Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
bye bye saab
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- kuchnie na wymiar
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
bye bye saab
zo weer een auto merk minder
victor muller heeft het toch niet gered naar 2 jaar ploeteren
ik geloofde er toch al niet meer in naar al het gezeik van deze zomer
victor muller heeft het toch niet gered naar 2 jaar ploeteren
ik geloofde er toch al niet meer in naar al het gezeik van deze zomer
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: bye bye saab
Jammer voor de werknemers.
Vroeger vond ik ze altijd lelijke auto's maken, maar de laatste jaren maakten ze echt mooie modellen.
Van buiten althans, van binnen heb is er nooit 1 gezien.
Vroeger vond ik ze altijd lelijke auto's maken, maar de laatste jaren maakten ze echt mooie modellen.
Van buiten althans, van binnen heb is er nooit 1 gezien.
Republica bananna
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: bye bye saab
Dan maar blijven vliegen he, want de Gripen doet het vrij goed op het moment: "Saab, one name, two companies"
http://www.saabgroup.com/en/About-Saab/ ... Companies/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saabgroup.com/en/About-Saab/ ... Companies/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: bye bye saab
Hoe zit dat eigenlijk met Scania en Saab? Heeft dat allang niets meer met elkaar te maken.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: bye bye saab
Mijn vader rijdt met een Saab 93 SportSedan (zo de eerste "mooie" Saab ) met +200.000km en dat ding rijdt zonder liegen zoals een nieuwe wagen.KX250 wrote:Jammer voor de werknemers.
Vroeger vond ik ze altijd lelijke auto's maken, maar de laatste jaren maakten ze echt mooie modellen.
Van buiten althans, van binnen heb is er nooit 1 gezien.
Had ik NOOIT verwacht van iets wat half van GM is.
In mijn ogen veel beter dan menig nieuwe wagen tegenwoordig, maarja...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: bye bye saab
Het is ook niet Victor Muller die het bedrijf de das omdoet he, GM kan blijkbaar die deal tegenhouden. Ze nemen liever hun verlies en zetten iedereen op straat, dan een Chinese concurrent een stuk techniek te verkopen.
Ik moet zeggen dat ik het jammer vind en te gek voor woorden dat dat zomaar kan in een tijd waarin Europa juist banen nodig heeft. Saab was altijd een erg degelijke/veilige auto en volgens mij de eerste die productiewagens met lage druk turbo's op de markt bracht. Ook die E85 is o.m. door Saab gepromoot en Volvo en Saab waren de eersten die een Bi-fuel car voor het grote publiek introduceerden. Dat zie ik GM nog niet doen met hun chevies etc.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/5195576.stm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet zeggen dat ik het jammer vind en te gek voor woorden dat dat zomaar kan in een tijd waarin Europa juist banen nodig heeft. Saab was altijd een erg degelijke/veilige auto en volgens mij de eerste die productiewagens met lage druk turbo's op de markt bracht. Ook die E85 is o.m. door Saab gepromoot en Volvo en Saab waren de eersten die een Bi-fuel car voor het grote publiek introduceerden. Dat zie ik GM nog niet doen met hun chevies etc.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/5195576.stm" onclick="window.open(this.href);return false;
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: bye bye saab
volgens mij deelden ze alleen nog het logoDeSchouten wrote:Hoe zit dat eigenlijk met Scania en Saab? Heeft dat allang niets meer met elkaar te maken.
edit, zie de link, tot '95 een bedrijf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scania" onclick="window.open(this.href);return false;
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light
Re: bye bye saab
Ja, erg jammer, maar de deal is door GM om zeep geholpen. Zij wilden een aantal Saab patenten niet verkopen waardoor de deal voor de Chinese investeerder niet meer interessant was en afhaakten waarna het financieringsplan van Muller uiteenspatte...
Wij rijden privé al 2 jaar een Saab 9-5 Aero estate en ik moet zeggen dat ik nog nooit een heerlijkere auto heb gereden als gezinswagen en ik heb aardig wat leasebakken versleten in mijn loonslaaf tijd. Het apparaat gaat al aardig richting de 3 ton maar rijdt, net als kefke zegt, als nieuw. Nergens een rammeltjes of speling, alles voelt nog strak en degelijk aan, altijd starten en lopen. Zit bomvol elektronische snufjes die 't allemaal stuk voor stuk nog doen. Als deze echt op is komt er zeker weer een 9-5 Aero
Wij rijden privé al 2 jaar een Saab 9-5 Aero estate en ik moet zeggen dat ik nog nooit een heerlijkere auto heb gereden als gezinswagen en ik heb aardig wat leasebakken versleten in mijn loonslaaf tijd. Het apparaat gaat al aardig richting de 3 ton maar rijdt, net als kefke zegt, als nieuw. Nergens een rammeltjes of speling, alles voelt nog strak en degelijk aan, altijd starten en lopen. Zit bomvol elektronische snufjes die 't allemaal stuk voor stuk nog doen. Als deze echt op is komt er zeker weer een 9-5 Aero
Re: bye bye saab
Wij hebben "maar" een vector uitrusting met een 2.2 isuzu diesel in.
Omdat papa 24uur moet werken (militair) is die zeer gehecht aan de standkachel.
zo is de auto en motor lekker warm als hij de timer heeft ingesteld en moet hij nooit krabben als het vriest
Omdat papa 24uur moet werken (militair) is die zeer gehecht aan de standkachel.
zo is de auto en motor lekker warm als hij de timer heeft ingesteld en moet hij nooit krabben als het vriest
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: bye bye saab
Mahindra & Mahindra geinteresseerd in failliet Saab
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND