Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

over racen gesproken

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

over racen gesproken

Post by alexander strik »

het betere voetenwerk
http://www.youtube.com/watch?v=Q3hrpkHoyrM
alexander

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: over racen gesproken

Post by otterkoppie »

moet je die pootjes zien als hij terug schakelt net een mietje (B)
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: over racen gesproken

Post by alexander strik »

Tjabbo, plaats deze even onder de filmpjes, foutje

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: over racen gesproken

Post by kefke »

otterkoppie wrote:moet je die pootjes zien als hij terug schakelt net een mietje (B)
Ik wou dat ik het kon :D
Heb eens geprobeerd, maar kan mijn been niet zofel draaien [:(!]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: over racen gesproken

Post by antigram »

woo nice one

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: over racen gesproken

Post by kolkie »

kefke wrote:
otterkoppie wrote:moet je die pootjes zien als hij terug schakelt net een mietje (B)
Ik wou dat ik het kon :D
Heb eens geprobeerd, maar kan mijn been niet zofel draaien [:(!]
Is het niet zo dat je stuur in de weg zit? In mijn bmw zit het stuurwiel bijvoorbeeld vrij hoog waardoor je lekker veel ruimte hebt voor je been, wat de bovenstaande draai mogelijk maakt. Bij de mazda daarentegen heb ik default mijn been iets onder een hoek staan omdat het stuurwiel dat zo dicteert en daarmee wordt het bovenstaande onmogelijk! Tevens laten veel pedaal-inrichtingen bovenstaande niet toe [V] .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: over racen gesproken

Post by kefke »

kolkie wrote:
kefke wrote:
otterkoppie wrote:moet je die pootjes zien als hij terug schakelt net een mietje (B)
Ik wou dat ik het kon :D
Heb eens geprobeerd, maar kan mijn been niet zofel draaien [:(!]
Is het niet zo dat je stuur in de weg zit? In mijn bmw zit het stuurwiel bijvoorbeeld vrij hoog waardoor je lekker veel ruimte hebt voor je been, wat de bovenstaande draai mogelijk maakt. Bij de mazda daarentegen heb ik default mijn been iets onder een hoek staan omdat het stuurwiel dat zo dicteert en daarmee wordt het bovenstaande onmogelijk! Tevens laten veel pedaal-inrichtingen bovenstaande niet toe [V] .
Neen, ik moest eigelijk mijn heel lichaam bewegen voordat ik met mijn voet de 2 pedalen kon raken.
En als ik ze raak dan staat de rem veel hoger dan de gas. Dus als je gas wilt geven hang je met je neus tegen de ruit en sta je stil xD
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: over racen gesproken

Post by Rich »

Mooi heel-and-toe werk! ^O^
Ik ben er zelf nog niet zo bedreven in als deze mijnheer, maar gaat op zich prima in de mk3. Ik heb wel alu pedalen gemonteerd, want met de stock pedalen is de afstand rem-gas net ff te groot om 't lekker te kunnen doen. Gas en rempedaal kan je trouwens prima qua hoogte op elkaar afstemmen, heb ik ook gedaan.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: over racen gesproken

Post by TheDoctor »

Ik weet niet hoe de Carina van Kefke remt, maar als ie hetzelfde doet als de Carina van mijn ouders is het NIET de ideale auto om het in te leren, ik heb zelden remmen gehad die zo happig bijten als die dingen van de Carina :D.
In m'n trackslet had ik het redelijk onder de knie, in m'n Corosie kon ik het alleen met de sideflip (ofzo), meer ruimte was er gewoon niet. Ik betrap me er nu zelfs op dat ik het met de automaat ook doe, omdat ie dan veel soepeler terug schakelt, maar daar is het makkelijker, gewoon links remmen en rechts 'tussengas' geven :D

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: over racen gesproken

Post by kefke »

TheDoctor wrote:Ik weet niet hoe de Carina van Kefke remt, maar als ie hetzelfde doet als de Carina van mijn ouders is het NIET de ideale auto om het in te leren, ik heb zelden remmen gehad die zo happig bijten als die dingen van de Carina :D.
In m'n trackslet had ik het redelijk onder de knie, in m'n Corosie kon ik het alleen met de sideflip (ofzo), meer ruimte was er gewoon niet. Ik betrap me er nu zelfs op dat ik het met de automaat ook doe, omdat ie dan veel soepeler terug schakelt, maar daar is het makkelijker, gewoon links remmen en rechts 'tussengas' geven :D
De remmen pakken inderdaad heel snel. Vind ik eigenlijk beter, heb je er redelijk veel gevoel in. Dan merk je ook dadelijk als een wiel grip verliest.
Beter dan een "over"-servo-ed (als dat een werkwoord is) rempedaal waarvan de ABS dadelijk aanspringt. :{w
Met een sportievere rijstijl zakt de hoogte wel snel hoor [^]
Wat wel een voordeel is met mijn Rina is dat het toerental heel langzaam op gang komt (oude NA diesel)
Dus op dat gebied is het ideaal om te experimenteren. Maar ik heb de toerentalbegrenzing eraf gehaald dus dat is dan weer wat minder :D

@Rich: Kan je de hoogte van je pedalen instellen? Cool!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply