Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
PimmeTjaaH's Fireblade
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
PimmeTjaaH's Fireblade
Van een collega overgenomen voor een prikkie, omdat die weg moest
Honda CBR 900 RR fireblade uit 1995
Hier wat fotos van na aankoop en een poetsbeurtje.
Toen ik hem kocht was de distributieketting spanner vervangen, remblokken voor, remvloeistoffen, accu, spanningsregelaar. Motor is netjes mee omgegaan, wel is het vermogen aardig benut gezien zijn rijstijl. Heleboel kappen zijn opnieuw gespoten wegens diefstal, en motor is 1x omgevallen. Gelukkig ziet alles er nu keurignetjes uit. Op een paar hele kleine krasjes na.
Er moeten/moesten allemaal kleine dingetjes aan gebeuren. Heeft nu een nieuwe voorband. Bridgestone battlax BT-016 ( 1 van de beste, staat gelijk aan michelin pilot power 2ct)
Tank ligt nogsteeds bij de spuiterij, achterlicht omlijsting heb ik ook meegegeven omdat die een iets andere tint rood had.
Helaas was ik het achterspatbordje vergeten mee te geven, telaat achter gekomen. Maar deze heb ik zelf zwart gespoten. Best netjes geworden, maar je zie de kap ook niet zo snel zitten ( vandaar het vergeten).
Uitlaat heb ik ook hittebestendig zwart gespoten+ gelakt. Einddemper ( viper) ook weer netjes gemaakt met chroompoets.
Voor de kappenset heb ik na lang zoeken eindelijk een mooi gaas gevonden. Deze ben ik er nu aan het inmaken. Hier alvast een kiekje
Alle kappen moeten nog netjes gecleanerd en gepoetst worden.
Even makkelijk gezegt, het word een prachtige motor. Ik wil gewoon alle kleine dingetjes opgelost hebben, zodat ik een motor heb waar ik voorlopig niet naar om hoef te kijken.
Voorband moet nog ingereden worden ( moet het wel eerst mooi weer worden) en nog een oliewissel+filter doen.
Honda CBR 900 RR fireblade uit 1995
Hier wat fotos van na aankoop en een poetsbeurtje.
Toen ik hem kocht was de distributieketting spanner vervangen, remblokken voor, remvloeistoffen, accu, spanningsregelaar. Motor is netjes mee omgegaan, wel is het vermogen aardig benut gezien zijn rijstijl. Heleboel kappen zijn opnieuw gespoten wegens diefstal, en motor is 1x omgevallen. Gelukkig ziet alles er nu keurignetjes uit. Op een paar hele kleine krasjes na.
Er moeten/moesten allemaal kleine dingetjes aan gebeuren. Heeft nu een nieuwe voorband. Bridgestone battlax BT-016 ( 1 van de beste, staat gelijk aan michelin pilot power 2ct)
Tank ligt nogsteeds bij de spuiterij, achterlicht omlijsting heb ik ook meegegeven omdat die een iets andere tint rood had.
Helaas was ik het achterspatbordje vergeten mee te geven, telaat achter gekomen. Maar deze heb ik zelf zwart gespoten. Best netjes geworden, maar je zie de kap ook niet zo snel zitten ( vandaar het vergeten).
Uitlaat heb ik ook hittebestendig zwart gespoten+ gelakt. Einddemper ( viper) ook weer netjes gemaakt met chroompoets.
Voor de kappenset heb ik na lang zoeken eindelijk een mooi gaas gevonden. Deze ben ik er nu aan het inmaken. Hier alvast een kiekje
Alle kappen moeten nog netjes gecleanerd en gepoetst worden.
Even makkelijk gezegt, het word een prachtige motor. Ik wil gewoon alle kleine dingetjes opgelost hebben, zodat ik een motor heb waar ik voorlopig niet naar om hoef te kijken.
Voorband moet nog ingereden worden ( moet het wel eerst mooi weer worden) en nog een oliewissel+filter doen.
Last edited by PimmeTjaaH on Monday 20 December 2010 22:11, edited 1 time in total.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Vergeet ik zelfs nog, tankpad is binnen, ook in carbon stijl, en CBR in de sticker. Xenon kitje 6000k is nu onderweg. Moet er ook nop op gezet worden.
Er zit al een dynojet kit in, dus 0-100 km/u onder de 3 sec is haalbaar
Er is een nieuw tellerwerk in gegaan.
Er zit al een dynojet kit in, dus 0-100 km/u onder de 3 sec is haalbaar
Er is een nieuw tellerwerk in gegaan.
Last edited by PimmeTjaaH on Tuesday 21 December 2010 08:19, edited 1 time in total.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
leuk ding
maar voorband niet zo heel spannend he. achterband moet je elk jaar/om het jaar vanwege de slijtage.
hoe zit het daarmee? en de tandwielen/ketting?
maar voorband niet zo heel spannend he. achterband moet je elk jaar/om het jaar vanwege de slijtage.
hoe zit het daarmee? en de tandwielen/ketting?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Mooi ding, ziet er netjes uit dat gaas!
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1756
- Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
- Location: Vroomshoop/Den Bosch
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Duuuude, hoe krijg je het allemaal in die garage van je gepropt ?!
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !
Shoarmateam-wiki
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !
Shoarmateam-wiki
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
@ Tjabbo, voorband is zeker een van de belangrijkste, zeker qua grip. Je kan beter achter iets minder grip hebben, ipv dat je de voorkant verliest. Achterband is nog prima qua profiel en nog lang niet vierkant. Achterband is een bridgestone bt 014, en is ietsje harder dan de voorband. Bridgestone werkt ook met verschillende compounds in de band. Waardoor op de voorband 3 verschillende lagen zijn 2 compound, en achter 3 compound, waardoor 5 lagen verkrijgbaar. Banden gaan ongeveer 8000 km mee.
Kettingset gaat nog 1 seizoen mee. Maar ik wil er dan een iets andere kettingset op hebben. Dat mn topsnelheid iets lager word. Er is nu 140 km/u in 1e versnelling te halen, en bijna 200 in zn 2.
@ Kolkie, Het is een dubbele garagebox, dus de suup staat overdwars, en de motoren langs de kant
Ik had liever ook eerst mn andere motoren verkocht, maar mn collega maakte er na een maand zo'n mooi prijsje voor, dat ik hem niet kon laten staan.
Kettingset gaat nog 1 seizoen mee. Maar ik wil er dan een iets andere kettingset op hebben. Dat mn topsnelheid iets lager word. Er is nu 140 km/u in 1e versnelling te halen, en bijna 200 in zn 2.
@ Kolkie, Het is een dubbele garagebox, dus de suup staat overdwars, en de motoren langs de kant
Ik had liever ook eerst mn andere motoren verkocht, maar mn collega maakte er na een maand zo'n mooi prijsje voor, dat ik hem niet kon laten staan.
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Ik heb zo'n hekel om banden in te rijden!PimmeTjaaH wrote:@ Tjabbo, voorband is zeker een van de belangrijkste, zeker qua grip. Je kan beter achter iets minder grip hebben, ipv dat je de voorkant verliest. Achterband is nog prima qua profiel en nog lang niet vierkant. Achterband is een bridgestone bt 014, en is ietsje harder dan de voorband. Bridgestone werkt ook met verschillende compounds in de band. Waardoor op de voorband 3 verschillende lagen zijn 2 compound, en achter 3 compound, waardoor 5 lagen verkrijgbaar. Banden gaan ongeveer 8000 km mee.
Kettingset gaat nog 1 seizoen mee. Maar ik wil er dan een iets andere kettingset op hebben. Dat mn topsnelheid iets lager word. Er is nu 140 km/u in 1e versnelling te halen, en bijna 200 in zn 2.
Zo gevaarlijk met van die vettige banden rijden! Bah!
En aan zulke lange versnellingen heb je niets.
Verhouding van die van mij (standaard):
1: 88,6km/u
2: 126,5 km/u
3: 161.8 km/u
4: 203km/u
5: 231.5km/u
6: 260 km/u (en dan loopt die de begrenzer in)
CBR 900 '95:
1: 110
2: 152
3: 193.2
4: 217.8
5: 244
6: 260
Ik had een groter snelheidsverschil verwacht eigenlijk...
Of heb je niet stock tandwielen?
Hier kan je het zelf uitrekenen:
http://www.gearingcommander.com/
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Ik weet niet wat er nu onder zit. Ik wil het gewoon wat naar beneden hebben. 100 -110 km/u in eerste versnelling vind ik mooi zat. Vaak zal ik toch niet hard rijden. Lekker hard doortrekken is wel vet
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Zo, er is weer een hoop aan de blade gebeurd. Het gaas zit er allemaal in gekit, de xenon kit zit erop. Stickers en tankpad op de nieuwe tank geplakt. Velglint aangebracht. Alle kappen gecleanerd en gepoetst. Er moet nog een nieuwe kentekenplaat op gezet worden. Bedrading achterin netjes gemaakt, zat vol met kroonstenen, knijpstekkers, en speakerdraad. Nu nog wachten op 1 tank rubbertje, en op de carbonlook kroonplaatbeschermer, en dan is die rijklaar voor 19 februari ( dan vervalt mijn 25 kw rijbewijs).
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Het ziet er echt een heel mooi ding uit Pim!
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Zo, de eerste 100 km zitten erop. Was wel wat frisjes, maar ik mag er eindelijk op rijden. Motor gaat echt niet normaal van zn plek af. Voorwiel komt boven de 100 km/u nog van de grond. En dat zelfs nog nieteens volgas. Plotseling volgas gaat echt niet, je moet echt rustig naar die toeren werken. Ook nog een paar tunnelruns gedaan vandaag, even goed door zn 2e versnelling heen, en ik zat op de 200 km/u. Word dus goed oppassen met mn rijbewijs
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
tja dat wil ik dit jaar ook nog een moter
1 probleempje heb het roze papiertje nog niet
1 probleempje heb het roze papiertje nog niet
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Ik ken het gevoel helemaal, alleen begint mijn powerband al bij 2000rpmPimmeTjaaH wrote:Zo, de eerste 100 km zitten erop. Was wel wat frisjes, maar ik mag er eindelijk op rijden. Motor gaat echt niet normaal van zn plek af. Voorwiel komt boven de 100 km/u nog van de grond. En dat zelfs nog nieteens volgas. Plotseling volgas gaat echt niet, je moet echt rustig naar die toeren werken. Ook nog een paar tunnelruns gedaan vandaag, even goed door zn 2e versnelling heen, en ik zat op de 200 km/u. Word dus goed oppassen met mn rijbewijs
Heel gevaarlijk wanneer het zo koud is gelijk nu, koude banden hebben niets grip en als die dan ineens zo'n trap onder je kont geeft...
Heel zachtjes met fluwelen handschoentjes gasgeven
edit: Ik blijf het een erg mooie Honda vinden
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Thanks, heeft ook een hoop tijd en aandacht gekost om hem zo mooi te krijgen. Ben er erg trots op, en iedereen vind hem mooi. *zoekt de zelfvoldane smiley*
Powerband van deze ligt gelukkig niet direct onderin. Power komt bij mij bij ongeveer 7000 toeren pas vrij. Maar zelfs in zn 2e versnelling voel ik het voorwiel al lichtjes van de grond komen. Ik ga nog niet volgas, omdat ik de fiets nog maar een weekendje ken. Maar het vermogen wat los komt, is bijna niet te houden Ik snap bijna niet dat mensen nog een 1000ccer met 180 pk gaan rijden. Mijne zit waarschijnlijk rond de 130 a 140 pk.
Powerband van deze ligt gelukkig niet direct onderin. Power komt bij mij bij ongeveer 7000 toeren pas vrij. Maar zelfs in zn 2e versnelling voel ik het voorwiel al lichtjes van de grond komen. Ik ga nog niet volgas, omdat ik de fiets nog maar een weekendje ken. Maar het vermogen wat los komt, is bijna niet te houden Ik snap bijna niet dat mensen nog een 1000ccer met 180 pk gaan rijden. Mijne zit waarschijnlijk rond de 130 a 140 pk.
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Mooie fiets!
Heb zelf een jaar of 5 op een Kawa rond gereden eerst een standaard ZXR750 uit 1990 met 110 pk, en later een getunde ZX-7R met 135 pk op het wiel. En lekker is dat he, als je bij 3000 rpm het gas open trekt en dat je je dan bij 6 a 7000 rpm echt vast moet gaan houden! Maar let maar op dat vermogen went echt heel snel, zeker als je een beetje leert sturen.
Zit net te lezen dat jij 8000 km met een achterband doet? Hoe doe je dat? Ik reed zelf met een BT010 achter en daar deed ik maximaal 4500 km mee, en een keer was de band al na 3000 km op. Of zou dat toch wat met mijn rijstijl te maken hebben
Heb zelf een jaar of 5 op een Kawa rond gereden eerst een standaard ZXR750 uit 1990 met 110 pk, en later een getunde ZX-7R met 135 pk op het wiel. En lekker is dat he, als je bij 3000 rpm het gas open trekt en dat je je dan bij 6 a 7000 rpm echt vast moet gaan houden! Maar let maar op dat vermogen went echt heel snel, zeker als je een beetje leert sturen.
Zit net te lezen dat jij 8000 km met een achterband doet? Hoe doe je dat? Ik reed zelf met een BT010 achter en daar deed ik maximaal 4500 km mee, en een keer was de band al na 3000 km op. Of zou dat toch wat met mijn rijstijl te maken hebben
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
De mijne stopt bijna bij 7000
Da's nu overdreven, maar bij 9-10 moet je schakelen want hij is sterker onderin waardoor je dan een schop onder je kont krijgt.
Ik zou dringen aan de mijne moeten beginnen, maar door het schoolwerk kom ik er niet aan.
Staan al open dempers op en heb er nu een db-killer voor gemaakt
Da's nu overdreven, maar bij 9-10 moet je schakelen want hij is sterker onderin waardoor je dan een schop onder je kont krijgt.
Ik zou dringen aan de mijne moeten beginnen, maar door het schoolwerk kom ik er niet aan.
Staan al open dempers op en heb er nu een db-killer voor gemaakt
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Lekker hoor. Jammer dat je hem niet ff vol los kon trekken.
BTW geen vingers afgevroren? Heb zaterdag nl. nog ff op de KX250 gezeten maar na 15 min. waren mijn vingers op sterven na dood.
BTW geen vingers afgevroren? Heb zaterdag nl. nog ff op de KX250 gezeten maar na 15 min. waren mijn vingers op sterven na dood.
Republica bananna
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Nee, lang leven de handvatverwarming Vandaag mn kx250 ook weer eens uitgelaten. Was idd erg koud.
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Mooie (onda) machine Hou um heel met die mafketels op de weg!
Wat staat daar nog in de garage btw op de eerste foto?
Ik reed om me ZXR met dual compound bridgestones ook meer km's dan de "gemiddelde" motor rijder. Ik reed dan ook 10d tot 20d km per jaar, dan ga je niet constant vol gas rijden. Door de hardere laag in het midden kan je rechtdoor wat langer rijden als met andere banden. Handig als je ook dagelijks mee rijd. Vind altijd zo grappig van die mensen die zo "stoer" zijn en veel minder km met een band rijden. Mooiweer rijders.
Wat staat daar nog in de garage btw op de eerste foto?
Ik reed om me ZXR met dual compound bridgestones ook meer km's dan de "gemiddelde" motor rijder. Ik reed dan ook 10d tot 20d km per jaar, dan ga je niet constant vol gas rijden. Door de hardere laag in het midden kan je rechtdoor wat langer rijden als met andere banden. Handig als je ook dagelijks mee rijd. Vind altijd zo grappig van die mensen die zo "stoer" zijn en veel minder km met een band rijden. Mooiweer rijders.
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Mooie bike, uw passagier was precies verschoten toen je hem tegen de begrenzer joeg
Ik heb een Michelin 2CT besteld voor vanvoor op de Falco. Ik ben benieuwd wat het gaat geven.
Hoop dat het wat voordeel gaat hebben, want ik heb altijd bang mijn band plat te rijden voor veel km's autosnelweg (is 100km voordat ik in Petit Swiss ben)
Zelf vind ik het niet stoer als mijn band snel weg is, kost verdikke genoeg geld! [:(!]
Ik heb een Michelin 2CT besteld voor vanvoor op de Falco. Ik ben benieuwd wat het gaat geven.
Hoop dat het wat voordeel gaat hebben, want ik heb altijd bang mijn band plat te rijden voor veel km's autosnelweg (is 100km voordat ik in Petit Swiss ben)
Zelf vind ik het niet stoer als mijn band snel weg is, kost verdikke genoeg geld! [:(!]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Haha, dan moet je vooral de 2CT nemen Die banden zijn juist voor grip, en slijten dus ook hard
Verderop in de garage staat/stond een VF 500
Verderop in de garage staat/stond een VF 500
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
uhm neenPimmeTjaaH wrote:Haha, dan moet je vooral de 2CT nemen Die banden zijn juist voor grip, en slijten dus ook hard
Verderop in de garage staat/stond een VF 500
2CT is binnenkant hard zodat hij niet plat afloopt en buitenkant zacht zodat je veel grip in de bochten hebt.
Dus even veel grip als een supersportband in de bochten en toch slijt hij niet zofel. Dat is het nut van een 2CT lijkt me...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Mijn bt016 bridgestone heeft ook meerdere lagen, en componenten, en valt net als de 2ct onder het segment supersport. Als je bij bridgestone bijvoorbeeld naar een bt021 kijk, zie je dat die veeeel meer kilometers kan maken. De supersport categorie slijt gewoon snel, omdat mensen kiezen voor de grip ipv km's.
Als jij voor de kilometers ga, raad ik je zeker af om de michelin PS 2CT te nemen.
Als jij voor de kilometers ga, raad ik je zeker af om de michelin PS 2CT te nemen.
Re: PimmeTjaaH's Fireblade
Volgens mij heb ik nu een BT021 opliggen. Vandaag 2x gepakt op een foutje, dingen moeten ervan af. (niet omdat dat persé slechte banden zijn, gewoon oud/versleten)PimmeTjaaH wrote:Mijn bt016 bridgestone heeft ook meerdere lagen, en componenten, en valt net als de 2ct onder het segment supersport. Als je bij bridgestone bijvoorbeeld naar een bt021 kijk, zie je dat die veeeel meer kilometers kan maken. De supersport categorie slijt gewoon snel, omdat mensen kiezen voor de grip ipv km's.
Als jij voor de kilometers ga, raad ik je zeker af om de michelin PS 2CT te nemen.
Geen idee welke michelin ik nu ga hebben, dezelfde dan mijn pa nu heeft
Zullen wel supersport zijn, maar ik wissel dan ook liever wat sneller zodat ik grip heb
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.