Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

fietsversnelling repareren...

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

fietsversnelling repareren...

Post by Rsoarer »

Hi iedereen,

ben de laatste tijd ff wat minder actief, dit komt doordat ik van de een op de andere dag het huis waar ik in woonde moest verlaten. Had gelukkig al wel een andere woning maar daar moet nog het een en ander gebeuren (laminaat, behang etc. etc.).

Nu ook afhankelijk van mijn fiets dus zo ff in de regen naar Gamma voor alu tape 8-) . Damn weet iemand trouwens hoe je zo een stummy archer versnelling werkt, trap dehele tijd in de 3e versnelling nu.

Back soooooon!!!!!
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Welkom aan iedereen!

Post by Rich »

Rsoarer wrote:Nu ook afhankelijk van mijn fiets dus zo ff in de regen naar Gamma voor alu tape 8-) . Damn weet iemand trouwens hoe je zo een stummy archer versnelling werkt, trap dehele tijd in de 3e versnelling nu.

Back soooooon!!!!!
D'r hoort bij de oude versie zo'n klein pookje op 't stuur te zitten, de modernere kan je het handvat of een deel ervan verdraaien. Als de kabel geknapt is kan je 'm nog in een andere versnelling krijgen door bij de naaf aan 't kettinkje te trekken en tegelijkertijd het wiel lichtjes terug te laten draaien.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Welkom aan iedereen!

Post by Rsoarer »

thanks Rich, gister ook meteen ff bij de gamma een nieuwe versn. kabel gekocht. Daar zat een nieuw kettinkje bij, deze was bij mij namelijk helemaal vastgeroest. Heb deze dus enkel vervangen en kon alle 3 de versn. weer gebruiken. Supeerrrr (ben nog niet zo snel als met mijn auto maar goed)

Thanks
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

Post Reply