Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

search for cs topic??

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
kuchnie na wymiar
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Post by The_Scarabial »

congrats m8 *O*
Koekoek!

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

jeah gefeliciteerd man!

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

Pabien met je baan *O*

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

kunnen we al opgeven welke custom parts je moet gaan maken? :)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

mmarkk wrote:kunnen we al opgeven welke custom parts je moet gaan maken? :)
:D

:')
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Hermandeperman
Shoarma haler
Posts: 283
Joined: Thursday 23 February 2006 00:33

Post by Hermandeperman »

Fielseteerd *O*

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Dank dank _O_ . Die custom parts.... tja... dat moeten we nog even bekijken. :mrgreen: Alhoewel.... 3D lasersnijmachines, daar moet je toch ook wel wat leuks mee kunnen maken denk ik.

On topic:

Gisteren nog gebeld door Kenneth, de gast van de sneeuw CS. Hij belde even om te zeggen dat hij nog geen foto's heeft gemaakt en dat er ook enkele andere gegadigden voor de CS waren. Hij vond dat hij mij dat moest vertellen. Right. Beetje babbelen met hem en toen kwam al snel naar boven dat de CS nogal het één en ander gemankeerd heeft en nog steeds mankeerd.

Ik noem kapotte drijstanglagers, radiateur, koppelingsplaten, lekke uitlaat, nokkenas lagers, enz. De auto staat nu al meer dan een jaar stil....... buiten }:|
Maar goed.... dit is dus ook niks. Foto's zou hij alsnog opsturen en dan zal ik die hier wel posten.
Ohw ja ... hij vertelde dat hij de auto zelf had ingevoerd en dat hij daar nogal wat moeilijk heden mee heeft gehad. Toen ik vroeg uit welk land de auto dan kwam antwoorde hij: " De wagen komt uit Belgie... ohhw nee wacht.. Frankrijk... nee het was volgens mij Duitsland" haha ik heb er na de tijd nog even smakelijk om gelachen.

Tot zover de update naar mijn search :mrgreen:
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Nou laat maar mooi staan die auto.
Als er echt zoveel aan gedaan moet worden en zo'n mistig verleden heeft kan hij het best als sloper gebruikt worden.

Ik heb trouwens een nieuwe motorsteun besteld dus je hoeft je eerst nog niet direct in te lezen in het gebruik van de laser snij machine ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Ok ff weer een update......

Gezien het feit dat ik nog steeds geen fatsoenlijke CS heb gevonden, ben ik toch nog maar is over een aantal dingen gaan nadenken.
Bij mijn nieuwe baas krijg ik een auto van de zaak. Of ik hiermee prive ook km mee ga rijden is nog maar de vraag, aangezien het een auto op grijs kenteken is en ik niet precies weet welke bijtelling ik krijg.
1 ding staat vast en dat is dat ik een stuk minder ga rijden in de celica. Een mooie gelegenheid om daar dus wat mee te doen.
Daarom zit ik er nu aan te denken om een 3sgte swap te gaan doen. Kijk..... als ik kijk naar de CS-en die af en toe te koop staan, kan ik eigenlijk altijd wel dingen vinden aan die auto's waar ik me aan erger. Bijvoorbeeld de kleur van de lak (vaak is dat rood) en het interieur (leer = bah). Ook zijn ze veelal niet uitgerust met airco. En zo kan ik nog al wat dingen opnoemen. Natuurlijk is een CS dan wel weer heel erg uniek en heeft een smak aan vermogen en 4wd. Maar deze dingen wegen toch niet genoeg op tegen het feit dat mijn auto wel de juiste kleur heeft en bekleding, airco, stoelverwarming, abs enz enz. Dus waarom niet mijn mooie betrouwbare auto snel gaan maken met een 3sgte? Leuk om te doen en ik hou mijn auto waar ik zo gehecht aan ben [:I] . Natuurlijk blijf ik fwd wat dan weer een beperking is. Dat is dan weer een nadeel. }:| Maargoed.... het idee is volgens mij niet slecht. wat vinden jullie er van?

Mijn intresse in deze swap wordt natuurlijk gewekt omdat Edwin van het tccn forum de CS van Jan Willem in onderdelen gaat verkopen waardoor er een 3sgte vrijkomt. Zie hieronder:

Okay, het blok zonder bak dus. Wat dacht je van 1000 euro? Dan zit daar dus bij:
- Blok met kop
- Inlaatsysteem
- Uitlaatsysteem met turbo & originele downpipe
- Kabelboom
- ECU
- Intercoolersysteem met alle benodigdheden
- Alle overige benodigdheden zoals Airflow Meter, dynamo, stuurbekrachtigingspomp, mapsensor, bobine etc.

Je mag natuurlijk gerust een keer komen kijken.

Mvg, Edwin


Dit blok is echter in de soep gelopen en heeft waarschijnlijk kapotte krukaslagers en kapotte turbo hetgeen de kosten van een swap wel weer omhoog drijft. (wat kost een turbo?)

Laat met weten wat jullie ervan vinden ( Marco, Mark, Andre *O* )
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Nou we hebben het er al eerder over gehad, en zoals je wel weet (denk ik) ben ik voorstander van een project met je eigen auto. Hij ziet er erg goed uit en je weet de historie ervan. Dat is een goede basis.

4wd is leuk, meer dan leuk zelfs.
Maar zoals je zegt weegt het waarschijnlijk niet op tegen de nadelen van een complete sainz kopen. Er moet dan heel wat aan de auto gebeuren.

Een 2ehands ct26 kan je wel redelijk goed in handen krijgen. Een nieuwe of gereviseerde kost een fortuin. (En voor testing purposes mag je mijn oude ct26 gebruiken natuurlijk, maar die's wel wat groter dan de sainz turbo.)

Voor de revisie zou ik even met Andre de Haas bellen uit Hengelo. Bij de OMR.
Die kan je aan de foon een behoorlijk goede indicatie geven. Zelf denk ik dat je, wanneer je internals niet volledig verrot zijn, met een opnieuw opgebouwd stock blok aan een 1200 eurie moet denken. Dat is dan inclusief pakkingset.

Tel daar wat dingen bij zoals nieuwe kopbouten, een andere turbo, een pleur olie en een kratje bier voor wanneer we hem weer gaan starten, dan denk ik dat je met 1600 euro klaar bent.

Daar zit dus niet de aanschaf van het blok bij. 1000 euro voor een verrot blok vind ik trouwens ook een boel geld. Wat wel een goede prijs zou zijn durf ik slecht te zeggen.


Als je toch een auto van de zaak krijgt, kan je de celica schorsen. Dan kost hij niets.
Voor eventuele kleine ritjes zou je een goedkoop bakkie op de kop kunnen tikken (corollaatje, starsletje) omdat je ook maandelijkse kosten uitspaart. Maar dat moet je natuurlijk zelf gaan bekijken.


En natuurlijk kan je op hulp rekenen. Welke road to boost je ook kiest. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

blok van Edwin kan nog wel eens vrij duur worden, drijfstangen zijn niet goedkoop, krukas ook niet.
het is best een gok wat de revisie gaat kosten.
revisie van de ct26 kost zo'n 350-450 dollar(is trouwens een andere ct26 dan op de supra zit) zonder shipping naar en van de usa.
als je echt zo gehecht bent aan je celica is een swap naar 3sgte een goed plan, worden er vaker blokken aangeboden die wel goed zijn?
ik zou een CS nemen, zeker nu met je nieuwe baan :)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Nou het is net wat je wilt.

Als een cs je droom is, dan moet je daar zeker voor gaan. basta.
ik heb een tijdje gedacht over een MKIII NA of een MKII en daar een 7m in swappen, maar nu ik deze heb ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.

En als je er wel om geeft, maar je wilt/kunt het geld niet uitgeven, dan zou ik voor de optie gaan die ik hierboven al beschreven heb.

Maar zoals Jos al aangeeft. dubbeltje-nooit-een-kwartje- verhaal.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

Jos wrote:Een CS wordt het dan nooit
Jos is wright!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

mmarkk wrote:
Jos wrote:Een CS wordt het dan nooit
Jos is wright!
Jos is familie van de fameuze wright brothers? :Y)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

ik twijfel nog steeds.... De CS-en zijn erg dun gezaaid en meestal niet hoe ik ze wil hebben. Alle luxe van de CS was toen der tijd optioneel.

Kijk ik kan er misschien nog mee leven dat een CS lederen interieur heeft, maar airco vind ik gewoon heel erg belangrijk.

We wachten nog even af en houden onze ogen open. Hoe langer ik wacht hoe groter mijn budget wordt *O* tot op zekere hoogte natuurlijk.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Je kan ook je interieur wisselen met die van de sainz als het leer is.
Dan verkoop je je eigen celica met de leren bekleding.

Krijg je vaak ook nog meer voor omdat het een dure optie is.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Post by kolkie »

Waarom importeer je er zelf geen 1? Zullen elders toch wel te vinden zijn lijkt me? Iets meer gedoe maar blijven zoeken op zo'n klein stukkie van de aardkluit is ook een lotterij. Wie zegt dat er uberhaupt ooit nog een mooie CS in NL te koop aangeboden gaat worden, wie weet zijn ze allemaal al verrot :mrgreen: .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Hebben we ook overwogen en is nog steeds een optie.
Alleen staan er op mobile.de vaak niet zulke hele mooie te koop.
Degene die er staan kosten al snel 10K en dan moet je nog importeren [V]
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Edwin is voor me aan het rondkijken naar een geschikte GT4. Hetzij in de complete vorm of nur de 3sgte. Volgende week ga ik ff koekielookie doen bij hem in de loods naar wat plastic kofferbakdelen voor in de celica. Kan ik meteen ff kijken wat hij er nog meer heeft liggen en hoever hij met zijn projecten is.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Lachen man.
Hij doet ook veel of niet? Veel tegelijk.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

JA hij doet wel veel op dat gebied. En dan heeft ie er ook nog van die onderdelen handeltjes bij. Maar volgens mij is ie nog niet veel aan het sleutelen geweest omdat het te koed is in die loods. B.t.w die hebben het ook wel goed voor elkaar daar.

http://www.Superwhite2.com

en

http://www.Celica3SGTE.nl

Die laatste site is van een gast die ook een 3sgte swap met zijn st182 doet daar in die loods.

echt strak werk *O* *O*
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Dat ziet er goed uit ja.

En al die performance parts. Man hij moet wel érg goed verdienen _O_

Die HKS uitlaat, greddy catch tank en defi link system mocht mij ook wel behoren :@
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Jos wrote:Tof, geloof dat ik maar stop met m'n opleiding :P
De tuningzaakjes springen de laatste tijd uit de grond en there's always room for one more ;)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Jos wrote:Daarom, wel veel concurentie, maar wet een goed team is alles mogelijk. :P
Dan moet MmarkK wel in de buurt komen wonen :Y)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Post by The_Scarabial »

Tjabbo wrote:Dat ziet er goed uit ja.

En al die performance parts. Man hij moet wel érg goed verdienen _O_

Die HKS uitlaat, greddy catch tank en defi link system mocht mij ook wel behoren :@
quote van die site: Daily Driver Volkswagen Passat ( November 2005 - ....................... )
Image

vrij nieuwe bak dus die gast heb geld zat
Koekoek!

Locked