Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

EV - de jappen doen het maar weer

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

EV - de jappen doen het maar weer

Post by tse »

Respect Nissan (daar gelaten of een EV nuttig voor jou is of niet), ze doen het toch maar weer even!
De schreeuwerige duitsers staan weer langs de zeilijn te kijken zoals bij de hybrides.

Mooi filmpje ook, voor de altijd duits georienteerde autovisie/autoweek/autobild. Valt mee dat ze weer niet gaan roepen dat een audi beter is.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... html?p=2,2

btw ben ik de enigste die de Cube mooi vind??

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by alexander strik »

Ik denk dat jij ook de enigste bent die deze Leaf mooi vindt, man watn lelijke auto. Omdat iedereen zo lanzamerhand groen moet denken werd hij auto van het jaar. Wat is het nut van de Leaf als er auto's zijn die met benzine/dieselmotor 1 op 35 rijden met een zeer lage uitstoot. Dat er nog autojournalisten zijn die zo'n gedrocht punten geven vindt ik onbegrijpelijk. Voor straf moet Ton Roks (hoofdredacteur Autovisie) tot het einde van zijn leven in de Leaf rijden. Zelf kocht hij onlangs de MG ZT V8 via internet terug die ze vroeger al eens in een duurtest hadden, helemaal daas was hij van die auto. Uitgerekend hij gaf de meeste punten voor de Leaf, over hypocriet gesproken.
Alexander
tse wrote:Respect Nissan (daar gelaten of een EV nuttig voor jou is of niet), ze doen het toch maar weer even!
De schreeuwerige duitsers staan weer langs de zeilijn te kijken zoals bij de hybrides.

Mooi filmpje ook, voor de altijd duits georienteerde autovisie/autoweek/autobild. Valt mee dat ze weer niet gaan roepen dat een audi beter is.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... html?p=2,2

btw ben ik de enigste die de Cube mooi vind??

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by tse »

"Ik denk dat jij ook de enigste bent die deze Leaf mooi vindt, man watn lelijke auto"
Ik vind mercedes lelijke autos hebben, jij vind dit lelijk. Ieder z'n mening over uiterlijk. Verder heb ik niet gezegd dat het een mooie auto is. Ik vind het knap dat ze het op de markt willen en KUNNEN zetten. De duitsers kunnen nogeens een hybride produceren alleen maar hard schreeuwen hierover.

"Omdat iedereen zo lanzamerhand groen moet denken werd hij auto van het jaar."
Jammer dat je er zo over denkt. Het zegt meer over jou dan over de auto. Misschien moet je eens een keer als proffessional wat update cursussen doen.
Ik ben nu zelf meer dan een jaar bezig met een electrische auto geweest, en het brengt erg veel haken en ogen met zich mee om zo'n auto te maken en zeker te produceren. Als we niet vooruit denken, reden we nu nog allemaal een v8 met een carborateur. Als je een keer in Cairo of soortgelijke steden bent geweest weet je wel dat je dat niet meer wilt met de huidige wereld bevolking. Blijf vooral hangen in het verleden.

"Wat is het nut van de Leaf als er auto's zijn die met benzine/dieselmotor 1 op 35 rijden met een zeer lage uitstoot."
Weer jammer deze uitspraak van een "proffessional". Vooruitgang moet er zijn. Wat wil je dan auto van het jaar maken? Een mercedes die bij jou te koop staat?
Ik ken persoonlijk geen auto van dit formaat die 1:35 rijd. Graag voorbeelden. Diesels halen al na een jaar de emissies niet meer van toen ze de fabriek verlieten. Benzine ICE is wel veel beter in emissies op langere termijn, die heb ik nog niet gezien 1:35 van 1000kg+.

"Dat er nog autojournalisten zijn die zo'n gedrocht punten geven vindt ik onbegrijpelijk. "
Wat ik zeg, sommige mensen kopen een auto voor praktische redenen, weet je wel vervoer. Flamen voegt weinig toe. Blijft gewoon een hi-tec ding en omdat deze er niet uitziet als een audi/volkswagen/mercedes eenheidsworst is het een gedrocht.

"Voor straf moet Ton Roks (hoofdredacteur Autovisie) tot het einde van zijn leven in de Leaf rijden."
Ik denk niet dat hij daar mee zit. Als je ooit in een electrische auto gereden hebt, dan praat je anders. Blijkbaar geld in jou geval "wat een boer niet kent freet ie niet". Het koppel van een electrische auto is geweldig op elk toeren, bovendien kan de hoofdredacteur dan gratisch z'n auto laden op het werk, en met geen bijtelling zal hij dit zeker in zijn portomonee voelen, maar dan in positieve zin.

"Zelf kocht hij onlangs de MG ZT V8 via internet terug die ze vroeger al eens in een duurtest hadden, helemaal daas was hij van die auto"
Blijkbaar zie jij het verschil niet tussen een auto voor vervoer en voor plezier. Moet je toch eens aan werken. Persoonlijk wil ik nog niet dood gevonden worden in een Engelse gefabriceeerde auto.

"Uitgerekend hij gaf de meeste punten voor de Leaf, over hypocriet gesproken."
Ja wat ik lees is een MKB garage heeft een erg proffessionele post op een hobbie forum gedaan, uitgaande van zijn toekomstige handel verlies over eventuele toekomstige producten die hij niet kent. Over hyprocriet gesproken.

Succes met de commercie en welkom in 2011, Ga eens in een Lexus hybride te rijden, een tesla of de "ruud lubbers essent golf" en kom daar eens uit zonder een smile.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by alexander strik »

Een ding is wel duidelijk een "petrolhead"ben je niet. Jouw autoliefhebberij is een uitvloeisel van het computertijdperk. De electrische auto is al zo oud als de weg naar Rome. Porsche heeft ooit in de meen ik veertiger jaren al een taxi ontwikkeld voor Engeland met electromotoren in elk wiel. Ik kan je voorspellen dat het niets wordt met het electrisch rijden behalve bij lokale overheden en computernerds. Wat het bijtellingsverhaal betreft dat is typisch Nederlands en zal geen reden zijn voor een fabrikant om electrische auto's te produceren.

Zelf heb ik wel degelijk ervaring met een electrische auto en wel een Citroen Berlingo, op het laatst kon je nog geen 20km meer met volle accu's rijden en voor een nieuw set was je bijna fl 3000,00 kwijt. In de accuwereld is nog weinig veranderd, en wat doe je met die bergen opgebruikte accu's. De Priussen uit de eerste generatie zijn onverkoopbaar om dat ze bijna allemaal aan nieuwe accu's toe zijn. Een keer in de zoveel tijd komt de electrische auto weer met veel bombarie in het nieuws, gelukkig waait dat wel weer over. Ik wens je veel geluk met je Leaf als je op vakantie naar Frankrijk gaat, mischien kun je de stroom in een emmer meenemen.
Alexander
Last edited by alexander strik on Wednesday 26 January 2011 11:12, edited 2 times in total.

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by Renev »

Zolang het opladen nog veel te lang duurt en de accu`s te kort meegaan zal de volledig electrische auto geen echt succes worden.
Afgelopen week was er nog iemand op TV die zo`n autootje had en er mee rond reed in Amsterdam en die had er plezier in.
Hij plande alles van tevoren zodat hij ergens op een bepaalde tijd was en ook een langere tijd bleef zodat hij de auto kon opladen (duurde min. 8 uur)
maar aangezien dit voor de meeste mensen in de praktijk niet werkt zal het zo`n vaart niet lopen.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by alexander strik »

Gelukkig ze zijn er nog de mensen die niet alleen rationeel denken. Ik denk dat je nooit een interesant forum krijgt met electroautos, hoeveel kilowat heb jij, kon gisterenavond net niet thuis komen, vergeten te laden, enzv, enzv.
Alexander
emveha wrote:Ah, we gaan dus die kant op. De evolutieleer van Darwin. Vroegah, gingen we te poot, iets anders was er niet, nadien konden de mensen met een ruimer weekloon zichzelf een fiets veroorloven. De opkomst van de auto was shockerend, men kreeg een FILE in nederland toen iedereen op 1 zondag naar zandvoort toe wilde. POEH. Nou is de auto alweer gemeengoed, en dus moeten we er allemaal een tweede bijhebben. 1 voor doordeweeks en 1 voor in het weekeind. Hmm.

In navolging van eerdere posters vraag ik me dan af wat de volgende stap zal zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ikzelf heb ook *knip door tjabs*
Last edited by alexander strik on Tuesday 25 January 2011 22:41, edited 1 time in total.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by Rich »

Ik moet hier toch wel even kwijt dat het grote publiek incl. de overenthousiaste overheid bij een EV alleen maar kijkt naar het kleine stukje schijnbaar uitstootloze energie dat het gebruikt tijdens zijn leven op de weg.
Men vergeet voor het gemak dat voor het hele cradle-to-cradle traject voor het fabriceren van een EV er enorm veel energie verbruikt wordt om met name het gebruikte koper en aluminium in de accu's te produceren. Dit is significant meer energie dan een gewone auto.

Men vergeet ook dat er in heel Europa geen enkel land is dat 100% schone elektriciteit produceert. Dit betekent dat er ook elektriciteit uit kolengestookte centrales in de EV gaan en deze dus ook bijdraagt aan het verbruik van die kolen en de vervuiling daarmee. De enorme weerstand tegen nucleaire centrales en horizon vervuilende windmolens (ook erg tegenvallend qua rendement) helpt ook niet mee om in de nabije toekomst 100% schone energie te realiseren en zullen de kolengestookte centrales nog jaren nodig zijn.

Dan zit je nog met een volgend milieu probleem als de EV een kleine ton gelopen heeft, want 100.000km is zo'n beetje de max levensverwachting van een EV. Dan moet er nogmaals veel energie gespendeerd worden om die niet al te milieuvriendelijke accu's te ontmantelen.

Als nevenverschijnsel gaan overheden en andere machtswellustelingen die zich voorheen in olierijke landen genesteld hadden om een vinger in de oliepap te hebben zich nu bemoeien met landen die veel grondstoffen voor de fabricage van accu's (zoals lithium) in hun bodem hebben. En ja, dat zijn natuurlijk weer de armste landen in de wereld die gedwongen worden voor twee kralen en een spiegeltje de dure grondstoffen af te staan omdat onze westerse overheid wel weer een of andere manier heeft verzonnen om hen daartoe te forceren vanwege zgn. ontwikkelingshulp om een waterputje te slaan en die daarna met grondtroepen te verdedigen.

Mochten we nu allemaal toch enthousiast in de EV's springen, er van uitgaande dat er voldoende laadpunten zijn, dan dient zich een volgend probleem aan; de huidige capaciteit om elektriciteit op te wekken in NL is niet toereikend om een groot aandeel EV's te supporten. Er kan simpelweg niet genoeg elektriciteit opgewekt en getransporteerd worden om in de EV powered behoefte te voorzien.

Op zich ben ik wel voor energiebesparende en schone technologie en ik vind dat bmw (efficient dynamics), mercedes (blue efficiency) en VW (blue motion) daar een realistische invulling aan geven. Ik ben helemaal geen duitse auto fan, maar ben wel een techneut en kan deze technologie waarderen.

Zoals je al zult begrijpen; in mijn optiek zal de EV nimmer de automobiele wereld veroveren en zal een niche product blijven.

Enne tse, smaken verschillen, maar die Leaf is echt vet lelijk man ;)

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by eah88 »

en ff voor de goede orde, Mercedes heeft een hybride S Klasse leverbaar. sinds kort rijdt er in zwolle 1 rond voor de librije ;)
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 69&t=37771

electrisch rijden was er in de jaren 30 ook al :P maar dat was toen iets voor de vrouwtjes. zo denk ik er nog steeds over _O-
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by Tjabbo »

Het lijkt me voor de discussie niet zinvol om op de man te spelen.
Houd het algemeen, houd het over de techniek. Ik vind een discussie met een leuke inslag, zou zonde zijn als ik hem moet sluiten of opruimen door persoonlijke verwijten. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by alexander strik »

Sorry, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, ik heb het ook liever over auto's. Uiteindelijk moet je alles natuurlijk relativeren. Autofabrikanten hebben telkens weer nieuwe ballonnen nodig om op te laten.

In de jaren 60 ging het om vermogen, pk's, in de 70ers was de veiligheid zie de dikke bumpers van Volvo en Saab, de 80ers stond bol van innovaties zoals ABS, in de 90ers ging het vooral om luxe en looks. Anno 2011 stort men zich massaal op het groene rijden getuige de massa's belastingvrije hokjes die als het er op aan komt niet aan de gestelde zuinigheidsverwachtingen voldoen, sommige zitten er wel 15% naast.

De grootste ballon vind ik toch nog steeds de elektrische auto, heb je test gezien van de Tesla op Top Gear, ja inderdaad een geweldig koppel maar als je het volle vermogen aanspreekt is de ballon na korte tijd leeg en sta je weer 8 uur aan de stekker. Voor alledaags gebruik is de elektrische auto nog lang niet geschikt. De meeste autofabrikanten produceren alleen maar kleine auto's om aan de emissie-eisen te kunnen voldoende om zodoende de groten te kunnen produceren want daar zit de winst en niet in die kleine belastingvrije gebakjes.
Alexander

Tjabbo wrote:Het lijkt me voor de discussie niet zinvol om op de man te spelen.
Houd het algemeen, houd het over de techniek. Ik vind een discussie met een leuke inslag, zou zonde zijn als ik hem moet sluiten of opruimen door persoonlijke verwijten. :)

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by kefke »

Daarom bevestig ik nog eens dat er een onderscheid tussen transportwagens en hobbyauto's.

transport auto's moeten degelijk zijn om vele km's te zijn en dien louter om je te verplaatsen.
Deze moeten milieu vriendelijk zijn omdat we nu ons eenmaal veel voorverplaatsen en de aardbol niet naar de kloten moet.
Als elek een oplossing is, prima (maar dat is volgens mij het niet geval. Eerder BioEthanol ofzo?)


Maar er moeten wel nog hobbyauto's zijn. Nu is het gewoon onmogelijk om een Caterham tekopen (in B, maar dat zal binnenkort wel binnen EU worden) omdat ze onveilig en niet mileu bewust zijn. En voor zulke wagens moeten er uitzonderingen gemaakt worden. Desnoods leggen ze een max. aantal km/jaar op ofzo...
Zodat we nog ECHT kunnen autorijden...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by Dredd »

alexander strik wrote: Voor alledaags gebruik is de elektrische auto nog lang niet geschikt. De meeste autofabrikanten produceren alleen maar kleine auto's om aan de emissie-eisen te kunnen voldoende om zodoende de groten te kunnen produceren want daar zit de winst en niet in die kleine belastingvrije gebakjes.
Alexander
+1
Daarnaast zullen de Jappen ook veel meer moeite en geld steken in kleine elektrische auto's, omdat dat hun primaire markt is! De aziatische landen/steden zijn nu eenmaal veel dichter bevolkt en bebouwd dan de Europese en de USA, dus de vraag naar kleine/zuinige auto's is daar veel groten dan bijv. in Duitsland.
Rich wrote:Enne tse, smaken verschillen, maar die Leaf is echt vet lelijk man ;)
+1000000000000000000000000000000000 _O-
Ook met twin turbo's en 1000PK zou IK het een lelijke auto vinden. Uiteraard mag TSE daar anders overdenken. O-)
tse wrote:Als je niet weet waar je het over hebt of bang bent voor nieuwe techniek, is een prima optie "je mond houden" en de nieuwe generatie het laten overnemen.
:N Zo gaan we hier dus niet met elkaar om!
Als je geen "negatieve reacties" op je eigen topic(s) wil, moet je een eigen forum beginnen.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by tse »

let op wel 2 wielen [8)]
leuk ook voor de gene die gt5 spelen. in het eerste shot herken je het circuit meteen.

dkx1hMNiIRM

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by Rich »

Kijk, dit is wel een leuke toepassing van EV, al blijft 't allemaal vrij klinisch zonder jankende uitlaat. Ik kan dit wel waarderen.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by tse »

dude ik heb ook in deze gereden en geloof me dit is echt een bom. je komt er wel met zo'n smile uit.
btw dit is echt de slechte film die ik kon vinden. wat een muts

_ItwRj5OOBQ&NR

dit is wel cool . sound ? sound is it on?

Qg1KUHqyZE

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by alexander strik »

Idd watn muts, bepaalt geen plus voor de eventuele doelgroep. Heb vanmorgen gelijk even mijn GTA Transam met bijna open uitlaatsysteem van stal gehaald even stukje trappen en genieten van de machtige V8 sound, ik geloof dat ik het geluid maar opneem voor later je weet maar nooit, als die Tesla stofzuiger echt doorbreekt.
Alexander

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by Dredd »

tse wrote:dude ik heb ook in deze gereden en geloof me dit is echt een bom. je komt er wel met zo'n smile uit.
Het direct beschikbare maximale koppel is natuurlijk het grote voordeel van zo'n accu op wielen!

Maar ik hoor toch liever die V8 ^O^
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by tse »

alexander strik wrote:Idd watn muts, bepaalt geen plus voor de eventuele doelgroep. Heb vanmorgen gelijk even mijn GTA Transam met bijna open uitlaatsysteem van stal gehaald even stukje trappen en genieten van de machtige V8 sound, ik geloof dat ik het geluid maar opneem voor later je weet maar nooit, als die Tesla stofzuiger echt doorbreekt.
Alexander

Machtig geluid inderdaad dat is waar, wel kut als je door een EV word gepwnt.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by alexander strik »

Je hebt je zin, ik ga dit Forum voorgoed verlaten het is leuk geweest maar mensen zoals jij zijn mij een gruwel, ik heb hier geen zin meer in. Als er mensen zijn geweest die ik gekwetst heb tijdens mijn forumdeelname, sorry. Ik had gehoopt iets aan dit leuke forum te kunnen bijdragen met mijn ervaringen, dat dit niet altijd aplaus opleverd is normaal. Maar dat persoonlijke gehakketak van mensen die om welke reden dan ook het steeds maar weer op de man spelen ben ik zat en vergalt mijn deelname aan dit fijne forum. Het ga jullie goed.
Alexander

P.s ik zal het forum wel blijven volgen, voor de mensen die mij af en toe ingelogd zullen zien.
Last edited by alexander strik on Friday 28 January 2011 14:56, edited 2 times in total.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by kefke »

Ik ken Alexander niet, en wil ook geen partij trekken.
Maar in het verleden is al gebleken dat hij dit forum niet wilt gebruiken om zijn wagens te verkopen.
Ik heb al gelezen dat wanneer je iets van hem wilt kopen dat je hem persoonlijk moet contacteren, hij publiceert zijn auto's niet openbaar.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by Tjabbo »

Ik ben er wel flauw van nu.

Is er een keer een leuke discussie, wordt er direct op de man gespeeld.

TSE gaat onnodig hard tekeer. Niet doen!
Alexander, als jij je door één persoon laat wegjagen...tja wat moet ik daar nou van zeggen? Je hoeft om één iemand de hele wereld niet te haten is mij altijd geleerd.

En ik wil niet horen 'maar hij begon...!' Kan me niet schelen. De discussie is klaar, en als ik dit soort shit weer zie tyf ik het hele topic weg. Door dit soort shit is een ander bekend forum naar de donder gelopen. en dat tolereer ik hier niet.


Topic is weer open. flames zijn zoveel mogelijk opgeruimd
Hopelijk kan het nu wel normaal.
Hopelijk komt alexander weer posten
Hopelijk komt TSE zijn (enorm grote) ervaring met EV's weer posten.

Game on ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by tse »

meh ik heb geen behoefte meer an. party out.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: EV - de jappen doen het maar weer

Post by kefke »

Geef mij dit maar ipv elektrisch door het gebrek aan actieradius van batterijen :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstof
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply