Lexus IS200/300 (Altezza) Rear subframe suspension braces
Posted: Thursday 03 April 2014 04:01
Ik wou even naar de meningen polsen hier over de zogenaamde 'rear subframe suspension braces' voor de eerste generatie Lexus IS.
Er zijn verschillende versies op de markt; zoals deze: http://swiftracing.com/SRT/item.aspx?id=72" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar die vind ik wel erg duur voor 2 latten aluminium met 2 gaatjes in Ze vervangen ook gewoon de originele stock 'armen' (of hoe je het ook in NL noemt) en zouden de wheel-hop sterk verminderen en ook o.a. het 'vibreren' van het open dak tegen gaan.
Zou het echt iets uitmaken tgov. de 'stocks' of is het gewoon show'n'shine? Destijds zullen ze ook wel correct berekend geweest zijn door de Toyota-ingenieurs.
Hetgene wat mij stoort aan bv. de SRT-versie is dat ze erg veel materiaal weghalen aan de bevestigingspunten. De meeste sterkte van het materiaal zit wel aan de buitenkant, maar als je zoveel weghaalt om terug de originele bouten te kunnen gebruiken, verzwak je sowieso het stuk. Het lijkt met beter om gewoon langere bouten te gebruiken, en nergens materiaal weg te halen. Het is nu niet dat zo'n beetje alu uitfrezen op dat latje een grote gewichtsbesparing zal opleveren. Het is sowieso al vrij licht als je alu gebruikt tov. bv. RVS.
Ik heb een tijdje terug een topic gezien op het 'my.is' forum over iemand die een simpeler versie ging maken in verschillende kleuren (en goedkoper), maar ik kan het topic niet meer terugvinden
Nog iemand die andere (goedkopere) versies ervan weet? Of zou ik ze gewoon zelf maken; en 2 latten alu halen, 2 gaatjes erin boren, en klaar? (Alleen weet ik de dikte natuurlijk niet vd alu-latjes die ze gebruiken voor hun 'geupgrade' versies)
Er zijn verschillende versies op de markt; zoals deze: http://swiftracing.com/SRT/item.aspx?id=72" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar die vind ik wel erg duur voor 2 latten aluminium met 2 gaatjes in Ze vervangen ook gewoon de originele stock 'armen' (of hoe je het ook in NL noemt) en zouden de wheel-hop sterk verminderen en ook o.a. het 'vibreren' van het open dak tegen gaan.
Zou het echt iets uitmaken tgov. de 'stocks' of is het gewoon show'n'shine? Destijds zullen ze ook wel correct berekend geweest zijn door de Toyota-ingenieurs.
Hetgene wat mij stoort aan bv. de SRT-versie is dat ze erg veel materiaal weghalen aan de bevestigingspunten. De meeste sterkte van het materiaal zit wel aan de buitenkant, maar als je zoveel weghaalt om terug de originele bouten te kunnen gebruiken, verzwak je sowieso het stuk. Het lijkt met beter om gewoon langere bouten te gebruiken, en nergens materiaal weg te halen. Het is nu niet dat zo'n beetje alu uitfrezen op dat latje een grote gewichtsbesparing zal opleveren. Het is sowieso al vrij licht als je alu gebruikt tov. bv. RVS.
Ik heb een tijdje terug een topic gezien op het 'my.is' forum over iemand die een simpeler versie ging maken in verschillende kleuren (en goedkoper), maar ik kan het topic niet meer terugvinden
Nog iemand die andere (goedkopere) versies ervan weet? Of zou ik ze gewoon zelf maken; en 2 latten alu halen, 2 gaatjes erin boren, en klaar? (Alleen weet ik de dikte natuurlijk niet vd alu-latjes die ze gebruiken voor hun 'geupgrade' versies)