Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Frontcut kopen ?

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Frontcut kopen ?

Post by Tjabbo »

Ik zit al langere tijd te kijken of ik een MKIV wil hebben, of dat ik mijn MKIII wat zal opwaarderen.
Helaas is er (op dit moment) geen MKIV die me kan bekoren voor een normale prijs dus ik ga mijn MKIII wat meer pit geven denk ik.

Zo wil ik graag een 2jz motor, maar ik wil wel een volledige swap omdat ik geen zin heb om heel veel stock onderdelen er bij te moeten zoeken. Upgrades is tot daar aan toe maar ik wi niet leuren voor een PS pompje dat niet past, of een fuesbox, ecu, map/maf sensor of igniter moeten missen en weet ik wat meer.
Dus alles MOET compleet zijn.

Ik zit te denken aan een half-cut. Wellicht is dat een goede optie.
Geen idee wat het kosten moet. Iemand hier een idee wie me dat kan leveren?
kan ik dat zelf kopen via een japanse site?

Mooiste zou zijn een mkiv frontcut met 2jzvvti en 6bak. 8-)


Alle info is welkom.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
krammetje
Elite shoarma voorproever
Posts: 2568
Joined: Saturday 22 July 2006 00:27
Location: Almelo

Re: Frontcut kopen ?

Post by krammetje »

Ik zou gewoon nog wat doorsparen en een MKIV kopen.

Ooit neem je die stap toch, dus waarom nu weer zo veel geld in een (in mijn ogen) perfecte MKIII pompen?
ST205WRC sold
Megane Scénic pour la famille BHG
Focus station

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Frontcut kopen ?

Post by tse »

hij heeft een point

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Frontcut kopen ?

Post by kefke »

:W ^
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Frontcut kopen ?

Post by Tjabbo »

een mkiv gaat rond de 10k kosten. dan kan ik geen single kit meer kopen
ik heb een supra om flink hard te gaan. dan kan ik of de mkIII snel maken of een mkiv kopen en langzamer zijn dan ik nu ben en geen geld meer voor turbo's.

Er komt (helaas [V] ) geen MKIV.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Frontcut kopen ?

Post by Digital »

Kerel je haalt ergens een goedkope shell en gaat parts verzamelen, dan kom je er wel ;)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Frontcut kopen ?

Post by Tjabbo »

Nee.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Frontcut kopen ?

Post by Digital »

Eh, ja. Gewoon goed shoppen. (tenzij je over LHD praat)

Voor 10K euros kan je een RHD MKIV 6bak single turbo rijden. Voor de rest vrij kaal aan tuning-opties, maar het is mogelijk.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Frontcut kopen ?

Post by Casper »

Maar wat voor staat is een single turbo MKIV voor 10k? Ik kan me haast niet voorstellen dat die fatsoenlijk gebouwd zijn.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar persoonlijk krijg ik altijd argwaan bij die goedkope singles. Je wilt natuurlijk niet dat je nieuwe aankoop na een week kaduuk langs de weg staat.
Dan zou ik liever een nette stock '97+ kopen en gewoon lekker sparen.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Frontcut kopen ?

Post by Tjabbo »

ik wil een "unmolested" supra.


Hij moet zijn:
TwinTurbo (single conversie mag gedaan zijn maar dat is het enige dat veranderd mag zijn)
6-bak
Targa

En dat BESTAAT NIET IN RHD land.

en lhd kan ik niet betalen. :@

Ik heb een heel mooie MKIII waarvan de bouwkwaliteit erg goed is. Elke auto heeft haar minpuntjes maar de mijne is door de bank genomen heel netjes. Een MKIV in vergelijkbare staat gaat me minstens 10K kosten, en daar komt dan nog een single turbo kit over heen. Ik heb erg veel shit gehad met de MKIII omdat andere mensen er met de vingers aangezeten hadden en van alles verkloot hadden. Ik weet wat ik niet wil en dat is een supra waarvan ik nog vanalles van moet ombouwen en waarbij ik dan de helft van alle functies moet missen.

Voorbeeldje?
Bij mijn MKIII werkt de cruise ook niet meer door mijn automaat naar handbak swap, en er zijn nog wat andere dingetjes te bedenken die moeten worden opgelost door hobbywerk.
Dat wil ik dus niet meer. Zo'n ding moet gewoon een goede basis hebben en die kan ik niet betalen.

Oh ja, had ik al vernoemd dat ik een supra vooral hem om lekker hard te gaan? Als ik nu naar een stock MKIV overstap ben ik trager dan met mijn MKIII.

krammetje wrote:Ik zou gewoon nog wat doorsparen en een MKIV kopen.

Ooit neem je die stap toch, dus waarom nu weer zo veel geld in een (in mijn ogen) perfecte MKIII pompen?
Jij hebt je celica WRC verkocht omdat er meer in het leven is dan een auto. Juist jij moet begrijpen dat ik niet 14K voor mezelf ga uit geven. Buiten dat. ik heb het geld niet eens en het ziet er niet naar uit dat dat gaat lukken tussen nu en 10 jaar.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
krammetje
Elite shoarma voorproever
Posts: 2568
Joined: Saturday 22 July 2006 00:27
Location: Almelo

Re: Frontcut kopen ?

Post by krammetje »

True true,
ST205WRC sold
Megane Scénic pour la famille BHG
Focus station

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Frontcut kopen ?

Post by emveha »

Are you pissing him off ????? Kram.mm.mm ???????
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Frontcut kopen ?

Post by Tjabbo »

Nee hoor, wat mijn off pist is dat ik vraag waar ik halfcuts kan kopen en dat na 8 replies geen enkele ontopic reactie heb gehad.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Frontcut kopen ?

Post by mmarkk »

Ik zag vroeger veel half cuts op ebay, of je vind een complete geswapte mk3, zoals André
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Frontcut kopen ?

Post by Tjabbo »

op ebay nix meer. de hype zal wel een beetje over zijn denk ik. en gelukkig maar.
een geswapte mk3 is ook leuk ja maar ik kan dus niet echt sites vinden. ik heb theussing gemailed en die wil wel even voor me informeren. ik ben benieuwd.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Frontcut kopen ?

Post by Casper »

Hey marco,

ik heb misschien wat gevonden voor je. Het is geen half cut (probeer anders een op front clip te zoeken) maar misschien heb je hier iets aan.

- 2jzgte
- v160
- kabelboom
- ps pump
- blablabla

Het is wel een Canadees bedrijf zie ik, maar als het goed is komt het direct uit Japan.

Succes!

Casper

edit: link is wel handig

http://cgi.ebay.co.uk/JDM-Toyota-Supra- ... 2871wt_926
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Frontcut kopen ?

Post by Dude »

Halfcut is duur, erg duur. Misschien niet zozeer qua aanschaf, wel qua shipping. Ik betaal voor 1 pallet met motorblokje al zo'n 700 euro voor shipping, crating, invoer etc.
6 bak is overzee ook duur, ik heb er geen onder de 2,5K kunnen krijgen. Misschien zijn ze er wel, maar ik vindt 2,5K voor een versnellingsbakje belachelijk. En dan weet je ook nog niet welke staat die is.

Die van die link hierboven zal je zeker 6 a 7K gaan kosten, met alle shipping en invoer erbij.
Wat dat betreft is Arnout nog de beste optie. Misschien niet de goedkoopste, maar wel de makkelijkste (ook ivm problemen zoals missende sensortjes etc)
Image

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Frontcut kopen ?

Post by Digital »

Shit is gewoon hartstikke duur. 3000pond voor een bak met slechte koppeling, +/- 2500pond voor een beetje ok motor.. Dan ben je nog maar een paar ruggen verwijderd van een hele auto..
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Frontcut kopen ?

Post by Dude »

Ik heb zelf geen ervaring met deze gasten, maar ze hanteren wel normale prijzen:

http://www.sunrisejdmmotors.com/man_engines.php?id=6
Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Karbonade van de nacht - deeltje 3

Post by DeSchouten »

700eurie voor 1pallet? Vanuit japan? Is dat dan per luchtvracht zeker? In een zeecontainer gaan 33plt dat zou willen zeggen dat ze meer dan 23k tellen aan een container, lijkt me sterk.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Frontcut kopen ?

Post by babbel »

Vraagje: waarom wil je een V160 in je mkIII?
Je zegt zelf in je replies hierboven dat je geen zin meer hebt in veel custom werk maar een V160 in een mkIII krijgen is een enorme klus!
Daarnaast is de box/diff verhouding anders (final gear is bij een mkIV diff heel anders - 3.133 USA of 3.266 EU) en dus krijg je ineens hele korte versnellingen als je je mkIII diff blijft gebruiken. In combinatie met veel vermogen is dat totaal niet handig.

Dat je naar een 2JZ wil kan ik prima begrijpen en indien je er meteen een single opzet ook heel goed te doen (hoef je de firewall niet uit te kloppen).
Maar een V160 erachter is én duur én veel extra werk én maakt je versnellingen veel korter. Een goed gerebuilde R154 is dan een betere keus in mijn ogen.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Frontcut kopen ?

Post by mmarkk »

Ik denk Marco wil de bak weer verkopen?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Frontcut kopen ?

Post by kolkie »

Je zou eens contact op kunnen nemen met NMB motoren. Doen veel revisies maar hebben - in ieder geval in het verleden - regelmatig frontcuts uit japan gehaald, ook met meerdere tegelijk. Site is kut (ik zie dat ie net 2 weken geleden aangepast is ofzo) maar ze leveren voor zover mij bekend is al tijden goed werk, tegen schijnbaar goede prijzen.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Frontcut kopen ?

Post by Tjabbo »

mmarkk wrote:Ik denk Marco wil de bak weer verkopen?
Juist.
Tenmiste als de prijs meevalt. daarom vraag ik ook info, want ik heb geen idee.
een 6-bak in mijn auto is idd niet handig nee.
Hoewel met custom werk doelde ik op het feit dat wanneer ik een MKIV zou aanschaffen dat ik niet veel wil hacken. Performance upgrades ok maar vanalles ombouwen om iets te krijgen dat je ook gewoon kan kopen? Liever niet.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Karbonade van de nacht - deeltje 3

Post by toyota87 »

DeSchouten wrote:700eurie voor 1pallet? Vanuit japan? Is dat dan per luchtvracht zeker? In een zeecontainer gaan 33plt dat zou willen zeggen dat ze meer dan 23k tellen aan een container, lijkt me sterk.
scheepvracht is dat.ik was ook ongeveer 700 euro kwijt.1 blok dus.
moet je eens uit rekenen wat een halfcut kost.

maar goed als je een halfcut koopt en die wil gebruiken en verschepen enz...
ben je naar wat ik denk bijna net zoveel kwijt als een MKIV kopen RHD.

koop je een andere auto is de lak meschien niet meer mooi en je kent deze van binnen en van buiten.
is het meschien een optie om te wachten tot je ergens zo'n MKIV schade auto kan kopen?
en dan alles ombouwen naar je eigen auto?
is het ook gelijk een LHD.

moeten we gewoon met heel shoarmateam goed internetsites in de gaten houden en die als eerste spotten voor je 8-)
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Post Reply