Page 1 of 1

bye bye saab

Posted: Monday 19 December 2011 21:17
by otterkoppie
zo weer een auto merk minder
victor muller heeft het toch niet gered naar 2 jaar ploeteren
ik geloofde er toch al niet meer in naar al het gezeik van deze zomer

Re: bye bye saab

Posted: Monday 19 December 2011 22:33
by KX250
Jammer voor de werknemers.
Vroeger vond ik ze altijd lelijke auto's maken, maar de laatste jaren maakten ze echt mooie modellen.
Van buiten althans, van binnen heb is er nooit 1 gezien.

Re: bye bye saab

Posted: Monday 19 December 2011 23:42
by STRNPCP
Dan maar blijven vliegen he, want de Gripen doet het vrij goed op het moment: "Saab, one name, two companies"
http://www.saabgroup.com/en/About-Saab/ ... Companies/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: bye bye saab

Posted: Tuesday 20 December 2011 13:29
by DeSchouten
Hoe zit dat eigenlijk met Scania en Saab? Heeft dat allang niets meer met elkaar te maken.

Re: bye bye saab

Posted: Tuesday 20 December 2011 14:09
by kefke
KX250 wrote:Jammer voor de werknemers.
Vroeger vond ik ze altijd lelijke auto's maken, maar de laatste jaren maakten ze echt mooie modellen.
Van buiten althans, van binnen heb is er nooit 1 gezien.
Mijn vader rijdt met een Saab 93 SportSedan (zo de eerste "mooie" Saab :9 ) met +200.000km en dat ding rijdt zonder liegen zoals een nieuwe wagen.
Had ik NOOIT verwacht van iets wat half van GM is.

In mijn ogen veel beter dan menig nieuwe wagen tegenwoordig, maarja...

Re: bye bye saab

Posted: Tuesday 20 December 2011 14:22
by STRNPCP
Het is ook niet Victor Muller die het bedrijf de das omdoet he, GM kan blijkbaar die deal tegenhouden. Ze nemen liever hun verlies en zetten iedereen op straat, dan een Chinese concurrent een stuk techniek te verkopen.
Ik moet zeggen dat ik het jammer vind en te gek voor woorden dat dat zomaar kan in een tijd waarin Europa juist banen nodig heeft. Saab was altijd een erg degelijke/veilige auto en volgens mij de eerste die productiewagens met lage druk turbo's op de markt bracht. Ook die E85 is o.m. door Saab gepromoot en Volvo en Saab waren de eersten die een Bi-fuel car voor het grote publiek introduceerden. Dat zie ik GM nog niet doen met hun chevies etc.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/5195576.stm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: bye bye saab

Posted: Tuesday 20 December 2011 16:01
by eah88
DeSchouten wrote:Hoe zit dat eigenlijk met Scania en Saab? Heeft dat allang niets meer met elkaar te maken.
volgens mij deelden ze alleen nog het logo

edit, zie de link, tot '95 een bedrijf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scania" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: bye bye saab

Posted: Tuesday 20 December 2011 21:50
by Rich
Ja, erg jammer, maar de deal is door GM om zeep geholpen. Zij wilden een aantal Saab patenten niet verkopen waardoor de deal voor de Chinese investeerder niet meer interessant was en afhaakten waarna het financieringsplan van Muller uiteenspatte...

Wij rijden privé al 2 jaar een Saab 9-5 Aero estate en ik moet zeggen dat ik nog nooit een heerlijkere auto heb gereden als gezinswagen en ik heb aardig wat leasebakken versleten in mijn loonslaaf tijd. Het apparaat gaat al aardig richting de 3 ton maar rijdt, net als kefke zegt, als nieuw. Nergens een rammeltjes of speling, alles voelt nog strak en degelijk aan, altijd starten en lopen. Zit bomvol elektronische snufjes die 't allemaal stuk voor stuk nog doen. Als deze echt op is komt er zeker weer een 9-5 Aero :Y

Re: bye bye saab

Posted: Wednesday 21 December 2011 01:07
by kefke
Wij hebben "maar" een vector uitrusting met een 2.2 isuzu diesel in.

Omdat papa 24uur moet werken (militair) is die zeer gehecht aan de standkachel.
zo is de auto en motor lekker warm als hij de timer heeft ingesteld en moet hij nooit krabben als het vriest

Re: bye bye saab

Posted: Monday 02 January 2012 16:25
by STRNPCP
Mahindra & Mahindra geinteresseerd in failliet Saab

Re: bye bye saab

Posted: Monday 02 January 2012 19:01
by otterkoppie
toch nog weer hoop ja ik las het