Page 1 of 1

over racen gesproken

Posted: Tuesday 28 December 2010 11:52
by alexander strik
het betere voetenwerk
http://www.youtube.com/watch?v=Q3hrpkHoyrM
alexander

Re: over racen gesproken

Posted: Tuesday 28 December 2010 12:07
by otterkoppie
moet je die pootjes zien als hij terug schakelt net een mietje (B)

Re: over racen gesproken

Posted: Tuesday 28 December 2010 12:54
by alexander strik
Tjabbo, plaats deze even onder de filmpjes, foutje

Re: over racen gesproken

Posted: Tuesday 28 December 2010 14:25
by kefke
otterkoppie wrote:moet je die pootjes zien als hij terug schakelt net een mietje (B)
Ik wou dat ik het kon :D
Heb eens geprobeerd, maar kan mijn been niet zofel draaien [:(!]

Re: over racen gesproken

Posted: Thursday 30 December 2010 19:34
by antigram
woo nice one

Re: over racen gesproken

Posted: Thursday 30 December 2010 19:42
by kolkie
kefke wrote:
otterkoppie wrote:moet je die pootjes zien als hij terug schakelt net een mietje (B)
Ik wou dat ik het kon :D
Heb eens geprobeerd, maar kan mijn been niet zofel draaien [:(!]
Is het niet zo dat je stuur in de weg zit? In mijn bmw zit het stuurwiel bijvoorbeeld vrij hoog waardoor je lekker veel ruimte hebt voor je been, wat de bovenstaande draai mogelijk maakt. Bij de mazda daarentegen heb ik default mijn been iets onder een hoek staan omdat het stuurwiel dat zo dicteert en daarmee wordt het bovenstaande onmogelijk! Tevens laten veel pedaal-inrichtingen bovenstaande niet toe [V] .

Re: over racen gesproken

Posted: Thursday 30 December 2010 20:59
by kefke
kolkie wrote:
kefke wrote:
otterkoppie wrote:moet je die pootjes zien als hij terug schakelt net een mietje (B)
Ik wou dat ik het kon :D
Heb eens geprobeerd, maar kan mijn been niet zofel draaien [:(!]
Is het niet zo dat je stuur in de weg zit? In mijn bmw zit het stuurwiel bijvoorbeeld vrij hoog waardoor je lekker veel ruimte hebt voor je been, wat de bovenstaande draai mogelijk maakt. Bij de mazda daarentegen heb ik default mijn been iets onder een hoek staan omdat het stuurwiel dat zo dicteert en daarmee wordt het bovenstaande onmogelijk! Tevens laten veel pedaal-inrichtingen bovenstaande niet toe [V] .
Neen, ik moest eigelijk mijn heel lichaam bewegen voordat ik met mijn voet de 2 pedalen kon raken.
En als ik ze raak dan staat de rem veel hoger dan de gas. Dus als je gas wilt geven hang je met je neus tegen de ruit en sta je stil xD

Re: over racen gesproken

Posted: Sunday 02 January 2011 16:41
by Rich
Mooi heel-and-toe werk! ^O^
Ik ben er zelf nog niet zo bedreven in als deze mijnheer, maar gaat op zich prima in de mk3. Ik heb wel alu pedalen gemonteerd, want met de stock pedalen is de afstand rem-gas net ff te groot om 't lekker te kunnen doen. Gas en rempedaal kan je trouwens prima qua hoogte op elkaar afstemmen, heb ik ook gedaan.

Re: over racen gesproken

Posted: Monday 03 January 2011 01:56
by TheDoctor
Ik weet niet hoe de Carina van Kefke remt, maar als ie hetzelfde doet als de Carina van mijn ouders is het NIET de ideale auto om het in te leren, ik heb zelden remmen gehad die zo happig bijten als die dingen van de Carina :D.
In m'n trackslet had ik het redelijk onder de knie, in m'n Corosie kon ik het alleen met de sideflip (ofzo), meer ruimte was er gewoon niet. Ik betrap me er nu zelfs op dat ik het met de automaat ook doe, omdat ie dan veel soepeler terug schakelt, maar daar is het makkelijker, gewoon links remmen en rechts 'tussengas' geven :D

Re: over racen gesproken

Posted: Monday 03 January 2011 06:22
by kefke
TheDoctor wrote:Ik weet niet hoe de Carina van Kefke remt, maar als ie hetzelfde doet als de Carina van mijn ouders is het NIET de ideale auto om het in te leren, ik heb zelden remmen gehad die zo happig bijten als die dingen van de Carina :D.
In m'n trackslet had ik het redelijk onder de knie, in m'n Corosie kon ik het alleen met de sideflip (ofzo), meer ruimte was er gewoon niet. Ik betrap me er nu zelfs op dat ik het met de automaat ook doe, omdat ie dan veel soepeler terug schakelt, maar daar is het makkelijker, gewoon links remmen en rechts 'tussengas' geven :D
De remmen pakken inderdaad heel snel. Vind ik eigenlijk beter, heb je er redelijk veel gevoel in. Dan merk je ook dadelijk als een wiel grip verliest.
Beter dan een "over"-servo-ed (als dat een werkwoord is) rempedaal waarvan de ABS dadelijk aanspringt. :{w
Met een sportievere rijstijl zakt de hoogte wel snel hoor [^]
Wat wel een voordeel is met mijn Rina is dat het toerental heel langzaam op gang komt (oude NA diesel)
Dus op dat gebied is het ideaal om te experimenteren. Maar ik heb de toerentalbegrenzing eraf gehaald dus dat is dan weer wat minder :D

@Rich: Kan je de hoogte van je pedalen instellen? Cool!