Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

to cool or not to cool (was: Hoe stel je een BHG diagnose)

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by kolkie »

Geloof ik meteen maar 150+ euro ...

Anyhow, gisteren nog wel een minuscuul lekje gevonden in het slangetje naar het gasklephuis, duidelijk door ouderdom. Zometeen even een stukje slang ophalen en dan eens vervangen en weer testen :)
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by kolkie »

*schopje*

Vorige week dus dat slangetje vervangen, weekendje mee naar Den Bosch geweest, even 150 gereden, geen waterverbruik meer ^O^ . Aansluitend van de week een roadtrip van 2100 km gemaakt door Zuid-Duitsland, Zwitserland, de Vogezen in Frankrijk, en de Eiffel rondom Trier. Na 5 dagen (vrijdag) was er nog geen sprake van koelwaterverbruik terwijl ie tot dan toe vaak onfatsoenlijk hard heeft moeten werken om bergpasjes, colletjes, heuvels of simpelweg doorhalen op de snelweg te doen. Conclusie: als er nu nog weer een koelprobleem optreedt is er iets anders aan de hand [:D] .

Gisteren terug gereden, heuvelaf nog even met 7000 tpm van een heuvel afgereden wat dus tot Vmax van ca. 210 op de teller resulteert :7 . Zat dus al te bedenken dat ik hier kon typen 'case closed' en dacht bij het opdraaien van de A31 bij Bottrop hetzelfde nog 'ns te doen (toppen dus) alleen toen liep de watertemperatuur langzaam maar zeker toch ineens weer op. Heb vanwege drukte en zondag nog niet gekeken oftie daarbij nou nog water verbruikt heeft of niet (expansietankje zat bij dat warmer lopen niet tot de nok toe vol overigens, nog even gecheckt). Mocht er nu water uit zijn dan ga ik er toch eens over denken alle overige koelleidingen preventief te vervangen. Helaas heb ik voor de roadtrip geen referentie-rit gemaakt (gisteren hield ie op de A31 tot 5000 tpm het hoofd koel, daarboven liep ie afhankelijk van de snelheid langzaam tot iets vlugger op).

To be continued dus, maar ik ben alweer een stuk verder dan 2 weken terug :) .
Last edited by kolkie on Monday 16 April 2012 11:56, edited 1 time in total.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by mmarkk »

Musli nog tegengekomen? :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by Tjabbo »

we nodigen mmarkk een keer in vroomshoop uit om aan mijn supra te komen werken, en dan zouden we met zijn testkitje ff kunnen testen waar het nog meer lekt bij jou mazzzda ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by mmarkk »

Zoomzoom goed plan :)

edit behalve dat werken klopt niet
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by kolkie »

LOL @ niet kloppen van werken.

Musli enkel in de achteruitkijkspiegel gezien (meestal enkel aan het begin van een weg :9 ).

Verder wel een goed plan eigenlijk ALS er blijkt nu koelwater weg te zijn. Zogezegd weet ik gezien de enorme belasting (zonder reserve met 6500 tpm tegen 10+ % hellingen opstampen mag een enorme belasting genoemd worden) waarbij de naald onverstoorbaar iets voor het midden stond dat er tot aan vrijdag geen enkel probleem was. Wat ik nog kan bedenken is dat er bij 160 simpelweg niet genoeg frisse lucht door de radiateur komt door bv. een airdam voor de auto.

Anyhow, morgen eerst eens een waterpeil-check doen voordat we (ik) moeilijk moet gaan plannen :) .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by musli »

pff, volgende keer mag jij in de langzamere mx-5 met 75 kg extra dead-weight

(ja, hap)
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by kolkie »

Hap :+
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by kolkie »

kolkie wrote: Musli enkel in de achteruitkijkspiegel gezien (meestal enkel aan het begin van een weg :9 ).

Verder wel een goed plan eigenlijk ALS er blijkt nu koelwater weg te zijn. Zogezegd weet ik gezien de enorme belasting (zonder reserve met 6500 tpm tegen 10+ % hellingen opstampen mag een enorme belasting genoemd worden) waarbij de naald onverstoorbaar iets voor het midden stond dat er tot aan vrijdag geen enkel probleem was. Wat ik nog kan bedenken is dat er bij 160 simpelweg niet genoeg frisse lucht door de radiateur komt door bv. een airdam voor de auto.Anyhow, morgen eerst eens een waterpeil-check doen voordat we (ik) moeilijk moet gaan plannen :) .


Er is weer water uit :') , dus eerst maar eens op zoek naar het volgende lek, al heb ik wel een vermoeden (de 3e van de 3 uberdunne koelslangetjes langs gasklep en oliefilterhuis). Vervelend genoeg is deze wel een hell om te vervangen (denk dat zelfs het inlaatspruitstuk er dan af moet). Maargoed, eerst zeker weten :) .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Hoe stel je een BHG diagnose

Post by kolkie »

En ik denk dat ik gelijk ga krijgen, er hangen na een klein ritje weer wat koelvloeistofdruppels onder de carterpan (type ik terwijl ik Tjabbo voorbij hoor fluiten :) ) en daar loopt ook ergens de eerder genoemde minislang. Als het dat niet is komt het achter de waterpomp weg en dat zou echt suckysucky zijn :7 .

Anyhow, deze slang is ook al een genuine pain in the butt om te vervangen want die zit bij het oliefilter (waar je al onmeundig moeilijk bij komt) en *ergens* anders. Dat ergens anders is zo goed verstopt dat ik - hoe kritisch ik ook kijk - ik de aansluiting ervan niet eens kan vinden :') . Morgen maar eens kritischer gaan kijken :) .

To be continued :)
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

Post Reply