Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Autocross

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
BroesWillems
Shoarma haler
Posts: 238
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 11 May 2009 12:00
Location: Almelo / Bornerbroek
Contact:

Re: Autocross

Post by BroesWillems »

RotteTrollMK3 wrote:
BroesWillems wrote:en voor de Toyota-fanboys een Toyota MR2 uit Bornerbroek:
Image
is dit de winnaar van Nova paka?

Jep, een 2 liter turbo, hoorde eigenlijk niet in onze klasse thuis, maar omdat we toch met Bornerbroekers onder elkaar waren hebben we er maar gewoon 1 klasse van gemaakt...

Dat ding loopt trouwens super... :9~

User avatar
BroesWillems
Shoarma haler
Posts: 238
Joined: Monday 11 May 2009 12:00
Location: Almelo / Bornerbroek
Contact:

Re: Autocross

Post by BroesWillems »

Geen idee, volgensmij kwam het blok uit Amerika...

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Autocross

Post by Tjabbo »

ik begreep gewoon 3s turbo inside.
klopt ook met wat broes zegt. de mr2 turbo is daar geleverd. niet hier in europa.

daarbij heb ik begrepen dat deze auto's (mr2's turbo) de sport wat kapot maken omdat ze af en toe net wel binnen de reglementen vallen en veel meer pk's hebben dan de auto's die meerijden. klopt dat?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
BroesWillems
Shoarma haler
Posts: 238
Joined: Monday 11 May 2009 12:00
Location: Almelo / Bornerbroek
Contact:

Re: Autocross

Post by BroesWillems »

Tjabbo wrote:ik begreep gewoon 3s turbo inside.
klopt ook met wat broes zegt. de mr2 turbo is daar geleverd. niet hier in europa.

daarbij heb ik begrepen dat deze auto's (mr2's turbo) de sport wat kapot maken omdat ze af en toe net wel binnen de reglementen vallen en veel meer pk's hebben dan de auto's die meerijden. klopt dat?
Er waren eigenlijk nooit geen problemen, de regel was volgensmij dat er in NL minimaal een bepaald aantal (dacht 500) van een bepaald type auto en motor op kenteken moesten zijn. Golfjes en Kadettjes haalden dat makelijk. Maar ze hebben de regel aangepast en nu hoef je auto eigenlijk alleen maar in te voeren en er een kenteken op kunnen krijgen. Dat komt er dus eigenlijk op neer dat de auto ergens ter wereld ooit geleverd moet zijn met die motor. In de standaard klasse zijn er vervolgens veel mensen die beams motoren hebben geimporteerd. bijna 200 pk dacht ik, zonder turbo.
Nou, daar kun je met je golfje GTI en kadettje GSI niet tegen op natuurlijk. Helemaal niet als je er achterwiel aandrijving en een middenmotor bij optelt.
Niet leuk als je daar achter moet starten, dat betekend zand happen...

De MR2 die hier boven staat is er 1 met een turbo motor, maar die rijdt dus in de toerwagenklasse. In de standaard klasse zijn geen drukvullingen toegestaan.

Maar ik denk persoonlijk dat er op dit moment geen alternatief is voor de MR2.

Zelf bouw ik gewoon weer een golfje, ik heb de motor en de meeste onderdelen al, de MR2 is mij te duur....

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Autocross

Post by Tjabbo »

ja de mr2 is duur als je naar onderdelen kijkt...
inderdaad de beams zijn het duurst. dat is een 'gewone' 3s-ge motor maar dan met variabele kleptiming (vvt-i).
inderdaad rond 200 pk en super betrouwbaar.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply