Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Lexus IS200 2JZ-GTE

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by kefke »

Ik had op Facebook een Lexus IS200 2JZ-GTE gespot.
Geen idee van de kwaliteit van de inbouw ofzo....

Vond het wel vet.

Vooral het "We rijden naar de keuring en hopen dat ze het niet zien" concept vond ik wel de moeite. Legaal gaan ze dat nooit op de weg krijgen volgens mij, ik hoop voor hen dat die kerel die het chassisnummer nakijkt op de keuring niet een "Damn, wat een grote 2l, ow wacht, er staat 3000 op [:(] ) gevoel gaat hebben.

FB-group:
https://www.facebook.com/groups/STAutosport/" onclick="window.open(this.href);return false;

Anyhow, here the pics:


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by Tjabbo »

Gaaf. Heb ik ook een tijd over gedacht om te doen ipv verder gaan met mijn supra.
Alleen hadden ze beter een IS300 gepakt als basismodel, daar huist al een 3 liter in en klopt de JZ motorcode ook. Alleen geen turbo's. :)

Valt me trouwens mee hoeveel ruimte er nog wel is. Ik had gedacht dat het krapper zou zijn.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by kefke »

Tjabbo wrote:Gaaf. Heb ik ook een tijd over gedacht om te doen ipv verder gaan met mijn supra.
Alleen hadden ze beter een IS300 gepakt als basismodel, daar huist al een 3 liter in en klopt de JZ motorcode ook. Alleen geen turbo's. :)

Valt me trouwens mee hoeveel ruimte er nog wel is. Ik had gedacht dat het krapper zou zijn.
IS300 is super zeldzaam in België, A/T en kost heel veel belasting.
Last edited by kefke on Thursday 06 October 2011 15:51, edited 1 time in total.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by Tjabbo »

Heb wel wat vragen er over: Hebben ze hem nog steeds A/T of nu handbak ?
en ik ben benieuwd of er veel wiring aangepast moet worden...
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by tse »

Ik was m'n sok kwijt. Daar is ie!

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by Gtech »

Tjabbo wrote:Gaaf. Heb ik ook een tijd over gedacht om te doen ipv verder gaan met mijn supra.
Alleen hadden ze beter een IS300 gepakt als basismodel, daar huist al een 3 liter in en klopt de JZ motorcode ook. Alleen geen turbo's. :)

Valt me trouwens mee hoeveel ruimte er nog wel is. Ik had gedacht dat het krapper zou zijn.
enige nadeel is volgens mij dat die is300 nooit als handbak is geleverd toch?

is er dan ook nog een versnellingsbak die daar plug n play onder past?

weet trouwens niet of hij 100% af is, maar dan mag hij wel een setje reserve I.C slangen in zn kofferbak leggen [:D]

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by Tjabbo »

Met de vraag over versnellingsbak zit ik ook een beetje
Deze bak (de J160, en géén getrag bak!) is eigenlijk de vervanger voor de W58 bak, en qua sterkte ongeveer gelijk. Overbrengingen passen ook redelijk goed als vervanger voor die bak.
De bak zat dan ook achter de 3s-gte die in de originele Altezza (japspec lexus is200) zat. De bak is slap en meer dan een beetje bpu zal je zeker niet kunnen drukken met deze 6-bak.

Dus je zal de versnellingsbak moeten vervangen door een R154, dat past redelijk goed en je kan het originele diff gebruiken.
Wil je wat meer dan moet je naar de V160 natuurlijk, en dan zit je met de complete aandrijflijn.

Verder zijn de is200 en is300 van binnen gelijk aan elkaar, dus paneeltjes, pedalen etc zijn goed te verkrijgen voor een swap naar handbak als je zou willen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by kefke »

1 typo heeft heel wat verwarring laten ontstaan.

Ik bedoelde dat een IS300 super zeldzaam is in België, A/T en kost heel veel belasting(ze gaan deze wagen nooit zo legaal krijgen, dus ze rijden volledig illegaal. Zowel tax en verzekering).
De IS200's (zoals deze)krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt. Alles +1.3 benzine is moeilijk te verkopen.
Vooral een gulzige 6-cilinder waar geen Duits teken op staat.

De Altezza RS200 (de AS200, is de 6-cilinder zoals wij hem hier kennen) heeft een 3S-GE Beams (redtop) en is altijd A/T. (De latere generaties zijn semi-automaat. Heb in UK in zo eentje gezeten)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by TheDoctor »

ehh, die Beams blokken zijn er ook met handbak geweest hoor ;)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by Tjabbo »

^misschien niet in belgië ?

En de is300 is nooit manual geleverd. de is200 wel, en inderdaad die beams 3S blokken hadden dezelfde bak als de 1g-fe nu heeft. De j160 bak.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by TheDoctor »

BEAMS is ook nooit in Belgie geweest :P

En was een Blacktop, en geen Redtop :)

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by kefke »

TheDoctor wrote:BEAMS is ook nooit in Belgie geweest :P

En was een Blacktop, en geen Redtop :)
Beams is alleen RHD geweest. (Altezza dus)
En die is geleverd in M/T! Weer wat bijgeleerd, ik was overtuigd dat ze alleen A/T geleverd waren want zo zag ik ze altijd op ebay staan. (domme referentie, i know)

En het was een blacktop, wat was eigenlijk het verschil tussen de redtop en de blacktop?
De redtop lag in de SW20, had me even vergist. [:I]

Hoe dan ook, dit is een IS200 met de 6-cilinder (1G-FE) en het zou me niet verwonderen dat ze hem op de originele versnellingsbak geschroeft hebben.
Had op JAE met iemand gesproken die zelf een turbo op 1g-fe gemonteerd had en met de setting hoe hij daar stond (zwakke benzinepomp zei hij) +-300 dyno pk's had (durf niet te zeggen hoeveel het net was, uitslag dyno heb ik ergens op foto)

Hoe dan ook, die zei dat zijn 2de al aan het sneuvelen was en dat die een rebuild nodig had...

Ik heb de vraag gesteld aan de inbouwer, nog geen reactie gehad...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by Tjabbo »

die originele bak gaat echt niet passen zonder adapter plate.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by TheDoctor »

Er kan een W bak aan een 3S, maar dan moet je een 1S/2S bellhousing hebben uit een SA60 Carina of een bellhousing van een Carina/Corolla Diesel (CA60/CE70), een J160 zal er niet zomaar aankunnen, de BEAMS had idd een ander bellhousing.

en de Redtop was de eerste beams, MR2 en ST202, de Greytop lag in de Rav4 en de Blacktop in de RS200.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Post by kefke »

TheDoctor wrote:Er kan een W bak aan een 3S, maar dan moet je een 1S/2S bellhousing hebben uit een SA60 Carina of een bellhousing van een Carina/Corolla Diesel (CA60/CE70), een J160 zal er niet zomaar aankunnen, de BEAMS had idd een ander bellhousing.

en de Redtop was de eerste beams, MR2 en ST202, de Greytop lag in de Rav4 en de Blacktop in de RS200.
Een 3S-GE in een rav4? In de onze lag een 3s-fe, maar dat was dan ook een automaat.
We leren veel bij vandaag :D
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply