Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Koppelingsdruk valt weg

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
Message
Author
User avatar
stickerted
Sla blaadje
Posts: 32
Joined: Monday 18 October 2010 15:29

Koppelingsdruk valt weg

#1 Post by stickerted » Monday 06 February 2012 19:53

Hoi, ik heb geen Supra maar gewoon een golfje 8-)

Ik heb het volgende probleem, na een lange rit is de koppelingsdruk bijna helemaal weg en dan krijg je hem in geen versnelling meer.
Na stilstand komt de druk weer terug en kan er weer geschakeld worden.

Bij korte ritten is er niets aan de hand.

Wat er al vervangen is, is de cylinder aan de pendaal en de slangen.

Heeft er iemand tips ?

Bijvoorbaat dank..

Ton

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Koppelingsdruk valt weg

#2 Post by mmarkk » Monday 06 February 2012 20:58

De druk komt weer terug als je een paar keer pompt?
Enige wat nog overblijft is cilinder bij de bak of drukgroep lijkt me
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1755
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Koppelingsdruk valt weg

#3 Post by kolkie » Monday 06 February 2012 21:23

Wat mark zegt (uit zoveel meer onderdelen bestaat het systeem ook niet namelijk). Die zogenaamde slave-cilinders zitten vaak op plekken waar veel prut bij kan komen en zijn daardoor vaker kapot dan die bij het pedaal. Al zou je er in principe altijd last van moeten hebben.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24045
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Koppelingsdruk valt weg

#4 Post by Tjabbo » Monday 06 February 2012 21:32

Volgens mij zijn de master en slave cilinder beide vervangen. Tenminste, dat begreep ik van de week uit zijn verhaal.
Ton ?

Edit: En topic moved naar het goede subforum :)
Mijn "to do" list
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
stickerted
Sla blaadje
Posts: 32
Joined: Monday 18 October 2010 15:29

Re: Koppelingsdruk valt weg

#5 Post by stickerted » Monday 06 February 2012 22:38

Tjabbo,

Nee de slave is nog niet vervangen, want ik heb die knakker gebeld en ik begin steeds meer te geloven dat die naar de haaien is !!
Toch maar even naar garage bij onze oosterburen !!

Btw Mijn sites waren offline en Shoarmateam ook..DDos aanvalletje...

User avatar
stickerted
Sla blaadje
Posts: 32
Joined: Monday 18 October 2010 15:29

Re: Koppelingsdruk valt weg

#6 Post by stickerted » Sunday 12 February 2012 19:36

Toppers,

Nog bedankt voor alle tips. Ben bij een garage in Gronau geweest en ze hebben de slave vervangen.
Tevens omdat toch alles open ligt, de koppelingplaten ook maar vervangen.

Wel 900 euries lichter, maar hij rijd weer al een zonnetje !! *O*
Op naar de volgende 100.000...

Grtz Ton

User avatar
Flow
Shoarma kruider
Posts: 698
Joined: Monday 13 December 2010 12:12

Re: Koppelingsdruk valt weg

#7 Post by Flow » Sunday 12 February 2012 22:31

Dat is wel geld zich! Maar mooi dat hij het weer doet.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24045
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Koppelingsdruk valt weg

#8 Post by Tjabbo » Sunday 12 February 2012 23:51

Op naar de volgende 100.000...

Grtz Ton
met ton naar de 100.000 _O-
Mijn "to do" list
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1755
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Koppelingsdruk valt weg

#9 Post by kolkie » Monday 13 February 2012 04:57

Apart dat voor een slave-cilinder de boel open moet (al ken ik allicht niet alle constructies). Bij veel auto's zit ie gewoon aan de buitenkant. Naja, hij dud ut weer :) .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Koppelingsdruk valt weg

#10 Post by emveha » Monday 13 February 2012 20:30

Tegenwoordig erg veel constructies, waarbij slave cilinder en druklager samengebouwd zitten als 1, dus 1 component met 2 functies. Om die te vervangen moet dus wel degelijk de bak eraf.

Ohja. Tip van Flip. Als je ooit voor de beun zo'n ding gaat vervangen ( Bijvoorbeeld en met name dat slechte Franse merk met het wiebertje) DRAAI DAN EERST DIE FUCKING PLASTIG ONTLUCHTINGSNIPPEL LOS, voordat je de bak terugbouwt. Komt namelijk maar al te vaak voor dat die godvergetense gruwelijke teringnippel afbreekt als je alles hebt dichtgebouwd, en je hem wilt ontluchten. dan moet alsnog de zooi weer uit elkaar.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest