Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

accusump, supra motorrevisie

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

accusump, supra motorrevisie

Post by alexander strik »

dit is dan de accusump die ik uit de state's heb laten komen. Het apparaat wordt al tig jaren gebruikt bij race en dragstar auto's. Aan de ene kant zit een zuiger die op druk (lucht)gehouden wordt en aan de andere kant zit ongeveer 1.5 ltr olie. Hij wordt gemonteerd op een hoofdkanaal in de oliehuishouding. 2 voordelen, voor dat je de auto start zet je hem open (manueel) en heb je tot in alle uithoeken olie, wanneer tijdens het rijden ergens een vacuum onstaat pomt hij gelijk olie bij. De zuiger wordt door de oliedruk weer terug geduwt. Dit apparaat kan een goede aanvulling zijn op het stocksysteem. Ook verander ik de oliezeef in het carter de stockuitvoering is dusdanig gevormd dat hij lucht aan kan zuigen in lange bochten, er komt nu een platte van een Opel OPC motor die ik ook lager in het carter plaats.
Alexander

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

accusump, supra motorrevisie

Post by alexander strik »

Ik zou graag een fotootje bijplaatsen lukt me overal behalve bij shoarma
Alexander

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: accusump, supra motorrevisie

Post by Tjabbo »

alexander strik wrote:Ik zou graag een fotootje bijplaatsen lukt me overal behalve bij shoarma
Alexander
Wat gaat er mis dan alexander?
je kan evt plaatjes plaatsen op http://www.tinypic.com en de link die je dan terugkrijgt hier neerpoten. dat mut goed goan. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

Gaaf!
ook pics maken tijdens install :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Post by Dude »

Een accumulator, wordt ook veel in de hydrauliek gebruikt. Maar waarom een zuigeraccu? Je hebt accu's van Bosch of Hydac die een rubberen balg hebben. Hierbij heb je nooit kans dat er lucht over de zuiger lekt. Ow beter met stikstof vullen trws. Maar wel een mooi systeem, je hebt zo geen grotere pomp nodig.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: accusump, supra motorrevisie

Post by alexander strik »

alexander strik wrote:dit is dan de accusump die ik uit de state's heb laten komen. Het apparaat wordt al tig jaren gebruikt bij race en dragstar auto's. Aan de ene kant zit een zuiger die op druk (lucht)gehouden wordt en aan de andere kant zit ongeveer 1.5 ltr olie. Hij wordt gemonteerd op een hoofdkanaal in de oliehuishouding. 2 voordelen, voor dat je de auto start zet je hem open (manueel) en heb je tot in alle uithoeken olie, wanneer tijdens het rijden ergens een vacuum onstaat pomt hij gelijk olie bij. De zuiger wordt door de oliedruk weer terug geduwt. Dit apparaat kan een goede aanvulling zijn op het stocksysteem. Ook verander ik de oliezeef in het carter de stockuitvoering is dusdanig gevormd dat hij lucht aan kan zuigen in lange bochten, er komt nu een platte van een Opel OPC motor die ik ook lager in het carter plaats.
Alexander
Image

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Post by alexander strik »

hier nog een afbeeldinkje, klik hierop en zie de werking
Alexander

Image

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Post by alexander strik »

en nog een, nu wanneer zich de situatie voordoet van lucht aanzuigen,
Alexander.

Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Post by DeSchouten »

zo'n accusump moet ik ook hebben :Y)
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Mooi project is het zo hoor Alexander
Je pakt het goed aan. en als het lukt bewijs je het ongelijk van héél wat mensen :)

Hopelijk kan je wat foto's posten als het geheel gemonteerd zit :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Fietsbel
Shoarma haler
Posts: 213
Joined: Sunday 02 September 2007 21:15
Contact:

Post by Fietsbel »

Klikt allemaal interessant, kan iemand in jip en janneke taal uitleggen wat het nou doet, want ik zie de plaatjes en dat geeft meer vraagtekens dan antwoorden.
Sorry ben een auto n00b :')

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Post by Dude »

Je hebt dus een extra buffer met olie.
Door de lucht/stikstof vulling aan de ene kant van de zuiger met circa 80% van je oliedruk in je systeem te vullen (dus oliedruk is circa 3 bar, dan vul je de accu met 2,4 bar), zal de zuiger de lucht samenpersen.
Hierdoor heb je aan de andere kant van de zuiger olie tot je beschikking die daar aanwezig blijft, totdat de oliedruk in je systeem lager wordt (doordat je bijv. hoge toerentallen draait, of om wat voor reden dan ook, je lagers meer smering van de oliepomp vragen dan de oliepomp eigenlijk kan leveren) Zakt de oliedruk, dan zal de luchtdruk aan de ene kant van de zuiger de olie weer terug drukken in je systeem. Je zorgt dus voor een constante toevoer van olie naar smeerkanalen.
Je hebt hierdoor geen grotere oliepomp nodig die normaal de olievoorziening op peil houdt. Je moet alleen rekening houden met de druk in je systeem en de temp. van de olie. Door een hogere temp. gaat de viscositeit (dus de "stroperigheid) van de olie naar beneden, waardoor de oliedruk kan zakken. De olie kan dan makkelijker "weglekken"
:Y)

User avatar
Fietsbel
Shoarma haler
Posts: 213
Joined: Sunday 02 September 2007 21:15
Contact:

Post by Fietsbel »

Thanks! weer wat geleerd [:I]

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Fietsbel wrote:Thanks! weer wat geleerd [:I]
jeah me too [:I] *O* *O*
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Post by alexander strik »

Dude wrote:Een accumulator, wordt ook veel in de hydrauliek gebruikt. Maar waarom een zuigeraccu? Je hebt accu's van Bosch of Hydac die een rubberen balg hebben. Hierbij heb je nooit kans dat er lucht over de zuiger lekt. Ow beter met stikstof vullen trws. Maar wel een mooi systeem, je hebt zo geen grotere pomp nodig.
Ik praat over een apparaat dat ontwikkeld is voor de racerij en niet over een of andere balg die gebruikt wordt voor een heftruck.
Alexander

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Post by alexander strik »

alexander strik wrote:hier nog een afbeeldinkje, zo werkt hij wanneer er geen drukverlies is, de zuiger wordt door de oliedruk teruggedrukt.
Alexander



Image

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

Wat is de richtprijs van zo'n accusump ongeveer?
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Post by Dude »

alexander strik wrote: Ik praat over een apparaat dat ontwikkeld is voor de racerij en niet over een of andere balg die gebruikt wordt voor een heftruck.
Alexander
Dus?? Wij gebruiken ze niet voor heftrucks, maar voor systemen die uitermate snel moeten kunnen reageren. Ik zeg alleen dat je kans hebt op lekkage. En de rally-teams die bij ons komen om hun accu's te vullen gebruiken balg accu's. Verder niks mis met een zuigeraccu :Y)

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Post by DeSchouten »

hier nog meer nuttige informatie en een duidelijk uitleg over de installatie enz.

http://www.accusump.com/accusump.pdf/instructions.pdf
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

DeSchouten wrote:hier nog meer nuttige informatie en een duidelijk uitleg over de installatie enz.

http://www.accusump.com/accusump.pdf/instructions.pdf
Cool DS :)
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

Post Reply