Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

tte VS peugeot ouwehoer topic

Gemotoriseerd of niet, alles op wielen heeft hier een plek.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
kuchnie na wymiar
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

john wrote:maar als je alle peug eruit haalt
is de topic leeg _O-
:oops: [:I]
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

martien wrote:
maar als je alle peug eruit haalt
is de topic leeg
Ho, ho On topic blijven hé. :Y)
sorry je hebt gelijk :oops:

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

is dit een onderdeel van een peugeot? _O-

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Post by kefke »

Kan je ook doen...

Dan ben je zeker wat het volgende is wat stuk gaat... :9
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

martien wrote:Vandaag de suup weer door de APK. Kan er weer een jaartje tegen.

Mannen ik heb een onderdeel nodig. Het bleek namelijk, dat een slang van de stuurbekrachtiging lekt.
Wat ik dus nodig heb is de slangen set (1 geheel) die loopt van de SB-pomp naar het stuurhuis.
Wie o wie heeft nog zo'n setje liggen [?]
Er stond een nieuwe te koop op SM onlangs :)
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

tse wrote:is dit een onderdeel van een peugeot? _O-
Heuj, ga je me nu blijven uitlachen daarmee tse :'(

Daarbij, van alles wat ik vervang weet ik toch zeker dat het weer voor een tijdje goed is. Enne btw, die auto doet het heel goed vlgs hij altijd helemaal tot the limit wordt gepusht (zelfs koud soms). Btw koppeling is na 200d km abuse nog altijd goed, zelfde als blok.

Waterpomp die stukgegaan is was btw idd de fout van te strak aangespannen riem dus; ook de riem meteen vervangen toen (had ik al gepost dacht ik). Was blijkbaar ook goed; want de temperatuur blijft constanter; mooi meegenomen :)

Wel nog iets nieuws ontdekt; na vervangen van schijven (een barst in 1 van die Brembo's met maar 10d km!) en blokken nog steeds trillingen boven 100/u; dus nu nog es nieuwe wiellagers.

BTW er liggen nu Lucas (origineel Pug infeite) schijven en Ferodo Premier blokken op (die DS racing kon je er niet voor krijgen). En ik moet zeggen; eerste indruk is idd dat ik weer hetzelfde probleem heb als bij de originele dat ze te snel faden; maar tijd zal dat nog moeten uitwijzen (nog niet genoeg km's ermee gedaan daarvoor).
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

martien
Assistent shoarma kruider
Posts: 572
Joined: Tuesday 11 April 2006 01:31
Location: Veenendaal

Post by martien »

Wel nog iets nieuws ontdekt; na vervangen van schijven (een barst in 1 van die Brembo's met maar 10d km!) en blokken nog steeds trillingen boven 100/u; dus nu nog es nieuwe wiellagers.
Ook bij de garage waar ik de suup laat APKen hebben ze slechte ervaringen met Brembo remschijven, met name het kromtrekken van de schijven. En dan gaat het om gewone remschijven, dus niet geperforeerd of zo.
Ze zijn overgestapt naar een ander merk.
Vreemd is toch wel, dat het bij Brembo's zou moeten gaan om betere schijven dan de originele die reputatie hebben ze toch (noch) wel. Ook de ferrari's hebben Brembo als remmen.

Kromme remschijven zijn geen APK punt dus dat viel weer mee want ik heb geen tijd gehad om de schijven te vervangen.
Moeilijker was de suup door de emissie heen te krijgen. De suup moest zeker 1 minuut minder dan 0.50 als waarde aangeven. Zonder gerommel zit de suup rond de 0.80.
Vorig jaar waren ze wat minder streng, toen was 2 seconden al genoeg.
Kreeg dit dus niet meer met de fuel computer voor elkaar en heb toen maar de truc met de ontluchtingsslang toegepast en toen was het goed. 8-)

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Post by kefke »

truc met de ontluchtingsslang? nooit van gehoord...

I want to know moren 8-) Gaat dat voor alle auto's?
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

martien wrote:
Wel nog iets nieuws ontdekt; na vervangen van schijven (een barst in 1 van die Brembo's met maar 10d km!) en blokken nog steeds trillingen boven 100/u; dus nu nog es nieuwe wiellagers.
Ook bij de garage waar ik de suup laat APKen hebben ze slechte ervaringen met Brembo remschijven, met name het kromtrekken van de schijven. En dan gaat het om gewone remschijven, dus niet geperforeerd of zo.
Ze zijn overgestapt naar een ander merk.
Vreemd is toch wel, dat het bij Brembo's zou moeten gaan om betere schijven dan de originele die reputatie hebben ze toch (noch) wel. Ook de ferrari's hebben Brembo als remmen.

Kromme remschijven zijn geen APK punt dus dat viel weer mee want ik heb geen tijd gehad om de schijven te vervangen.
Moeilijker was de suup door de emissie heen te krijgen. De suup moest zeker 1 minuut minder dan 0.50 als waarde aangeven. Zonder gerommel zit de suup rond de 0.80.
Vorig jaar waren ze wat minder streng, toen was 2 seconden al genoeg.
Kreeg dit dus niet meer met de fuel computer voor elkaar en heb toen maar de truc met de ontluchtingsslang toegepast en toen was het goed. 8-)
Nice Martien :)

Yeah, die Brembo's (gewone volle schijven; geperforeerde en gesleufde mogen niet meer in B voor de keuring blijkbaar als het niet origineel zo is; kzal zien hoe ik dat zal regelen met de Suup g }:| ) waren krom ook hoor; alleen vond ik het straf dat er ook al een barst inzat aan 1 kant. Dat ze krom waren kon ook wel deels aan m'n remgedrag liggen. Ze remden wel goed en eigenlijk geen fading ondervonden, maar iedere 10dkm andere blokken en schijven steken is me net iets van het goeie teveel.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

kefke wrote:truc met de ontluchtingsslang? nooit van gehoord...

I want to know moren 8-) Gaat dat voor alle auto's?
Slang vd carterontluchting gewoon losdoen; dan ontsnapt er een deel van de uitlaatgassen via die slang gewoon naar de buitenlucht ipv naar het uitlaatsysteem te gaan. Dus resultaat; lagere emissie. En ja, voor iedere auto kun je dat doen.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

TTE wrote:
tse wrote:is dit een onderdeel van een peugeot? _O-
Heuj, ga je me nu blijven uitlachen daarmee tse :'(
nee hoor

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

tse wrote:
TTE wrote:
tse wrote:is dit een onderdeel van een peugeot? _O-
Heuj, ga je me nu blijven uitlachen daarmee tse :'(
nee hoor
Je bent een schat O+
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

Ik heb geen geperforeerde Brembo's; het zijn gewoon effen vlakke zonder groeven of sleuven.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

tse schreef:
dat ligt aan die franse kneut pongel toelie waaraan ze vast zitten Schater


De originele schijven en blokken faden na een paar keer 'sportief' remmen, maar zijn nooit never krom geweest (een 50d km meegegaan); de Brembo's die er nu op zitten faden niet meer (toch nog niet ondervonden) maar trekken wel heel snel krom naar m'n goesting (al na 10d km dus)

En ja het is Franse meuk; dit weekend heeft de waterpomp (zou niet mogen na 192d km; een waterpomp moet het echt wel minimum 300d km uithouden) het begeven en is ze volledig lek. NotFunny Schijven dus ook eraf om te rechten /af te draaien en de aandrijfassen moeten er ook nog af om zo'n nieuwe 'vetzakken' errond te doen want die zijn ook gescheurd en veel vet zit er niet meer in.
_________________
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

Die 405 is van mei '94 en hebben wij destijds helemaal nieuw bij de dealer gekocht (m'n pa was een Pug-freak, maar aangezien m'n ouders ondertussen al een hele tijd gescheiden zijn; zijn we daar ook vanaf Tonque ). Ik heb de auto zowat geërfd nadat ie toch quasi niet meer gebruikt wordt na komst vd Avensis destijds in 2002. In de periode 2002-eind 2005 heeft ie bijna niet gereden, quasi compleet stilgestaan; tot ik m'n rijbewijs moest halen en het dus met die moest doen. De auto is tot dan toe altijd dealer-onderhouden geweest met volledig onderhoudsboekje vanaf het begin bij een goede (ja, goed Pug garage, want we kennen die mensen goed en ze leveren wel echt netjes werk) dealer, erna paar keer enkele andere dealers geprobeerd omdat we toen ook verhuisd zijn en die te ver werd.

Nadat ik er een tijdje mee gereden heb; was het eerste wat ik kwijt wou de boot-vering (had ook al een 170d km op teller en nog nooit vernieuwd) en aan 175d ongeveer zelf er Monroe Reflex onder gemonteerd. Was beste mod tot nu toe trouwens. Heel andere auto geworden. Dan kwamen alle vloeistoffen (omdat het niet echt meer bijgehouden was door die verschillende garages; behalve de kleine onderhouden natuurlijk) dus ook bakolie etc etc. De originele remmen faden te snel naar m'n idee en er moesten toch nieuwe schijven en blokken op, dus dan op aanraden van een kennis Brembo-schijven en TRW blokken eronder + de achterste trommels opnieuw uitgefreesd en bijgesteld en de remkracht nog es verdeeld + handremkabel korter afgesteld. Toen motorblok helemaal laten nazien; kleppen gesteld; timing veranderd (inlaat zo vroeg mogelijk open en zo laat mogelijk sluiten) en mazoutpomp vol los open gezet. Voelde je trouwens dat ie veel beter accelereerde en ook niet meer zo 'schokte' bij veranderen naar hogere versnelling. Daarna is de koppelingskabel nog beginnen haperen; 3 kabels besteld vlgs chassis-nr maar geen enkele die past (blijkbaar weten ze bij Pug zelf niet welke kabel ze destijds in welke auto hebben gemonteerd). Dan maar de oude helemaal uiteen gedaan; nieuw vet en nieuw rubberen leiding errond; helemaal geïnspecteerd; en zo goed als nieuw terug. Owja, en toen ook nog een K&N filter gestoken (was de enige vermogenwinst die ik nog kon maken; na timing en mazoutpomp) en dat hielp ook wel weer een beetje; hij krijgt meer lucht nu en je merkt dat waar ie vroeger op topsnelheid 164km/u zo begon snakken; hij dat nu niet meer doet, dus das goed Smile Alleen jammer dat er nogal wat parasiet-geluidjes in het interieur beginnen te kruipen Jammr. Nu de waterpomp en die aandrijfas-vetzakken dus. nog kapot.

Hij is dus zeker niet slecht onderhouden geweest; sedert ik er voor kijk, is ie enkel nog maar beter geworden. Ok, er wordt nu ook wel terug echt mee gereden en hij verbruikt eigk nu wel zo'n 10 liter (diesel) wat vrij veel is. Overall gezien is het nu toch een vrij goede daily geworden; heel goeie comfort/wegligging combo vind ik persoonlijk en nog altijd een auto met veel plaats binnenin en grote koffer. Echt snel zal ie nooit worden; maar dat hoeft ook niet.

En wat die elektronische 'meuk' betreft; in deze zit er nog nul noppes electronica. Helemaal basic version destijds; enkel elektrisch schuifdak als optie. Zelfs raampjes moet je zelf opendraaien; geen airco, geen abs. Wel servostuur gelukkig (alhoewel het nog geen al te goed stuur is om te parkeren en een te vaag stuurgevoel zeker rond de middenstand). Het is een simpel 1900 cc diesel zonder turbo of whatsoever met pompinjectoren en een mazoutpomp die gewoon riem-aangedreven is. Geen hydraulische kleppenstoters. Dus helemaal niks elektronica; doodsimpele techniek. Stock spec; 74 pk; 0-100 in 18,2s en top van 164/u. Toen ik er begon mee rijden; liep ie nog beetje over de 150; nu 166 op gps als het helemaal goed mee zit Vork Het klinkt allemaal traag; maar eigenlijk komt ie best redelijk weg; oa 206jes en cliotjes, oude passats etc er toch nog mee afgetrokken dus Smile.

Kzou enkel nog graag (als deze versleten zijn) goeie nieuwe bandjes erop monteren, want deze vertonen nogal veel tekenen van ouderdom en zijn niet erg goed meer (Michelin Energy).

Dusse tse, nu weet je z'n ganse historie. En btw; we hebben nooit grote kosten of andere gehad in z'n hele carrière (m'n ma heeft nog alle facturen) en behalve wat ik hier vermeld heb, is er nooit niet veel aan gebeurd. Dus best betrouwbare auto's toch?

Voor Renault heb ik het niet; maar ik vind als je voor weinig geld een relatief goeie auto zoekt en je niet stoort aan het vele plastiek-gebruik (vooral interieur) en goedkope oplossingen van Pug (bv koppelingskabel zit origineel vast met 2 plastieken spanbandjes, hoe grappig en zielig het ook mag klinken, maar ze hebben het toch altijd goed uitgehouden), dan vind ik een Peogeot toch 1 vd betere keuzes. Ter vergelijking; een beetje nieuwe Avensis heb je niet onder de 30d euri in B; een Pug 407 toch voor een 20d euri al. De ergonomie vind ik trouwens best ok; veel beter dan in een bmw (dat is mijn mening natuurlijk). Een 405 T16 vind ik trouwens echt een vette auto; de ultieme sleeper en daily drive als je het mij vraagt.

Owja, en als ik hiermee Martien's topic teveel vervuil, dan moet één van de moderators de Pug-related stuff hiervan maar afsplitsen in een TTE's Pug topic in plains, trains and automobiles. Er zullen vast wel nog dingen te vertellen vallen over die 405 Schater
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

mmarkk schreef:
TTE schreef:
Dat van die Brembo's heb ik nu ook met m'n Pug 405; hoe grappig het ook mag klinken. Ik rij er nochtans erg regelmatig en veel km's mee; maar die schijven zijn na 10d km al krom NotFunny


je houdt toch toevalling niet je rempedaal ingetrapt na hard remmen he, voor het stoplicht bv?


Yeah, soms wel in het verleden, nu let ik er meer op; is idd niet goed voor de schijven
_________________
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

Ff nog wat gecopy'ed en geplakt :) Je mocht trouwens een pagina eerder hier geplakt hebben Marco ;)
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Post by kefke »

Mijn Rina verbruikt 6l/100km
Specs:
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1974 cm3
boring x slag 86,0 x 85,0 mm
compressieverh. 22,5:1
max. vermogen 51 kW (69 pk)
4600tpm
max. koppel 128 Nm
2600tpm
brandstofsysteem indirecte inspuiting
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator nee

PRESTATIES
topsnelheid 160 km/h
acceleratie 0-100 km/h 15,9 s
(Bron: Carbase Autoweek.nl)

Dus minder pk's, minder verbruik en sneller maar wel een grotere cilinderinhoud denk ik.
En je durft er ergens mee komen :9 (Grapje)

Jij moet minder taks betalen, maar door het verbruikverschil zal het niet veel schelen.

Gewoon ter info :Y)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Post by kolkie »

Ik denk er serieus over na de slet eruit te trappen en een pug te kopen. Word ik dan ook gebanned :mrgreen: ?

405 T16 is leuk totdat de tussenbak stuk gaat. Kun je het blok verkopen aan een 205 gek en de rest weggooien [V] -O-
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Post by kefke »

Ook? TTE is toch niet gebanned...

Veel suc6 met de pug en vooral veel plezier met het uitzicht als je op de pechstrook staat.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

kefke wrote:Ook? TTE is toch niet gebanned...

Veel suc6 met de pug en vooral veel plezier met het uitzicht als je op de pechstrook staat.
Wie stond er ook weer afgelopen zondag op de pechstrook? :mrgreen:
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Post by kefke »

Ik _O-


Met banden van 37j oud... Vond het een hele prestatie eigenlijk...
Een franse auto wordt niet eens 37j :Y)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Post by kolkie »

Je kunt 'ook' op meerdere manieren gebruiken :) . Kwestie van klemtonen in de zin goed leggen.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Post by kefke »

Ik zie maar 1 manier...

Stond Marco ook aan de kant misschien?
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

nope.
supras met een 7m rijden gewoon. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply