Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Nieuwe oldtimer regeling

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by dave »

Tjabbo wrote:^ Peter ik snap wat je bedoeld
En ik heb ook de pest aan die kleine klote autootjes, maar toch vind ik het best een goede regeling.

De regeling zoals deze ooit bedoeld is, is om oude auto's rijdend te houden als hobby object. Ook voor mensen met een kleinere portemonnee.
Maar omdat veel mensen dagelijks in die oude auto's rijden, is die mooie regeling systematisch om zeep geholpen.

Dus vanaf 2015 kan ik voor 120 per jaar belasting rijden wanneer ik wil, behalve in de wintermaanden wanneer deze toch al gestald staat.
Al met al hoor je mij niet klagen. :)
Is jouw auto van 1987? Anders gaat jouw verhaal niet op Tjabs, helaas! Al wat jonger is moet 40 jaar oud zijn....Volgens mij, ik lees iig geen overgangs regeling voor jongere auto`s! Hmm, ja als je het idd zo interpreteerd zouden we een jaar later 120 p/j kunnen betalen, dat is prima voor de meesten.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by Tjabbo »

he dave, die jij quote is een oude post van mij, en slaat op een vorig voorgesteld plan van de overheid.
Voor het huidige voorstel is inderdaad geen overgangsregeling afgesproken. mijn auto is van 1989, dus na 26 jaar komt deze in 2015 in aanmerking voor de regeling van 120 euro per jaar met ophokplicht, zoals ik het lees. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by dave »

Zo lees ik het ook, alleen is het me nog niet helemaal duidelijk hoe de 3 maanden `schorsen` in zijn werk gaat, is dit automatisch of moeten we de auto voor deze periode schorsen via de RDW. Moet zeggen dat ik er wel mee kan leven zo, momenteel is de auto ieder jaar 6 maanden in de belasting, dat is toch een stuk duurder!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by toyota87 »

ALLEMAAL TEKENEN AUB :7

http://petities.nl/petitie/oldtimerbela ... tures#tabs" onclick="window.open(this.href);return false;
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by Gtech »

Check.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by STRNPCP »

Tjabbo wrote:Voor het huidige voorstel is inderdaad geen overgangsregeling afgesproken. mijn auto is van 1989, dus na 26 jaar komt deze in 2015 in aanmerking voor de regeling van 120 euro per jaar met ophokplicht, zoals ik het lees. :)
Ik wil geen zout in de wonden strooien, maar voor zover ik het heb begrepen geldt de overgangsregeling voor auto's die op de peildatum van 1 januari 2014, 26 jaar of ouder zijn, maar nog geen 40 jaar. Wat m.i. zoveel wil zeggen dat de regeling niet "verschuift", zoals bij het eerdere voorstel, waar de auto's steeds 1 jaar later oldtimer werden, totdat ze 30 jaar oud waren.
Auto's die op de peildatum nog geen 26 jaar oud zijn gaan niet mee met de overgangsregeling en vallen pas onder de "oldtimer" regeling wanneer ze 40 jaar oud zijn....... -O- (maar ik kan het natuurlijk mis hebben).
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by Gtech »

Klopt, daarom noemen ze het de overgangsregeling en die datum verschuift helaas niet :(


''Dit is een overgangsregeling t.o.v. de huidige oldtimerregeling. Auto's jonger dan 26 jaar (bouwjaar 1988 of later in 2014) vallen hier niet onder.''


Vanaf vandaag is het definitief.

Senaat akkoord
Op 18 december 2014 ging ook de Eerste kamer akkoord met Belastingplan 2014, waardoor de vrijstellingsleeftijd definitief naar 40 jaar gaat. Wat ons betreft heeft de Eerste Kamer haar controlerende taak niet goed uitgevoerd, men had nooit akkoord mogen gaan met deze maatregel ..blabla..

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by Tjabbo »

ja begreep later inderdaad ook dat de regeling zo moet worden gelezen dat de datum niet verschuifd.
den haag heeft de melkkoe nog harder uitgeknepen, en de hobbyisten weer een fijne hak gezet.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by toyota87 »

ik heb net een afspraak gemaakt bij het RDW de siërra gaat terug naar benzine :7

daarna kijk ik wel weer wat ik doe.
maar waarschijnlijk deze zomer een andere benzine auto liefst 1 met veel deuken en een oudje vw golf 2 denk ik.

allemaal ook even steunen voor de rechtszaak aub :7

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by toyota87 »

LET OP SCHORSEN IS OP 31 DECEMBER NIET MOGELIJK !!!!!!!!!! :7
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Aerocool
2e Assistent shoarma haler
Posts: 87
Joined: Sunday 10 February 2013 12:35

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by Aerocool »

Vraagje ik heb een mk3 op benzine van 1986 hoeveel belasting ga ik straks betalen?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by Tjabbo »

Aerocool wrote:Vraagje ik heb een mk3 op benzine van 1986 hoeveel belasting ga ik straks betalen?
Het volle pond als je het hele jaar wilt rijden.
Als je voldoet aan de ophokplicht in de wintermaanden betaal je een maximum van 120 euro per jaar.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by toyota87 »

je bedoelt 120 euro :7
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Nieuwe oldtimer regeling

Post by Tjabbo »

dat zeg ik :Y)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply