Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
- KX250
- Meat-team Member
- Posts: 1541
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
- Location: Nijverdal
Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
Gevraagd: Stalen koppakking en set motor pakkingen voor 7M-GTE
Last edited by KX250 on Monday 13 December 2010 23:38, edited 2 times in total.
Republica bananna
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Gevraagd:Stalen koppakking en set motorpakkingen voor 7M-GTE
deze gast heeft een hele set incl koppakking te koop
http://www.supra-forum.de/showthread.php?t=35058
deze pakkingset heb ik ook. leverde de OMR bij mijn motor.
je kan de koppakking proberen los te verkopen of gewoon te gebruiken. ging bij mij goed op 1 bar druk.
http://www.supra-forum.de/showthread.php?t=35058
deze pakkingset heb ik ook. leverde de OMR bij mijn motor.
je kan de koppakking proberen los te verkopen of gewoon te gebruiken. ging bij mij goed op 1 bar druk.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Gevraagd:Stalen koppakking en set motorpakkingen voor 7M-GTE
^ Hoe moet ik deze koppakking inschalen?
Tussen stock en Metaal in dan?
Tussen stock en Metaal in dan?
Republica bananna
Re: Gevraagd:Stalen koppakking en set motorpakkingen voor 7M-GTE
Hoe belangrijk is de dikte van een koppakking?
Ik wil nl. op voorhand een koppakking kopen, nu ik weet dat mijn kop niet al te krom is.
Met andere woorden kan ik dan de HKS bead type (whatever that means) van 1.2 mm vast bestellen?
De standaard Toyota is 1.37mm, maar het kan zijn dat die bij montage meer in elkaar gedrukt wordt omdat hij van composiet is.
http://store.driftmotion.com/static/i-h ... 153195.php
Ik wil nl. op voorhand een koppakking kopen, nu ik weet dat mijn kop niet al te krom is.
Met andere woorden kan ik dan de HKS bead type (whatever that means) van 1.2 mm vast bestellen?
De standaard Toyota is 1.37mm, maar het kan zijn dat die bij montage meer in elkaar gedrukt wordt omdat hij van composiet is.
http://store.driftmotion.com/static/i-h ... 153195.php
Republica bananna
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Gevraagd:Stalen koppakking en set motorpakkingen voor 7M-GTE
ja composiet wordt in elkaar gedrukt. staal ook maar veel minder.
1.2mm is voldoende voor koppen waar maar heel weinig af gaat.
1.2mm is voldoende voor koppen waar maar heel weinig af gaat.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
de 1.2 kan je bestellen die bead type die je in gedachten had.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
Hmm ik ben geen expert maar ik heb me hier een beetje op gestort ( zie link).
http://www.supramania.com/forums/showth ... =thickness
Hier zeggen ze geloof ik dat de stock gasket 1.37 "compressed" is
Daardoor heb ik voor 1.4 mm gekozen en niet voor 1.2, maar aan de andere kant lees je heel veel mensen die een 1.2mm gebruiken, daarbij
komt dat de meeste hier op het forum een hoop meer ervaring hebben dan ik.
http://www.supramania.com/forums/showth ... =thickness
Hier zeggen ze geloof ik dat de stock gasket 1.37 "compressed" is
Daardoor heb ik voor 1.4 mm gekozen en niet voor 1.2, maar aan de andere kant lees je heel veel mensen die een 1.2mm gebruiken, daarbij
komt dat de meeste hier op het forum een hoop meer ervaring hebben dan ik.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
Volgens Arnout is het hoe dunner hoe beter, omdat de koppaking het zwakste punt van de motor is wil je die zo klein mogelijk houden. beter neem je een stopper dan een beaded type.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
Probleem met een dunnere koppakking is de timing ( die op te vangen is met verstelbare nokkenastandwielen) en de compressie.
Door de compressie te verhogen, verhoog je ook de compressie-einddruk, en daarmee de kans op pingelen ( zelfontsteking door te hoge druk/temperatuur). Als dit optreedt heb je bij een stock-ecu last van feul-cut om de motor te beschermen. oplossing KAN dan zijn om een aftermarket ecu te gebruiken. Hiermee los je het pingelprobleem niet op, maar camoufleer je het door een tikje minder boost te draaien etc.
Al met al, is de juiste dikte koppakking van essentieel belang als je een blok stock, of zo goed als stock wilt houden. Een gezond draaiende motor is ook de juiste basis om met tunen te beginnen.
Besef wat er gebeurt als je al krap aan de pingelgrens zit, en je gaat ook nog eens een dikke bar turbodruk draaien. DE perfecte manier om je blok om zeep te helpen. Je blaast als eerste je zwakste punt eruit (koppakking), en als dit niet lukt doordat je een stalen hebt gemonteerd, gaan je drijstanglagerschalen er als volgende aan, doordat je door de extreme krachten de smeeroliefilm doorbreekt.
De oplossing van arnout raakt in mijn ogen kant noch wal. Een te kort door de bocht genomen oplossing op een probleem wat je met een stalen koppakking niet zou moeten hebben. Mede aan dit soort gedachtegangen heeft de 7m zijn slechte reputatie te danken.
Door de compressie te verhogen, verhoog je ook de compressie-einddruk, en daarmee de kans op pingelen ( zelfontsteking door te hoge druk/temperatuur). Als dit optreedt heb je bij een stock-ecu last van feul-cut om de motor te beschermen. oplossing KAN dan zijn om een aftermarket ecu te gebruiken. Hiermee los je het pingelprobleem niet op, maar camoufleer je het door een tikje minder boost te draaien etc.
Al met al, is de juiste dikte koppakking van essentieel belang als je een blok stock, of zo goed als stock wilt houden. Een gezond draaiende motor is ook de juiste basis om met tunen te beginnen.
Besef wat er gebeurt als je al krap aan de pingelgrens zit, en je gaat ook nog eens een dikke bar turbodruk draaien. DE perfecte manier om je blok om zeep te helpen. Je blaast als eerste je zwakste punt eruit (koppakking), en als dit niet lukt doordat je een stalen hebt gemonteerd, gaan je drijstanglagerschalen er als volgende aan, doordat je door de extreme krachten de smeeroliefilm doorbreekt.
De oplossing van arnout raakt in mijn ogen kant noch wal. Een te kort door de bocht genomen oplossing op een probleem wat je met een stalen koppakking niet zou moeten hebben. Mede aan dit soort gedachtegangen heeft de 7m zijn slechte reputatie te danken.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
Liever mijn koppakking eruit dan een zuiger
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
Niet helemaal waar emveha. Arnout heeft deels gelijk wat dikte van koppakking betreft.emveha wrote:De oplossing van arnout raakt in mijn ogen kant noch wal. Een te kort door de bocht genomen oplossing op een probleem wat je met een stalen koppakking niet zou moeten hebben. Mede aan dit soort gedachtegangen heeft de 7m zijn slechte reputatie te danken.
Hoe dikker de koppakking des te zwakker deze wordt.
Arnout bouwt blokken voor specifieke doeleinden. Alles is anders, en de eindcompressie wordt grotendeels bepaald door de juiste zuigers te nemen. De kop en de dish van de zuigers worden uitgeliterd, dan weet je ook wat je eindcompressie word. Race zuigers hebben vaak een hele andere dish dan origineel, vandaar. Het liefst hou je de stock maat koppakking.
Bij een stock 7m zou ik zeggen; kijk hoeveel er van de kop en het onderblok afgegaan is, en bepaal dan de dikte van de koppakking. Een te dikke koppakking zorgt voor een lage compressie waarde en dus een luie motor (onderin). Je kunt dan wel mega veel turbodruk draaien, maar daar heb je niks aan. Dus dikte van de koppakking is redelijk belangrijk ja. En om het echt te bepalen, moet je de boel uit-literen. Bij een stock 7m zou ik eerder een iets hogere compressie willen dan te laag, er is wel iets ruimte tot de pingelgrens.
Edit: zo beter? ;)
Last edited by Dude on Wednesday 15 December 2010 22:24, edited 3 times in total.
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
emveha wrote: Al met al, is de juiste dikte koppakking van essentieel belang als je een blok stock, of zo goed als stock wilt houden. Een gezond draaiende motor is ook de juiste basis om met tunen te beginnen.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
P.S. Hoort dit topic inmiddels niet thuis in de Mk3 sectie ????????
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dikte van de stalen koppakking voor 7M-GTE
ja
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.