Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Help, ET-waarde!

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
kuchnie na wymiar
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Help, ET-waarde!

Post by musli »

Ik heb zoekende naar een setje wintersloffen voor de focus. Voorgaande jaren dácht ik winterbanden te hebben, maar het waren toch all-weatherbanden. (en ik vind dat van die net niet banden :P je kunt niet én een zomerband én een winterband zijn) dus ik heb ze na de winter niet meer eraf gehaald, mede ook omdat het profiel aan het afnemen is (nog ruim voldoende voor zomerband, maar voor de winter... hmmmz). Maar aangezien de winter toch weer op de stoep staat ben ik gaan zoeken. Zoekende op automerk en type vind ik niet veel geschikts. Maar zoekende op maat kom ik veel meer tegen, máár! Maar nu vind ik een set met de goede maten behalve dat de ET enorm afwijkt.

volgens http://www.steekmaat.nl/steekmaat.php?m ... +-+2004%29" onclick="window.open(this.href);return false;
zou de ET 47 moeten zijn
Maar de meeste velgen met een goede maat hebben een ET van 30 of in die richting.

Is dat een heel groot probleem?
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Help, ET-waarde!

Post by kolkie »

Je bent zoekende

ET-afwijking van 15 is wel 'veel', je wiel komt dan een stuk verder naar buiten te staan wat je waarschijnlijk wel gaat merken in het stuur(gevoel).

Handiger is te zoeken op 'winterbanden ford' (waarna je de types naast die handige website legt) of dat je naar losse winterbanden zoekt (in de juiste maat) en deze op je andere set steelies laat leggen.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: Help, ET-waarde!

Post by musli »

zoals dus al staat heb ik gezocht op winterbanden ford (focus) maar dan krijg je er niet heel veel, en het is ook niet veel soeps, ook veel waar het 5x108 ipv 4x108, alleen de 1998 tot 2000 hebben de 4x108
Zodoende was ik op 4x108 gaan zoeken snappie?
Maar misschien moet ik maar idd gewoon losse winterbanden aanschaffen, anders heb ik nóg een set velgen in de schuur en dan heb ik er wél meer dan jij liggen, en dat kan natuurlijk niet :P I'd never hear the end of it

maar terug naar de essentie van de vraag, een te groot ET verschil voorkomen dus.
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: Help, ET-waarde!

Post by musli »

ik zie nu pas mijn typfout (B)

uiteraard ben ik zoekende
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Help, ET-waarde!

Post by toyota87 »

ik heb die winterbanden die je zoekt liggen 8-)
en zijn te koop.pm me maar.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Post Reply