Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

search for cs topic??

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

moet je wel eerst wat dingen weten

oa of hij wel uit een celica komt.
verder is jdm begrensd op 180km/h. niet erg maar dan weten we dat ff. euro computer scoren of een defenser.



die van kleine staarman lijkt me beter toe, maar kost ook over de 2000 piek.
misschien is er wat af te praten als je de garantie eraf kan laten. bijkomend voordeel is dat je hem zelf kan ophalen. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Jos wrote:Huh?
eevn op marktplaats zoeken op 3s-gte :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Ja jos.... wel opletten! Er is meer onder de zon dan supra's!! :mrgreen:
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

motor gechecked?
update?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

Jeff's celica blijft FWD
maar dit is de prijs met garantie en zonder gaat er een paar honderd vanaf?
zoals de 1700(?) die je vanmorgen noemde?

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Post by kolkie »

De tering, die dingen zijn schier onvindbaar (heb net voor de gein 'ns 20 minuten zitten zoeken). Waar zijn de meeste van die auto's naartoe gegaan en zijn er uberhaupt originele LHD's? Kun je er niet 1 uit japan halen (een rhd dus?) of staan ze daar ook allemaal al in het museum :{ ? En is een 'gewone' GT4 ook een optie of niet?

p.s. er staat nog een leuke carbon hood GT4 style op ebay voor 350 euro. Ben je qua motorkap meteen klaar.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

3S GTE's zijn idd moeilijk te krijgen. :)

De meesten zijn gesloopt, staan bij liefhebbers of worden afgetrapt door sjonnies die niet weten wat ze in huis halen.

De reden waarom Jeff deze motor in zijn eigen auto gaat plaatsen is oa omdat die nagenoeg 'perfect' is qua lak en interieur. Dat vind je niet snel op een turbo. Als je het wel vind is het schreeuwend duur.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Post by kolkie »

Maargoed, een CS houdt z'n waarde (al dan niet opgeknapt) wel extreem goed vast. Ik bedoel als ze nu al (want zo heel oud zijn ze in feite nog niet) al zo lastig te vinden zijn dan is het over 10 jaar helemaal fijn als je er toevallig nog 1 in de schuur hebt staan. Of is het de bedoeling dat het een daily driver blijft. Want da's natuurlijk kapitaalvernietiging in het geval van een genuine CS.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Het is de bedoeling dat hij hard gaat. Erg hard.
En hij moet er goed uit zien.

Doordat je in een celica turbo of cs zo'n enorm verlies in de aandrijflijn hebt ben je sneller met een FWD turbo. Alleen in de bochten ben je dan wel in het nadeel.

En tuurlijk levert een cs in de toekomst meer op. Maar dat is niet het doel van de aanschaf.
Daar komt bij dat wanneer je alleen een motorblok+toebehoren koopt je relatief goedkoop uit bent. Dan houd je wel geld over voor wanneer je een mooie cs tegen komt ;)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Er moet nog iets van de prijs af en dan gaat het ws wel door. Ik moet nu maar is de knoop doorhakken. Maar eerst dus goedkoper zodat ik geld over hou voor revisie en goodies.

Ik heb nog niet echt een uitgekiend verlanglijstje maar kan al wel een paar dingen opnoemen:

FMIC + Piping (i.v.m. mijn motorkap die ik graag zo wil houden)
3.5" downpipe
Boostcontroller
Fuelpump
grotere injectoren
Bov
GT4 discs en calipers
etc etc :mrgreen:

Bij de revisie wil ik misschien nog andere zuigers van JE of zo.

Dit is nog maar een globaal lijstje. Ik zal jullie hulp hard nodig hebben met het uitzoeken van al deze goodies.

Maar eerst maar is het schokbreker verhaal afmaken.
Vandaag ben ik voor het eerst weer verder gegaan. Afgelopen weekend weggeweest met het werk dus kon ik niet veel beginnen.

Vandaag dus de schokbrekers van de benodigde laklaag voorzien. Eerst natuurlijk met de haakseslijper met staalborstel de poot schoonmaken van roest. Daarna een paar lagen primer en vervolgens een paar lagen mat zwarte lak. Het resultaat is er naar en ze zijn weer als nieuw. Morgen even bij de dealer schotelrubbers, stangrubbers en endlinks voor de swaybar bestellen. Die laatste heb ik aan beide kanten moeten doorslijpen/boren om ze los van de strut te krijgen.
Als ik deze spullen heb kan het terugmonteren beginnen. Dan kunne we vervolgens met de voorkant beginnen. Volgens mij moet dat makkelijker gaan maar ik heb geen idee..
Als de voorkant klaar is moet de auto natuurlijk nog uitgelijnd worden. Hiervoor is gespecialiseerd apparatuur voor nodig en kan ik dus niet zelf.
Ik hoop over een paar weekjes weer te kunnen crossen. *O*
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

jeah een fmic is natuurlijk veel beter dan zo'n watergekoelde
en een 3.5" downpipe?? wil je die zelf gaan maken?

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

De 3sgte wat ik op het oog heb is een "gewone"3sgte en heeft standaard dus geen watergekoelde IC. De CS-en hebben dat wel.
Maar de IC van de 3sgte wat ik op het oog heb zit boven op het blok. Daarom hebben de "gewone"gt4's ook een hood scoop i.p.v. een vent zoals bij de CS.
Aangezien ik geen GT4 hood heb (en denk ik ook niet wil hebben), gaat mijn voorkeur uit naar een FMIC. Plus dat het koelende oppervlakte veel groter is dan bij een standaard versie. PLus plus dat het ook nog is big ass lijkt. :mrgreen:

Voor wat betrefd de downpipe... Volgens mij heeft Aussie standaard een 3,5" DP voor de GT4. Zo niet... dan is ie nog wel zelf te maken denk ik. :mrgreen:
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

Jeffryst182 wrote:De 3sgte wat ik op het oog heb is een "gewone"3sgte en heeft standaard dus geen watergekoelde IC. De CS-en hebben dat wel.
Maar de IC van de 3sgte wat ik op het oog heb zit boven op het blok. Daarom hebben de "gewone"gt4's ook een hood scoop i.p.v. een vent zoals bij de CS.
Aangezien ik geen GT4 hood heb (en denk ik ook niet wil hebben), gaat mijn voorkeur uit naar een FMIC. Plus dat het koelende oppervlakte veel groter is dan bij een standaard versie. PLus plus dat het ook nog is big ass lijkt. :mrgreen:

Voor wat betrefd de downpipe... Volgens mij heeft Aussie standaard een 3,5" DP voor de GT4. Zo niet... dan is ie nog wel zelf te maken denk ik. :mrgreen:
ok gaaf, nothing beats een ic die gewoon in de rijwind staat :)
3.5" dp(of eigenlijk complete uitlaat) wilde ik ook eerst, maar het was best lastig om hier doorngebogen bochten in die maat te krijgen.
en 3" is voor jou groot zat btw

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Cool man. Lijkt me een goed plan zo. :)

Maar 3.5" joh. Dat heb je toch never nooit nodig.
3" is goed tot meer dan 500 pk. Zie bijv. de uitlaat + downpipe van Mark. :)

En je moet idd geen andere hood nemen. Deze is mooi, en met een FMIC heb je een echte sleeper car zeker als je de 2.0GT-i badge gewoon laat zitten :Y

Gaat wel crazy piping worden denk ik met dat blok. Temeer omdat hij er toch al 'over dwars' in ligt. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Post by kolkie »

die FMIC-kitjes don't come in cheap though:

http://www.turbocelica.com/Parts4Sale/ST185%20FMIC.htm

1500 dollar :o .

http://www.bulletproofautomotive.com/ca ... hp?ID=1504

2300 dollar.

Wel jammer dat je van een ontzettend kort naar een ontzettend lang inlaattraject gaat (en dus lag creeert).
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

De FMIC levert meer power op dan dat hij kost uiteindelijk. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Post by kolkie »

Dat klopt ik zeg alleen dat de lag oftewel de driveability af zal nemen omdat de turbo langer nodig heeft om het hele systeem na het compressorwiel op druk te krijgen. Bij de TMICs hebben ze echt een droomtraject, zo kort. Ga je FMIC dan komt er echt een flink stuk bij. Of je moet moeilijk gaan doen en de turbo gaan draaien als dat mogelijk is.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

kolkie wrote:Dat klopt ik zeg alleen dat de lag oftewel de driveability af zal nemen omdat de turbo langer nodig heeft om het hele systeem na het compressorwiel op druk te krijgen. Bij de TMICs hebben ze echt een droomtraject, zo kort. Ga je FMIC dan komt er echt een flink stuk bij. Of je moet moeilijk gaan doen en de turbo gaan draaien als dat mogelijk is.
Het traject is beter ja, maar warme lucht stijgt op, en moet langs zowel de piping als langs de tmic zelf.
Als je de piping kunt optimaliseren zodat het blok de pijpen niet meer enorm verwarmt kan je daar best weer wat voordeel uit halen. Ik denk sowieso dat het best weinig uitmaakt qua response. Zeker de extra gewonnen koele lucht zal de balans in het voordeel van de fmic doen omslaan.

Soms moet je eerst een stapje terug doen, om vervolgens een grotere stap voorwaarts te kunnen maken. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Post by kolkie »

Je denkt teveel in endpower :p . Ik heb zelf liever een hok dat meteen bocht uit bij de les is en dat je niet eerst nog naar je meerderjarige dorpsgenote kunt zwaaien, een cd-tje kunt wisselen en dat er dan pas iets gebeurt *) . Wat dat betreft zou ik een NA-hoer kunnen zijn.

Maargoed, ieder z'n meuk. Ik denk zelf dat het verschil wel degelijk merkbaar zal zijn en ik zie ook wel dat het zonder een gatenkaas-motorkap zo moet maar die lui bij toyota zijn echt niet gek. Van die opstijgende warme lucht heb je inderaad wel iets last (vooral bij het stoplicht) maar de piping is zó kort (denk ik) dat de lucht nauwelijsk tíjd heeft om op te warmen onder last. Nou weet ik alleen niet de powercurve van een standaard 3s-gte maar dat terzijde.

But we'll see, ik zal het project zeker volgens.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Post by Jeffryst182 »

Gisteren de onderdelen opgehaald bij de dealer en vandaag maar meteen even het hele zooitje gemonteerd. Soms is het best wel handig als je een paar extra handen zou hebben. Een paar shoarmateamteam members zouden wel makkelijk zijn geweest. :mrgreen: Die had ik dus niet en moest daarom maar wat verzinnen om de schokbrekers te monteren. Ik heb toen maar de krik uit de kofferbak als extra steun onder de draagarm gebruikt. Toen was het nog maar even en de schokbrekers zaten er in.

hier een fotootje van de struts:

Image


Alles checken of het goed vast zit en knallen maar. Wat een verschil!!!!
Ik heb nog nooit zo hard de celica door de bochten kunnen gooien.
Ook 200 op de autobahn gaf een echt race gevoel. Het verschil in harde of zachte instelling is ook duidelijk merkbaar.

De voorkant is volgende week aan de beurt.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

^heel mooi gedaan Jeffry :)

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

en kolkie: beter een turbomotor die een fractie inhoud bij lagere toeren dan een n/a die altijd inhoud :)

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Post by The_Scarabial »

ja very nice!
Koekoek!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Niceley done Jeff :)

En als ik niet op de camping had gezeten was ik zeer zeker weten komen helpen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Locked