Page 1 of 1

Koppelingsdruk valt weg

Posted: Monday 06 February 2012 19:53
by stickerted
Hoi, ik heb geen Supra maar gewoon een golfje 8-)

Ik heb het volgende probleem, na een lange rit is de koppelingsdruk bijna helemaal weg en dan krijg je hem in geen versnelling meer.
Na stilstand komt de druk weer terug en kan er weer geschakeld worden.

Bij korte ritten is er niets aan de hand.

Wat er al vervangen is, is de cylinder aan de pendaal en de slangen.

Heeft er iemand tips ?

Bijvoorbaat dank..

Ton

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Monday 06 February 2012 20:58
by mmarkk
De druk komt weer terug als je een paar keer pompt?
Enige wat nog overblijft is cilinder bij de bak of drukgroep lijkt me

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Monday 06 February 2012 21:23
by kolkie
Wat mark zegt (uit zoveel meer onderdelen bestaat het systeem ook niet namelijk). Die zogenaamde slave-cilinders zitten vaak op plekken waar veel prut bij kan komen en zijn daardoor vaker kapot dan die bij het pedaal. Al zou je er in principe altijd last van moeten hebben.

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Monday 06 February 2012 21:32
by Tjabbo
Volgens mij zijn de master en slave cilinder beide vervangen. Tenminste, dat begreep ik van de week uit zijn verhaal.
Ton ?

Edit: En topic moved naar het goede subforum :)

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Monday 06 February 2012 22:38
by stickerted
Tjabbo,

Nee de slave is nog niet vervangen, want ik heb die knakker gebeld en ik begin steeds meer te geloven dat die naar de haaien is !!
Toch maar even naar garage bij onze oosterburen !!

Btw Mijn sites waren offline en Shoarmateam ook..DDos aanvalletje...

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Sunday 12 February 2012 19:36
by stickerted
Toppers,

Nog bedankt voor alle tips. Ben bij een garage in Gronau geweest en ze hebben de slave vervangen.
Tevens omdat toch alles open ligt, de koppelingplaten ook maar vervangen.

Wel 900 euries lichter, maar hij rijd weer al een zonnetje !! *O*
Op naar de volgende 100.000...

Grtz Ton

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Sunday 12 February 2012 22:31
by Flow
Dat is wel geld zich! Maar mooi dat hij het weer doet.

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Sunday 12 February 2012 23:51
by Tjabbo
Op naar de volgende 100.000...

Grtz Ton
met ton naar de 100.000 _O-

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Monday 13 February 2012 04:57
by kolkie
Apart dat voor een slave-cilinder de boel open moet (al ken ik allicht niet alle constructies). Bij veel auto's zit ie gewoon aan de buitenkant. Naja, hij dud ut weer :) .

Re: Koppelingsdruk valt weg

Posted: Monday 13 February 2012 20:30
by emveha
Tegenwoordig erg veel constructies, waarbij slave cilinder en druklager samengebouwd zitten als 1, dus 1 component met 2 functies. Om die te vervangen moet dus wel degelijk de bak eraf.

Ohja. Tip van Flip. Als je ooit voor de beun zo'n ding gaat vervangen ( Bijvoorbeeld en met name dat slechte Franse merk met het wiebertje) DRAAI DAN EERST DIE FUCKING PLASTIG ONTLUCHTINGSNIPPEL LOS, voordat je de bak terugbouwt. Komt namelijk maar al te vaak voor dat die godvergetense gruwelijke teringnippel afbreekt als je alles hebt dichtgebouwd, en je hem wilt ontluchten. dan moet alsnog de zooi weer uit elkaar.