Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Advies gevraagd

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Maartje
Sla blaadje
Posts: 5
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 13 June 2014 14:36

Advies gevraagd

Post by Maartje »

Hallo Shoarma-team,
Omdat mijn vraag niet direct met Supra's verbonden is, stel ik hem even in dit gedeelte van het forum, ook gezien de ondertitel "Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek" ;). Zoals ik in m'n voorstelbericht al aangaf, ben ik op dit moment vooral op zoek naar een geschikte, tweedehandse auto voor dagelijks gebruik. Mijn huidige is echt aan vervanging toe. Hopelijk kunnen jullie me van enig advies of ervaringen voorzien. Met een geschikte auto bedoel ik met name dat hij ruim (plaats voor vier personen), sportief en zuinig moet zijn. Uiteraard vind ik sportiviteit ook bij zo'n "alledaagse" auto van groot belang en bovendien moet het er tenminste een beetje stoer uit zien. Na enig rondneuzen heb ik daarom mijn oog laten vallen op de Peugeot 308, de hatchback-versie. Wat me vooral bevalt aan deze auto is dat de auto redelijk ruim is (ik heb er al een keer in gezeten) en dat ie er bovendien heel goed uitziet, het interieur is bijna Italiaans en die grote muil aan de voorkant blijft indrukwekkend. Echter heb ik enige tijd geleden ook in een Ford Focus gereden, van een collega van me. Eerlijk gezegd vind ik de Focus er lang niet zo mooi uit zien als de Peugeot, zowel wat betreft het exterieur als het interieur. Alleen moet ik wel zeggen, dat ie echt heerlijk reed. Ik heb nog niet met de Peugeot gereden, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ie de Ford overtreft op dit gebied. Dat schrijven trouwens ook veel bladen in hun rij-impressies. Maar de Peugeot heeft dan weer als voordeel dat ie tweedehands relatief voordelig, als je bijvoorbeeld het aanbod op sites als deze bekijkt en vergelijkt. Graag hoor ik van jullie of jullie met positieve of juist hele negatieve ervaringen hebben met deze twee auto's, of als jullie vinden dat ik beter voor nog een ander model kan gaan (een Supra is helaas nog niet aan de orde ;) ). Ook als jullie nog dingetjes weten waar ik op moet letten bij het kijken naar een van deze twee auto's (bekende kwetsbaarheden etc.), zijn die van harte welkom.

Alvast bedankt!
Live every day to the fullest - in moderation.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Advies gevraagd

Post by Tjabbo »

Een focus is een hele goede auto maar zal wat minder temperamentvol zijn dan de peug. Helaas voor de peug geldt dat ook voor onderhoud. Een Franse auto heb je meestal meer onkosten aan dan aan een Ford focus.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply