Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

chip tuning

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

chip tuning

Post by otterkoppie »

zat een beetje te surfen op internet en daar staat dat een auto 15% goedkoper rijd als je chip tuning laat doen
heeft er iemand ervaring mee of klopt dat niet
het gaat me nie om de pk`s maar zuiniger is altijd mooi in deze tijd
het gaat hier om een nissan primera 2.0 16v zonder turbo
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: chip tuning

Post by MicHELLo »

Gewoon een zak chips eten en je rechtervoet in bedwang houden helpt beter volgens mij.
Image Shoarma god

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: chip tuning

Post by kefke »

Gunnar doet chiptuning als bijberoep, contacteer hem even via PM
En weeg de prijs ook af tov de prijs van benzine ;)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: chip tuning

Post by PimmeTjaaH »

Stelling klopt. De motor hoeft minder moeite te doen, omdat die meer vermogen heeft. En gaat dus zuiniger rijden. Even kort door de bocht ntrlijk :P

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: chip tuning

Post by tse »

alle pedalen kosten geld. probeer ze zo min mogelijk te gebruiken.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: chip tuning

Post by alexander strik »

Chip tuning doet men voor meer vermogen/koppel en dat kost brandstof, een ander verhaal is er niet. Nog nooit meegemaakt dat iemand gaat tunen om brandstof te besparen, dat kun je alleen door jezelf een andere rijstijl aan te leren.
Alexander

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: chip tuning

Post by PimmeTjaaH »

Ik maak er genoeg mee, en het klopt zeker :P

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: chip tuning

Post by musli »

maar als het waar is heb je een mooi 'excuus' om je vehikel wat extra peekaatjes aan te meten
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: chip tuning

Post by otterkoppie »

ha
want als het klopt verdient het zich vanzelf terug
maar ik heb daar niks geen ervaring mee dus misschien maar eens een keer proberen
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: chip tuning

Post by Andre »

otterkoppie wrote:ha
want als het klopt verdient het zich vanzelf terug
maar ik heb daar niks geen ervaring mee dus misschien maar eens een keer proberen

Goed idee ga jij het maar proberen en vertel ons hoeveel euris je heb bespaard aan benzine kosten

Tunen en minder brandstof verbruikt rijmt niet :)

Heey swa ik rijd 1 op 20 met 500Pk [:D]
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: chip tuning

Post by PimmeTjaaH »

Ook bij nagedacht dat bij chippen, de motorslijtage omhoog gaat ? :P Dat is besparen met de kraan open :P ( i know dubbelop als ik al had gezegt dat het brandstof besparend is )

@andre, zou het de motor dan moeite kosten als je alleen de originele 200 pk blijf gebruiken ??

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: chip tuning

Post by Ann »

De torquemeister heeft er echt verstand van, die heeft zijn wagen laten tjoenen, nadat het ding van de dynobank afkwam _O-

Ask him :Y
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: chip tuning

Post by toyota87 »

vraagje hoe lang duurt het voordat je het geld van het tjoenen hebt terug verdient met de bespaarde brandstof :mrgreen:
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: chip tuning

Post by kefke »

toyota87 wrote:vraagje hoe lang duurt het voordat je het geld van het tjoenen hebt terug verdient met de bespaarde brandstof :mrgreen:
That's my point exactly
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: chip tuning

Post by Tjabbo »

ah joh chips moet je eten.
chiptuning heeft geen enkele zin.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: chip tuning

Post by Dude »

Bij een N/A niet nee, bij een turbodiesel scheelt het een bult (qua vermogen dan)
Image

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: chip tuning

Post by otterkoppie »

op internet stond 15% dat het scheelt aan brandstof dan heb ik het met 25 keer tanken terug verdient
ik heb info opgevraagt bij een zaak waar ze het doen maar ik heb nog niks terug gekregen
als ik meer weet laat ik het zeker weten
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: chip tuning

Post by musli »

Op internet staat helaas meer onzin als waarheid :mrgreen:
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: chip tuning

Post by babbel »

Chiptuning kan niet zuiniger zijn? Kom op jongens, doet iedereen hier met een S-AFC of andere brandstof computer niet precies hetzelfde?
Even teruggekoppeld naar onze eigen blokken: Stock AFR bij volgas is vaak onder of rond de 10.0, daar waar 11.3-11.5 veilig genoeg is. Je spuit aanzienlijk minder brandstof in en de auto loopt gewoon beter.

Of het voor elke auto even veel scheelt? Nee dat zeker niet. Maar vooral bij turbo autos kun je zeker wat winnen (al zal een deel weer teniet gedaan worden omdat de boost ook wel eens iets opgeschroefd wordt en dus de totale brandstofinsluiting hoger uit kan komen).
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: chip tuning

Post by DeSchouten »

gewoon een zak wokkels op het dashboard en gaan!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: chip tuning

Post by Gunnar »

Even eerlijk, die 15 to 20% die ze adverteren is utter bullshit.
Wat de meesten doen is gewoon de duurtijd van de injectoren aanpassen, zo spuit je meer in zonder dat de brandstofverbruik berekening daar weet van heeft.
Hetgeen wel effect heeft is vroeger gaan inspuiten, met hogere piekdruk en verbrandingstemperatuur tot gevolg. Is efficienter, maar heeft als nadeel een hogere NOX uitstoot. OEM callibratie is dus degelijk begrensd op de europese NOX normen.
Het woord eco-tuning is hier dan ook een beetje grappig want eco geldt dan enkel voor de portemonee, niet voor de natuur.
Het is een feit dat als je meer koppel gaat hebben in de motor, je vervolgens langer in een hogere versnelling kan gaan rijden en moet je niet gaan liggen terugschakelen etc om comfortabel voorbij te steken. Dit zorgt voor een effectieve besparing als je je rijstijl hierdoor aanpast.

Dus om het kort te houden, bij een goed uitegvoerde tuning, zonder de computer vanalles wijs te maken over ingespoten waardes zal je gebruiik ongeveer hetzelfde blijven met dezelfde rijstijl. Ga je anders rijden op het extra koppel ga je iets minder verbruiken. Als je het extra vermogen vaak aanspreekt ga je meer verbruiken.
Wil je het puur voor het verbruik doen, dan steek je je geld beter in een cursus eco-driving, daar haal je nog het meeste uit.
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: chip tuning

Post by kefke »

cursus eco-driving? Heeft dat dan zin?
Dacht gewoon weinig gas geven en zachtjes doortrekken. Alé met mijn dieselstoof is dat zo omdat ik met mijn gas rechtstreeks mijn dieselpomp bedien :D

Opzoeken op welk toerental jouw wagen het meeste koppel heeft en rond dat toerental rijden.
Bij mijne is dat 3000RPM en dan rijdt hij een 100-tal km/u en verbruikt die 4,5-5,5l schat ik. Wat niks is voor die préhistorische techniek.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: chip tuning

Post by emveha »

Keffer heeft het bij het juiste eind.

Het optimale koppel is DAT punt waar de cilindervulling optimaal is. ( ik zeg PUNT, omdat bij een N/A je geen vlak verloop in cilindervulling KAN hebben. anders is dit bij een turbo, hier kan je door juiste tuning een mooi vlak vulling/koppelGEBIED krijgen.

Wanneer je op dat punt ( max cilindervulling = max koppel) blijft rijden, heb je dus optimaal vermogen tegen minimaal verbruik. ( Bij vrachtwagens ( standaard uitgevoerd met turbo ) heb je dus een gebied, in de chauffeursmond ook wel het "groene gebied" genoemd, omdat deze in de toerenteller meestal groen gekleurd is. In dit gebied heb je dus het meeste koppel tegen het gunstigste brandstofverbruik.

Nu komen we aan het punt, waarbij ik half het forum tegen de schenen ga schoppen, en ik weer vanallerlei ellende naar me toe geslingerd ga krijgen.

Vermogen, stelt niets voor.

KOPPEL, is het belangrijkste.

Zonder koppel geen vermogen. Vermogen is enkel het rekensommetje wat koppel tegen toerental uitzet, en DAT is je vermogensgrafiek.
Vermogen verhogen kun je dus op 2 manieren. 1- het koppel verhogen, 2- het max toerental verhogen. Zet maar eens zo'n mooie uitdraai van een vermogensbank tegen het licht.

Tuning, hierbij heb je dus inderdaad goede tuners, die in de NOx marge met inspuittijden gaan rommelen,en DIE pakken het juist aan. Echter lopen er ook mongolen rond, die vermogenswinst gaan behalen aan enkel het verhogen van turbodruk, en het verhogen van het max. toerental. Dan kan ik ook voor een paar centen gaan tunen, en op een mooie grafiek laten zien dat de auto inderdaad vermogenswinst heeft behaald. 20.000 km later, als het blok inelkaar loopt hoor je ze echter niet meer.

Enne, zo'n cursus zuinig rijden heeft inderdaad nut, als je ervoor open staat.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: chip tuning

Post by otterkoppie »

dat word dus simpel
gewoon die klinker van het gas halen
en net als de duke`s uit hasselt
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: chip tuning

Post by otterkoppie »

net een email terug gahad


DECEMBER AANBIEDING (Tijdelijk Geldig).

Wees er snel bij, want maand december is zo weer voorbij!
A.s Dinsdag 28 December SUPER GOED-KOOP!


Geachte,


NISSAN PRIMERA, 2.0 16V -140PK- (BOUWJAAR; 2001) PRIJS NORMAAL €449,- NU €150,-
+ 15 PK en + 20 NM koppel [NewtonMeter, trekkracht] EXTRA.
Topsnelheid; 7 km/h EXTRA.
Verbruik; +/- 10% LAGER.
Chipduur; inclusief testrit, ongeveer 1 uur.

KORTING & KORTING= KORTING BIJ WORLD CHIPTUNING

MOCHT U MET 2 AUTO'S (OF MEER) TEGELIJK KOMEN?
DAN KUNT U REKENEN OP NOG MEER KORTING (TIJDELIJK GELDIG).
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --




SUPER AANBIEDING PRIJS VOOR UW AUTO IS €150,- INCLUSIEF BTW & SOFTWARE AANPASSING + LEVENSLANG GARANTIE OP DE DOOR ONS AANGEPASTE [HERSCHREVEN] SOFTWARE.
ChipTuning is niet waarneembaar, de dealer ziet geen verschil en U behoudt Uw (fabrieks) Garantie
U BETAALD BIJ WORLD CHIPTUNING ALLEEN ALS U TEVREDEN BENT.
LET OP:::.... WORLD CHIPTUNING AANBIEDING IS (NOG) TIJDELIJK GELDIG.




HEEFT U AL EENS DOOR ONS UW AUTO, BUS, CAMPER, MOTOR, BOOT, TRACTOR OF VRACHTWAGEN LATEN CHIPTUNEN?
DAN KUNT U REKENEN OP NOG MEER KORTING ALS U DE EERST VOLGENDE KEER WEER TERUG KOMT MET EEN ANDERE MOTORVOERTUIG.




Telefonisch bereikbaar: Maandag tot Zaterdag tussen 12:00 - 21:00 uur.

GSM: 06-14 294 277


www.worldchiptuning.com

info@worldchiptuning.com


In afwachting van Uw reactie.

Vriendelijke Groet,
Deniz.

WORLD ChipTuning
THE WORLD IS YOURS...
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

Post Reply