Page 1 of 1

Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Wednesday 05 October 2011 10:50
by kefke
Ik had op Facebook een Lexus IS200 2JZ-GTE gespot.
Geen idee van de kwaliteit van de inbouw ofzo....

Vond het wel vet.

Vooral het "We rijden naar de keuring en hopen dat ze het niet zien" concept vond ik wel de moeite. Legaal gaan ze dat nooit op de weg krijgen volgens mij, ik hoop voor hen dat die kerel die het chassisnummer nakijkt op de keuring niet een "Damn, wat een grote 2l, ow wacht, er staat 3000 op [:(] ) gevoel gaat hebben.

FB-group:
https://www.facebook.com/groups/STAutosport/" onclick="window.open(this.href);return false;

Anyhow, here the pics:


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Wednesday 05 October 2011 12:56
by Tjabbo
Gaaf. Heb ik ook een tijd over gedacht om te doen ipv verder gaan met mijn supra.
Alleen hadden ze beter een IS300 gepakt als basismodel, daar huist al een 3 liter in en klopt de JZ motorcode ook. Alleen geen turbo's. :)

Valt me trouwens mee hoeveel ruimte er nog wel is. Ik had gedacht dat het krapper zou zijn.

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Wednesday 05 October 2011 16:14
by kefke
Tjabbo wrote:Gaaf. Heb ik ook een tijd over gedacht om te doen ipv verder gaan met mijn supra.
Alleen hadden ze beter een IS300 gepakt als basismodel, daar huist al een 3 liter in en klopt de JZ motorcode ook. Alleen geen turbo's. :)

Valt me trouwens mee hoeveel ruimte er nog wel is. Ik had gedacht dat het krapper zou zijn.
IS300 is super zeldzaam in België, A/T en kost heel veel belasting.

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Wednesday 05 October 2011 16:29
by Tjabbo
Heb wel wat vragen er over: Hebben ze hem nog steeds A/T of nu handbak ?
en ik ben benieuwd of er veel wiring aangepast moet worden...

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Wednesday 05 October 2011 21:22
by tse
Ik was m'n sok kwijt. Daar is ie!

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Thursday 06 October 2011 11:51
by Gtech
Tjabbo wrote:Gaaf. Heb ik ook een tijd over gedacht om te doen ipv verder gaan met mijn supra.
Alleen hadden ze beter een IS300 gepakt als basismodel, daar huist al een 3 liter in en klopt de JZ motorcode ook. Alleen geen turbo's. :)

Valt me trouwens mee hoeveel ruimte er nog wel is. Ik had gedacht dat het krapper zou zijn.
enige nadeel is volgens mij dat die is300 nooit als handbak is geleverd toch?

is er dan ook nog een versnellingsbak die daar plug n play onder past?

weet trouwens niet of hij 100% af is, maar dan mag hij wel een setje reserve I.C slangen in zn kofferbak leggen [:D]

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Thursday 06 October 2011 13:04
by Tjabbo
Met de vraag over versnellingsbak zit ik ook een beetje
Deze bak (de J160, en géén getrag bak!) is eigenlijk de vervanger voor de W58 bak, en qua sterkte ongeveer gelijk. Overbrengingen passen ook redelijk goed als vervanger voor die bak.
De bak zat dan ook achter de 3s-gte die in de originele Altezza (japspec lexus is200) zat. De bak is slap en meer dan een beetje bpu zal je zeker niet kunnen drukken met deze 6-bak.

Dus je zal de versnellingsbak moeten vervangen door een R154, dat past redelijk goed en je kan het originele diff gebruiken.
Wil je wat meer dan moet je naar de V160 natuurlijk, en dan zit je met de complete aandrijflijn.

Verder zijn de is200 en is300 van binnen gelijk aan elkaar, dus paneeltjes, pedalen etc zijn goed te verkrijgen voor een swap naar handbak als je zou willen.

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Thursday 06 October 2011 15:57
by kefke
1 typo heeft heel wat verwarring laten ontstaan.

Ik bedoelde dat een IS300 super zeldzaam is in België, A/T en kost heel veel belasting(ze gaan deze wagen nooit zo legaal krijgen, dus ze rijden volledig illegaal. Zowel tax en verzekering).
De IS200's (zoals deze)krijgen ze aan de straatstenen niet kwijt. Alles +1.3 benzine is moeilijk te verkopen.
Vooral een gulzige 6-cilinder waar geen Duits teken op staat.

De Altezza RS200 (de AS200, is de 6-cilinder zoals wij hem hier kennen) heeft een 3S-GE Beams (redtop) en is altijd A/T. (De latere generaties zijn semi-automaat. Heb in UK in zo eentje gezeten)

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Thursday 06 October 2011 17:07
by TheDoctor
ehh, die Beams blokken zijn er ook met handbak geweest hoor ;)

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Thursday 06 October 2011 18:21
by Tjabbo
^misschien niet in belgië ?

En de is300 is nooit manual geleverd. de is200 wel, en inderdaad die beams 3S blokken hadden dezelfde bak als de 1g-fe nu heeft. De j160 bak.

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Thursday 06 October 2011 18:52
by TheDoctor
BEAMS is ook nooit in Belgie geweest :P

En was een Blacktop, en geen Redtop :)

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Thursday 06 October 2011 22:25
by kefke
TheDoctor wrote:BEAMS is ook nooit in Belgie geweest :P

En was een Blacktop, en geen Redtop :)
Beams is alleen RHD geweest. (Altezza dus)
En die is geleverd in M/T! Weer wat bijgeleerd, ik was overtuigd dat ze alleen A/T geleverd waren want zo zag ik ze altijd op ebay staan. (domme referentie, i know)

En het was een blacktop, wat was eigenlijk het verschil tussen de redtop en de blacktop?
De redtop lag in de SW20, had me even vergist. [:I]

Hoe dan ook, dit is een IS200 met de 6-cilinder (1G-FE) en het zou me niet verwonderen dat ze hem op de originele versnellingsbak geschroeft hebben.
Had op JAE met iemand gesproken die zelf een turbo op 1g-fe gemonteerd had en met de setting hoe hij daar stond (zwakke benzinepomp zei hij) +-300 dyno pk's had (durf niet te zeggen hoeveel het net was, uitslag dyno heb ik ergens op foto)

Hoe dan ook, die zei dat zijn 2de al aan het sneuvelen was en dat die een rebuild nodig had...

Ik heb de vraag gesteld aan de inbouwer, nog geen reactie gehad...

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Thursday 06 October 2011 23:32
by Tjabbo
die originele bak gaat echt niet passen zonder adapter plate.

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Friday 07 October 2011 15:49
by TheDoctor
Er kan een W bak aan een 3S, maar dan moet je een 1S/2S bellhousing hebben uit een SA60 Carina of een bellhousing van een Carina/Corolla Diesel (CA60/CE70), een J160 zal er niet zomaar aankunnen, de BEAMS had idd een ander bellhousing.

en de Redtop was de eerste beams, MR2 en ST202, de Greytop lag in de Rav4 en de Blacktop in de RS200.

Re: Lexus IS200 2JZ-GTE

Posted: Friday 07 October 2011 20:19
by kefke
TheDoctor wrote:Er kan een W bak aan een 3S, maar dan moet je een 1S/2S bellhousing hebben uit een SA60 Carina of een bellhousing van een Carina/Corolla Diesel (CA60/CE70), een J160 zal er niet zomaar aankunnen, de BEAMS had idd een ander bellhousing.

en de Redtop was de eerste beams, MR2 en ST202, de Greytop lag in de Rav4 en de Blacktop in de RS200.
Een 3S-GE in een rav4? In de onze lag een 3s-fe, maar dat was dan ook een automaat.
We leren veel bij vandaag :D