Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

search for cs topic??

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
kuchnie na wymiar
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

search for cs topic??

Post by mmarkk »

Jeffry komop!

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

ik ben lui dus copy paste:

Goed..... ik heb maar ff een apart topic geopend hiervoor.

Zoals velen al weten ben ik al een tijd op zoek naar een celica gt four Carlos Sainz edition (voluit). De ene keer ben ik er wat meer mee bezig dan andere keren, maar goed...
Zoals al afgelopen weken bijvoorbeeld. Ik kreeg een tip van de CS guru dat er binnenkort een Carlos Sainz te koop zou komen te staan in ter Apel. En wat blijkt... het is er ook nog is eentje in de kleur van mijn huidige st182. Persoonlijk vind ik dit één van de mooiste kleuren voor een T18. Dus ik was al helemaal happy. Ik heb daarom maar meteen contact gezocht via mail en msn met de gozer die hem verkocht. De auto zag er op de foto's goed uit waardoor mijn interesse alleen nog maar groter werd. Echter gaf de verkoper eerlijk toe dat er een aantal mankementen aan zaten nl, een lekke/kapotte waterpomp en een kapotte homokineet (of 2). Verder was de auto voorzien van een afschuwelijk Halfords antennetje en had ie geen Airco. Van Rene de guru had ik ook nog eens gehoord dat de vorige eigenaar van de Sainz regelmatig een “donutje” maakte op grasveldjes. Hierdoor had hij al een aantal keren de koppeling moeten vervangen. Dat waren zoal een paar minpuntjes, maargoed.... If the price is right.....

Dat was dus het volgende punt… de prijs. In het begin van onze conversaties gaf de verkoper aan dat hij nog niet echt een vraagprijs in gedachten had omdat hij vond dat hij geen echt vergelijkingsmateriaal had. Hmzzz beetje vreemd of niet? Toen ik er later nog eens naar vroeg vertelde dat hij 8 K voor de auto in gedachten had. Slik… 8K? Da’s wel heel veel. Intussen had ik al contact met toyota dealert gehad om te informeren naar eventuele reparartie kosten. Nou dat ging dus flink in de papieren lopen. Een totaalbedrag van €2400,- incl BTW. Er vaanuitgaand dat het nog wel mee zal vallen hou ik €2000,- aan. Hiermee moet rekening worden gehouden met de aanschafprijs. Dus ik heb dit voorgesteld aan de verkoper maar hij blijft bij zijn vraagprijs van 8K en wil niet zakken. Waarom noemt hij het dan nog “vraagprijs”?
Mijn conclusie is gewoon dat de verkoper gewoon het geld nodig heeft voor de aanschaf van een zzt23 (nieuw type celica t-sport) en daarom niet wil zakken. Goed… jammer dus. Deze gaat niet door.

Vervolgens maar weer het internet afzoeken naar een andere Sainz. En tot mijn verbazing stond er weer één op Marktplaats Dit keer een rode uit Bergen op Zoom met als vraagprijs €6500,-. Kijk dat zijn prijzen die me beter liggen. Dus daarom meteen maar weer opgebeld om info op te vragen en een afspraak te maken voor een proefrit. Daarna ben ik natuurlijk meteen weer bezig gegaan om zo veel mogelijk informatie op te zoeken over deze auto. Gechecked op rdw.nl op het kenteken leverde op dat de auto orgineel nederlands is. (pluspunt) Ook kon ik zien dat de huidige eigenaar de auto nog geen jaar op zijn naam had staan. Dat is opzicht wel vreemd, want wie is zo’n mooie auto al weer zo snel zat? Aan de telfoon werd mij verteld dat de auto altijd in onderhoud was geweest bij de toyota dealer. “Altijd” is natuurlijk relatief want hoe vaak ga je in één jaar tijd naar de garage? Dus daarom heb ik de dealer in Bergen op Zoom maar is opgebeld om te vragen of ze de wagen kenden.
Ze vertelden mij dat ze de auto wel kenden maar over waren gegaan op een nieuw computersysteem en daarom van veel auto’s geen onderhoudshistorie meer hadden. “Tuurlijk”dacht ik… dat kan ook niet in één jaar tijd.
Ik wist dus nog iet echt veel van de CS en ben daarom maar weer bij de CS gure Rene gaan vragen. En ja hoor… ook deze wagen was bekend bij Rene. Hij was al eens gaan kijken bij deze CS toen hij een jaar geleden nog bij een autohandelaar te koop stond voor € 6900,-. De foto’s die hij toen heeft gemaakt deden mij schrikken. De auto zat vol met nare plekjes op de lak zoals krassen en deukjes. Ook was de auto voorzien van een normale bumper i.p.v. de mooie Carlos Sainz bumper en had de carbonstrip op de motorkap de TOYOTA letters. Dit is niet standaard voor een CS. Onder de motorkap mist de auto een kunstof kap tussen de koplampen boven de radiateur. Alles duidt er gewoon op dat deze auto een klappert heeft gemaakt. Rene stuurde mij nog een filmpje van de proefrit die hij er toen mee heeft gemaakt en nog wat extra info.:

Jef,

Ik zag op m'n pics nog e.e.a:

- Stoffen bekleding
- Brandgaatjes in achterbank (van sigaretten aan de maat te zien)
- Tweeters op de spiegelplekken
- Teringzooi in de kofferbak (versterker los, kabeltroep)
- Alu pedalen behalve de koppeling
- Airco zit erin, deed het niet
- Overspuiten is geen overbodige luxe

In bijlage nog filmpie van de testrit.
Als je nog vragen ofzo hebt, post ze op het forum, mail, enz..

Rene

Nou… zo’n auto hoef ik dus niet. Ik bedoel, als je een CS koopt betekent dat, dat je een oude auto koopt en dat er dus best wel wat aan mag mankeren, maar dit is toch wel heel erg veel. Hier is gewoon niet netjes mee omgegaan. Ik zie er daarom vanaf om een proefrit te maken.

Dit waren mijn bevindingen van de afgelopen tijd in de zoektocht naar een geschikte Carlos Sainz.


The search for Carlos continues
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Nu weet ik dus dat Edwin een japanse st185 heeft staan die nog in redelijke staat is. Ook weet ik dat ie binnenkort waarschijnlijk de oude CS van Jan Willem (Celicacs) gaat kopen voor de verkoop. Misschien kunne we hier wat leuks mee doen bijv. CS kopen met het blok uit de japanse GT4 en nog wat andere dingen overnemen zoals de stoffen bekleding (leer is voor SM Freaks) en eventueel de airco als die er niet op zit.

let's see what will happen. *O*
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

hier stond niks :)
Last edited by mmarkk on Thursday 23 February 2006 23:52, edited 1 time in total.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

ok gaaf:)

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

laatste info is dat ik nog steeds op zoek ben. Maar ik wil volgende week echt wel is gaan kijken bij die Japanse gt4. Dus eigenlijk weet ik nog niet precies wat ik wil. Het leifst gewoon een mooie CS natuurlijk, maar een swap is misschien ook nog wel wat.

Ook moet ik gewoon ff kijkenwat er straks gebneurt met mijn werk en zo.

:Y)
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

ok lets hear it next week!

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

Biker Girl
Sla blaadje
Posts: 48
Joined: Friday 03 March 2006 16:34
Location: Zutphen

Post by Biker Girl »

Ja tuurlijk! Niet geschoten is altijd mis!!!

You go Boy *O*
There's more to experience then you can Imagine

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

jeah and no APK plus dat de verkoper Kenneth heet :N
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Jeffryst182 wrote:jeah and no APK plus dat de verkoper Kenneth heet :N

bellen en ophalen voor wênâg.

Dan reviseren. werk aan de winkel :9
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Whahah net even gebeld met de neger. Nee echt.... volgens mij was het echt een neger.

Zijn verhaal:

De auto is al 5 jaar in zijn bezit en hij is een echte liefhebber. Hij heeft zelfs een earoboeni [?] _O- set besteld voor de auto. Hij doet 'm weg omdat hij geen tijd meer voor de auto heeft en om 'm helemaal mooi te maken hem dat te veel zou gaan kosten. De tik in het blok is volgens hem een nokkenas lager die bij 3500 rpm begint te klinken.
Dit was het verhaaltje in het kort. MAn wat heb ik in mezelf zitten lachen tijdens het gesprek hahaha. Maargoed... Hij gaat meer foto's opsturen.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Cool man.

Kan jou het schelen of het geen kenner was. Als je er goedkoop aan kan komen heb je mooi wat geld over voor een motor revisie.

Dan heb je in ieder geval een fatsoenlijke basis om mee te starten met tunen. :)


He en ik heb je een mailtje gestuurd:
Is't moeilijk een motorsteun bij te (laten) maken tussen nu en pakweg 2 weken?
Ik heb er 1 binnen, en er staat er 1 te koop op ebay. Dan moet ik ff weten of ik die moet kopen of dat we zelf 1 kunnen fabriceren. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

[quote="Jeffryst182"]earoboeni [?] quote]

Andre, wat is dat??

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Post by The_Scarabial »

lol, post ie er een plaatje bij waarbij de auto onder de sneeuw zit }:|
Koekoek!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

mmarkk wrote:
Jeffryst182 wrote:earoboeni [?] quote]

Andre, wat is dat??
:D _O-
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

waar blijven de pics?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Post by The_Scarabial »

Koekoek!

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

update?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Ik zou "zekar Weetah"dit weekend foto's van de beste man krijgen.

Nog steeds niks ontvangen -O-
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Bugger.

Hoe'st met je contract en nieuwe baan en zo?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Contract getekend in Hengelo. 1 April kan ik beginnen. *O*
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
ThaFreak
2e Assistent shoarma haler
Posts: 92
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:30

Post by ThaFreak »

gefeli, waar in hengelo ga je werken??
I say fuck authority, Silent majority, Raised by the system, Now it’s time to rise against them
We’re sick of your treason, Sick of your lies, Fuck no, we won’t listen, We’re gonna open your eyes.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Moller metaal
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Jos wrote:Gefeliciteerd mate! *O* *O* *O* *O* *O*
Wat hij zegt. :)

*O*
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Locked