Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Ervaringen Meyle/Moog/Febi/TRW

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Ervaringen Meyle/Moog/Febi/TRW

Post by kolkie »

Hier ook even neerzetten, net even een ander publiek

Voor mijn stuurhuisombouw van m'n E30-bmwtje (er komt een Z3 stuurhuis en er komt stuurbekrachtiging in) moet ik nog 1 ding regelen en dat zijn spoorstangen. Nou is er nogal wat keuze. In eerste instantie wilde ik eigenlijk voor Meyle gaan maar een (geleende) stuurkogel van Meyle verteld mij dat nadien de kroonkurk (14 inch) alsmede de MIM velgen (15 inch) niet meer passen omdat je dan simpelweg een rand zit te schrapen in je velg . Dit komt omdat de Meyle-variant wat dikker en hoger uitgevoerd lijkt. Heb het probleem destijds al eens op de e30fansite gezet maar daar herkende zich niemand in.

Ik ga morgen nog even contact opnemen met E30parts.nl of hun het probleem herkennen (op hun website verkopen ze die, al komt deze kogel daar niet weg!) maargoed, ik vermoed dat ik me dan moet gaan richten op de overige aftermarket merken die spoorstangen aanbieden: Febi (bilstein-owned), Moog en TRW. De vraag wordt dan natuurlijk: iemand specifieke ervaringen met deze merken in het onderstel?
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Ervaringen Meyle/Moog/Febi/TRW

Post by antigram »

Ik heb ervaring met stuurstangen van moog. Deze waren van goede kwaliteit. Echter was dat wel van mijn cr-x, maar ik neem aan dat het dan ook goed zou zijn bij de bmw

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Ervaringen Meyle/Moog/Febi/TRW

Post by Gtech »

klopt, zo goed als alle imitatie (stuur)kogels voor een e30 zijn een stukje groter als de orginele, mm of 2/3

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Ervaringen Meyle/Moog/Febi/TRW

Post by Rsoarer »

Op mijn astra is veel fabrieksaf van TRW en Febi-Bilstein, denk dat dit wel de betere oem en aftermarket parts suppliers zijn van Duitsland. De draagarmen van mijn pa's e90 zijn stock van TRW, natuurlijk rebadged met een BMW logo ernaast (arrogantie he :9 )
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Ervaringen Meyle/Moog/Febi/TRW

Post by kolkie »

Ik denk dat ik ga beginnen met Febi, al staan daar op de meeste websites dat er een dag of wat levertijd op zit, dus ik ben een beetje benauwd of dat nog wel leverbaar is. Volgens mij materialenboer had ik vorig jaar bv. het laatste setje febi draagarmrubbers voor een E30 te pakken (achteras) . Maargoed, dat zegt ook niet alles. (B)
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Ervaringen Meyle/Moog/Febi/TRW

Post by Rsoarer »

kijk eens op seekpart24.com hun zijn een van de grootste importeurs van TRW en Febi. Veel onderdelen en levertijd is 2 werkdagen op de meeste onderdelen. Heb daar alle onderdelen voor mijn astra vandaan, behalve de krukaslagers, die zijn origineel gm
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

Post Reply