Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

chip tuning

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: chip tuning

Post by babbel »

emveha wrote: Het optimale koppel is DAT punt waar de cilindervulling optimaal is. ( ik zeg PUNT, omdat bij een N/A je geen vlak verloop in cilindervulling KAN hebben. anders is dit bij een turbo, hier kan je door juiste tuning een mooi vlak vulling/koppelGEBIED krijgen.
Onzin. Met vvti technieken krijg je gewoon een perfect vlak koppelverloop over een behoorlijk bereik, ook voor N/A. Even een simpel voorbeeld is de nieuwe M3: 400Nm van 3000 tot 7800rpm. Zo vlak als maar zijn kan....
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: chip tuning

Post by Gunnar »

Otterkoppie,

Op een NA benzine win je amper iets, tenzij ze je auto heel arm gaan afregelen en de pingelbegrenzers omhoog trekken.
Dat bedrijf dat je noemt is zeer waarschijnlijk eentje dat files koopt aan dumpingprijzen en er dan zomaar inflasht.


Tip:

Bel er even heen (via mail kunnen ze altijd nog dingen gaan opzoeken), vraag naar de persoon die de tuning gaat uitvoeren en stel hem 2 vragen:

-Welke diagnosetool ze gaan gebruiken om diagnose voor en na de tuning uit te voeren.
- Hoe ze denken die winsten te halen en wat de lambdawaardes in deel en vollast gaan zijn die ze beogen en je op je breedband lambdasonde gaat kunnen aflezen na de tuning.

Ga dan effe rustig in je stoel zitten en verwacht je aan een monty python moment.
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: chip tuning

Post by alexander strik »

Ze geven het zelf al aan, "chiptuning is niet waarneembaar". Lijkt me echt 3 keer niks.
Alexander
otterkoppie wrote:net een email terug gahad


DECEMBER AANBIEDING (Tijdelijk Geldig).

Wees er snel bij, want maand december is zo weer voorbij!
A.s Dinsdag 28 December SUPER GOED-KOOP!


Geachte,


NISSAN PRIMERA, 2.0 16V -140PK- (BOUWJAAR; 2001) PRIJS NORMAAL €449,- NU €150,-
+ 15 PK en + 20 NM koppel [NewtonMeter, trekkracht] EXTRA.
Topsnelheid; 7 km/h EXTRA.
Verbruik; +/- 10% LAGER.
Chipduur; inclusief testrit, ongeveer 1 uur.

KORTING & KORTING= KORTING BIJ WORLD CHIPTUNING

MOCHT U MET 2 AUTO'S (OF MEER) TEGELIJK KOMEN?
DAN KUNT U REKENEN OP NOG MEER KORTING (TIJDELIJK GELDIG).
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --




SUPER AANBIEDING PRIJS VOOR UW AUTO IS €150,- INCLUSIEF BTW & SOFTWARE AANPASSING + LEVENSLANG GARANTIE OP DE DOOR ONS AANGEPASTE [HERSCHREVEN] SOFTWARE.
ChipTuning is niet waarneembaar, de dealer ziet geen verschil en U behoudt Uw (fabrieks) Garantie
U BETAALD BIJ WORLD CHIPTUNING ALLEEN ALS U TEVREDEN BENT.
LET OP:::.... WORLD CHIPTUNING AANBIEDING IS (NOG) TIJDELIJK GELDIG.




HEEFT U AL EENS DOOR ONS UW AUTO, BUS, CAMPER, MOTOR, BOOT, TRACTOR OF VRACHTWAGEN LATEN CHIPTUNEN?
DAN KUNT U REKENEN OP NOG MEER KORTING ALS U DE EERST VOLGENDE KEER WEER TERUG KOMT MET EEN ANDERE MOTORVOERTUIG.




Telefonisch bereikbaar: Maandag tot Zaterdag tussen 12:00 - 21:00 uur.

GSM: 06-14 294 277


http://www.worldchiptuning.com

info@worldchiptuning.com


In afwachting van Uw reactie.

Vriendelijke Groet,
Deniz.

WORLD ChipTuning
THE WORLD IS YOURS...

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: chip tuning

Post by emveha »

babbel wrote:
emveha wrote: Het optimale koppel is DAT punt waar de cilindervulling optimaal is. ( ik zeg PUNT, omdat bij een N/A je geen vlak verloop in cilindervulling KAN hebben. anders is dit bij een turbo, hier kan je door juiste tuning een mooi vlak vulling/koppelGEBIED krijgen.
Onzin. Met vvti technieken krijg je gewoon een perfect vlak koppelverloop over een behoorlijk bereik, ook voor N/A. Even een simpel voorbeeld is de nieuwe M3: 400Nm van 3000 tot 7800rpm. Zo vlak als maar zijn kan....
Oké, die had ik even gemist in mijn betoog. VVTi, V-tech, verstelbare inlaatbuizen, wervelkleppen etc zijn een manier om het koppelverloop ten opzichte van een pure N/A vlakker te maken.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: chip tuning

Post by Rich »

Met het tunen van de inspuiting is niet veel vermogen te winnen, al helemaal niet onderin het toerenbereik. De enige manier om echt vermogen te winnen met enkel en alleen de ecu aanpassen is tunen met het ontstekingstijdstip.
De ecu's van de laatste 15-20 jaar moeten het op zowel de noordpool als in de sahara acceptabel doen, ook met inferieure brandstof in habibabbie landen. De enige manier om een blok onder die condities nog fatsoenlijk te laten werken is door conservatieve ontstekings timing toe te passen. En daar ligt de winst. Zolang je in landen met een mild klimaat en goede brandstofkwaliteit blijft rijden kan je de marge die fabrikanten inbouwen verkleinen en daarmee winst behalen in koppel/vermogen. Ook met een N/A blok is zo winst te behalen, zij het niet veel en ik betwijfel eerlijk gezegd de geclaimde winsten door dat bedrijf voor deze Nissan. Wat ik ook mis bij dat bedrijf is een voor/na meting op een testbank, ik zie nergens dynosheets behalve een enkel welbekend excel-dynosheetje...
Verder zeggen ze op hun website dat de software/chip per auto wordt aangepast, maatwerk dus en voor €175 gaat dat er bij mij niet in. Als je standaard mappen moet gaan aanpassen op elk uniek voertuig heb je daar een testbank voor nodig en moet je er aardig wat uurtjes in steken om alles helemaal goed te krijgen. Dat kan dus commercieel gezien niet voor die prijs. Wat ze waarschijnlijk doen is een chip in de ecu solderen, standaard map laden en ff een blokkie om rijden met een logger. Dan hier en daar wat waardes tweaken en klaar, custom map voor meneer is klaar...

Fabrikanten passen vandaag de dag wel custom mapping per werelddeel/land toe dus met chiptuning valt daarmee steeds minder te behalen.

En zoals menigeen hier al gezegd heeft, door je rechtervoet in bedwang te houden, vroeg opschakelen en goed anticiperend te rijden (ver vooruit kijken en laten rollen in de versnelling) valt meer besparing te halen dan met een chippie, en zuinig rijden kost geen cent dus je hoeft ook niks terug te verdienen ;-)

Post Reply