 februari *O* ( dan vervalt mijn 25 kw rijbewijs).
Image
Image
Image
Image

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by kefke »

Het ziet er echt een heel mooi ding uit Pim!
Veel plezier ermee!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Zo, de eerste 100 km zitten erop. Was wel wat frisjes, maar ik mag er eindelijk op rijden. Motor gaat echt niet normaal van zn plek af. Voorwiel komt boven de 100 km/u nog van de grond. En dat zelfs nog nieteens volgas. Plotseling volgas gaat echt niet, je moet echt rustig naar die toeren werken. Ook nog een paar tunnelruns gedaan vandaag, even goed door zn 2e versnelling heen, en ik zat op de 200 km/u. Word dus goed oppassen met mn rijbewijs O-)

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by otterkoppie »

tja dat wil ik dit jaar ook nog een moter
1 probleempje heb het roze papiertje nog niet
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by kefke »

PimmeTjaaH wrote:Zo, de eerste 100 km zitten erop. Was wel wat frisjes, maar ik mag er eindelijk op rijden. Motor gaat echt niet normaal van zn plek af. Voorwiel komt boven de 100 km/u nog van de grond. En dat zelfs nog nieteens volgas. Plotseling volgas gaat echt niet, je moet echt rustig naar die toeren werken. Ook nog een paar tunnelruns gedaan vandaag, even goed door zn 2e versnelling heen, en ik zat op de 200 km/u. Word dus goed oppassen met mn rijbewijs O-)
Ik ken het gevoel helemaal, alleen begint mijn powerband al bij 2000rpm yeah!
Heel gevaarlijk wanneer het zo koud is gelijk nu, koude banden hebben niets grip en als die dan ineens zo'n trap onder je kont geeft...
Heel zachtjes met fluwelen handschoentjes gasgeven [^]

edit: Ik blijf het een erg mooie Honda vinden [:I]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Thanks, heeft ook een hoop tijd en aandacht gekost om hem zo mooi te krijgen. Ben er erg trots op, en iedereen vind hem mooi. *zoekt de zelfvoldane smiley*
Powerband van deze ligt gelukkig niet direct onderin. Power komt bij mij bij ongeveer 7000 toeren pas vrij. Maar zelfs in zn 2e versnelling voel ik het voorwiel al lichtjes van de grond komen. Ik ga nog niet volgas, omdat ik de fiets nog maar een weekendje ken. Maar het vermogen wat los komt, is bijna niet te houden :p Ik snap bijna niet dat mensen nog een 1000ccer met 180 pk gaan rijden. Mijne zit waarschijnlijk rond de 130 a 140 pk.

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by knabbel »

Mooie fiets!

Heb zelf een jaar of 5 op een Kawa rond gereden eerst een standaard ZXR750 uit 1990 met 110 pk, en later een getunde ZX-7R met 135 pk op het wiel. En lekker is dat he, als je bij 3000 rpm het gas open trekt en dat je je dan bij 6 a 7000 rpm echt vast moet gaan houden! Maar let maar op dat vermogen went echt heel snel, zeker als je een beetje leert sturen.

Zit net te lezen dat jij 8000 km met een achterband doet? Hoe doe je dat? Ik reed zelf met een BT010 achter en daar deed ik maximaal 4500 km mee, en een keer was de band al na 3000 km op. Of zou dat toch wat met mijn rijstijl te maken hebben O-)

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by kefke »

De mijne stopt bijna bij 7000 :p

Da's nu overdreven, maar bij 9-10 moet je schakelen want hij is sterker onderin waardoor je dan een schop onder je kont krijgt.

Ik zou dringen aan de mijne moeten beginnen, maar door het schoolwerk kom ik er niet aan.
Staan al open dempers op en heb er nu een db-killer voor gemaakt :)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Even lekker herrie maken in de tunnel *O*


sGcXTT5Lwjo

http://www.youtube.com/watch?v=sGcXTT5Lwjo

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by KX250 »

Lekker hoor. Jammer dat je hem niet ff vol los kon trekken.
BTW geen vingers afgevroren? Heb zaterdag nl. nog ff op de KX250 gezeten maar na 15 min. waren mijn vingers op sterven na dood.
Republica bananna

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Nee, lang leven de handvatverwarming :P Vandaag mn kx250 ook weer eens uitgelaten. Was idd erg koud.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by tse »

Mooie (onda) machine _O_ Hou um heel met die mafketels op de weg!

Wat staat daar nog in de garage btw op de eerste foto?

Ik reed om me ZXR met dual compound bridgestones ook meer km's dan de "gemiddelde" motor rijder. Ik reed dan ook 10d tot 20d km per jaar, dan ga je niet constant vol gas rijden. Door de hardere laag in het midden kan je rechtdoor wat langer rijden als met andere banden. Handig als je ook dagelijks mee rijd. Vind altijd zo grappig van die mensen die zo "stoer" zijn en veel minder km met een band rijden. Mooiweer rijders.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by kefke »

Mooie bike, uw passagier was precies verschoten toen je hem tegen de begrenzer joeg :9

Ik heb een Michelin 2CT besteld voor vanvoor op de Falco. Ik ben benieuwd wat het gaat geven.
Hoop dat het wat voordeel gaat hebben, want ik heb altijd bang mijn band plat te rijden voor veel km's autosnelweg (is 100km voordat ik in Petit Swiss ben)
Zelf vind ik het niet stoer als mijn band snel weg is, kost verdikke genoeg geld! [:(!]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Haha, dan moet je vooral de 2CT nemen _O- Die banden zijn juist voor grip, en slijten dus ook hard :P

Verderop in de garage staat/stond een VF 500

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by kefke »

PimmeTjaaH wrote:Haha, dan moet je vooral de 2CT nemen _O- Die banden zijn juist voor grip, en slijten dus ook hard :P

Verderop in de garage staat/stond een VF 500
uhm neen :{w

2CT is binnenkant hard zodat hij niet plat afloopt en buitenkant zacht zodat je veel grip in de bochten hebt.
Dus even veel grip als een supersportband in de bochten en toch slijt hij niet zofel. Dat is het nut van een 2CT lijkt me...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by PimmeTjaaH »

Mijn bt016 bridgestone heeft ook meerdere lagen, en componenten, en valt net als de 2ct onder het segment supersport. Als je bij bridgestone bijvoorbeeld naar een bt021 kijk, zie je dat die veeeel meer kilometers kan maken. De supersport categorie slijt gewoon snel, omdat mensen kiezen voor de grip ipv km's.

Als jij voor de kilometers ga, raad ik je zeker af om de michelin PS 2CT te nemen.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: PimmeTjaaH's Fireblade

Post by kefke »

PimmeTjaaH wrote:Mijn bt016 bridgestone heeft ook meerdere lagen, en componenten, en valt net als de 2ct onder het segment supersport. Als je bij bridgestone bijvoorbeeld naar een bt021 kijk, zie je dat die veeeel meer kilometers kan maken. De supersport categorie slijt gewoon snel, omdat mensen kiezen voor de grip ipv km's.

Als jij voor de kilometers ga, raad ik je zeker af om de michelin PS 2CT te nemen.
Volgens mij heb ik nu een BT021 opliggen. Vandaag 2x gepakt op een foutje, dingen moeten ervan af. (niet omdat dat persé slechte banden zijn, gewoon oud/versleten)

Geen idee welke michelin ik nu ga hebben, dezelfde dan mijn pa nu heeft :D
Zullen wel supersport zijn, maar ik wissel dan ook liever wat sneller zodat ik grip heb :D
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply