Page 1 of 2

Volvo adoratie topic

Posted: Thursday 19 April 2012 21:55
by KX250
Post hier vette volvo's :9~

Re: Gtech's z'n JZE30

Posted: Thursday 19 April 2012 23:01
by Jelmar
Blijf jij je dan vooral suf rukken op de motorcode 2JZ :rukker:

Wat betreft de banden; falken FK452's zijn beter in de regen als de T1-R's maar slijten als een malle.
Onder mijn vroegere FWD turbo's ging het lekker met de Dunlop SP sport 9000 of bridgestone RE050A's.

Re: Gtech's z'n JZE30

Posted: Friday 20 April 2012 10:43
by dave
Jelmar wrote:Toch zijn beide auto's volgens mij van hetzelfde bouwjaar ;)
En de motor denk ik zelfs ook. Misschien is die volvo motor zelfs nieuwer.. ('98)

Mooi spul zo'n 2JZ, maarja volvo maakt hetzelfde (of meer) vermogen met 2 cilinders, 16 kleppen en 700cc cilinderinhoud minder...
Toch jammer van die evolutie...

Hoeveel vermogen kun je uit het Volvo blok halen met stock internals?

Re: Gtech's z'n JZE30

Posted: Friday 20 April 2012 12:39
by Jelmar
Als een moderator het topic wil scheiden wil ik er best op in gaan ;) beetje marcel z'n topic verkrachten lijkt me ook niet de bedoeling.

Re: Gtech's z'n JZE30

Posted: Friday 20 April 2012 12:57
by dave
Anders maak je zelf een topic aan.... :)

Re: Gtech's z'n JZE30

Posted: Friday 20 April 2012 13:31
by Tjabbo
Jelmar wrote:Blijf jij je dan vooral suf rukken op de motorcode 2JZ :rukker:
:') hij heeft een 7m [:I]

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 14:30
by Rsoarer
post eens wat specs van die volvo motor, enkel een foto met een tractor turbo hebben we niet veel aan (B)

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 18:41
by Gunnar
Ah de volvo 5 pitters, zalige blokken. Dingen gaan gemakkelijk over de 300pk op stock internals, als je hoger wil gaan je drijfstangen eraan. Ik heb er al wel wat gekieteld, met 16T turbo op enzo. Het geluid is uniek.

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 19:25
by Rsoarer
2jz blokken doen gemakkelijk 7 a 800 achterwiel pk op stock internals yeah! :O!:

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 19:29
by mmarkk
Ik zeg maak er een leuke Volvo turbo topic van, en geen Volvo/Toyota motorblok vergelijk gedoe :)

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 19:31
by Jelmar
5 pitters? Neehoor, gewoon de gietijzeren 4 cilinder.

Voor de helft van het geld heb ik een volvo 4 cilinder die dezelfde cijfers aan kan.
Jongens, er is meer op de wereld dan 2JZ.

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 20:09
by Dude
idd. dat heet 3sgte :Y)

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 20:34
by Tjabbo
mmarkk wrote:Ik zeg maak er een leuke Volvo turbo topic van, en geen Volvo/Toyota motorblok vergelijk gedoe :)

you heard the man guys.
Volvo turbo topic hier. ^O^

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 21:14
by Rsoarer
Vertel ons eens iets meer over zo een volvo turbo blok, wat voor cilinder inhoud? Geeft dat niet enorme lag met zo een huge turbo en 4 cilinders? Ben een leek op volvo gebied. [:D]

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Friday 20 April 2012 21:20
by dave
http://www.youtube.com/watch?v=SAfd7_xX ... re=related
Lekker soundje, is dit het blok wat jij ook opgebouwd heb? Maar het blijft een lelijk hok hahahha

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Saturday 21 April 2012 02:58
by RotteTrollMK3
dat filmpje ken ik :P
mooi geluid idd voor een volvo...
kerel kan ook behoorlijk driften btw!

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Saturday 21 April 2012 14:41
by kefke
Zo moet een Volvo (voor mij) klinken joh

YYkEkbcrXUg

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Saturday 21 April 2012 15:52
by RotteTrollMK3
ziekelijk! nooit verwacht dat die ouwe lulle bakken zo konden scheuren :P

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Saturday 21 April 2012 16:15
by Rsoarer
haha dat zouden slapende vrachtwagenchauffeurs leuk vinden zo een driftende volvo 8-tjes maken! Mooi hoor!

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Saturday 21 April 2012 16:16
by RotteTrollMK3
qRoODLZ2WQY&feature=fvwrel

dit is gewoon echt WAUW!!!

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Sunday 22 April 2012 11:10
by antigram
Image

op de polestar c30 zou ik mn suup wel willen inruilen, 4wd 405 pk 8-)

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Sunday 22 April 2012 11:58
by suarea51
vind toch de 5 cilinder van audi in de S1 en de S2 Quattro mooier klinken.:)

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Sunday 22 April 2012 13:35
by musli
antigram wrote:Image

op de polestar c30 zou ik mn suup wel willen inruilen, 4wd 405 pk 8-)

die werd toch niet in productie genomen? (jammer genoeg, vind het een gaaf ding!)

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Monday 23 April 2012 10:52
by Dredd
Jelmar wrote:5 pitters? Neehoor, gewoon de gietijzeren 4 cilinder.

Voor de helft van het geld heb ik een volvo 4 cilinder die dezelfde cijfers aan kan.
Jongens, er is meer op de wereld dan 2JZ.
Jelmer kerel, rustig aan man :gay:

"Voor de helft van het geld..." Dit blijft natuurlijk een uitspraak waar we he-le-maal niets mee kunnen... Daarnaast wil je nou echt een Volvo V4 vergelijken met een Toyota 6-in-lijn...

Ik heb nooit geweten dat het tunen van auto's zo goedkoop mogelijk moest zijn. Dus als je het goedkoper 600PK uit een blok kan halen... Gefeliciteerd ^O^
Dezelfde discussie gevoerd met de Civic mannen. Overigens vette respect wat sommige met de Civic gedaan hebben _O_ Maar het is een andere manier van tunen...

Een goed betrouwbaar blok bouwen kost geld. Daarnaast zul je vanaf een bepaald koppel je aandrijflijn moeten gaan upgraden. Dat geldt voor Toyota's/Volvo's/Lambo's/...

Het 2JZ blok is stock betrouwbaar tot 600pk (puts flame suit on... :') ). Tuurlijk zijn er ook die 700+ uit peuren, maar er sneuvelen m.i. te veel stock blokken rond de 700PK om dat nog betrouwbaar te noemen. (zijn ook meestal USA PK's [}:)] )

Dus een stock Volvo naar 600PK brengen is goedkoper dan een 600PK 2JZGTE?? Waar bazeer je dat op? De kosten voor turbo/header en ander mods zijn volgens mij ong. net zo duur voor een Volvo als voor een Supra. Maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd :neehe: Ik ga dan natuurlijk uit van een betrouwbare setup...

Dus geef eens een praktijk voorbeeld, hoe jij zo'n project oppakt en wat de kosten dan ongeveer zijn. ^O^

Dennis

Re: Jelmar's volvo turbo

Posted: Monday 23 April 2012 12:58
by dubversion
Ik denk dat deze discussie op 12 AUG beslecht moet worden, tijdens de custom turbo meeting. Daar is de meeting voor !
Overigens ben ik van mening dat waarschijnlijk de allergoedkoopste PK's in de Honda blokken zitten (2.0 L VTEC 4 pitter). Maar de betrouwbaarste PK zitten denk ik ook in de Toyota blokken.