Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Master cilinder brace

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Master cilinder brace

Post by DeSchouten »

Na aanleiding van dit topic:

http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=471433

Plaatje (op een mkiv):

Image

De master cilinder schijnt nogal te bewegen bij het remmen, en een brace is volgens sommige nog een betere remmen upgraid dan stalenleiding.

Het ontwerp ziet er vrij simpel uit misschien iets wat zelf te maken is?

wat zijn jullie meningen over deze upgraid?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Post by Ann »

Nice!

euhh wat is het? :Y)
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Zelf zou ik zo niet weten waarom die cilinder niet zou mogen bewegen.
het bewegen is juist om kracht te absorberen zonder stuk te gaan lijkt me.

Ook al staat er in dat topic dat het verschil uit maakt, dat lijkt me zo raar toe?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

het zou het gevoel in het pedaal ten goede komen
De een merkt het wel de ander niet :)
Je moet even kijken hoeveel de mbc nou werkelijk beweegt
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

Ik denk dat het beter is voor de feeling van het pedaal

BTW je moet alleen het op en neer gaande beweging opvangen en niet de auto zwaarder maken :9

Dus je moet het niet moeilijker maken dan het is gewoon een beugel en klaar

Als ik zin heb ga ik eentje op mijn Auto zetten het is niet zo koud buiten :)

User avatar
Fietsbel
Shoarma haler
Posts: 213
Joined: Sunday 02 September 2007 21:15
Contact:

Post by Fietsbel »

Ik heb een Carbing strutbar waar zo;n ding al opzit, of ik er wat van merk? nee niks merkbaar, maar heb ook nooit maximaal hoeven te remmen. ik denk niet dat het de moeite waard is om los te kopen, los fabriceren is misschien wel een leuke bezigheid.

Foto carbing strutbar
Image

User avatar
Fietsbel
Shoarma haler
Posts: 213
Joined: Sunday 02 September 2007 21:15
Contact:

Post by Fietsbel »

Hier zijn wat meer foto;s van de Cusco, voor het geval je het na wilt maken:

Image

Image

Image

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Post by TTE »

Voor een LHD wordt het erg krap, zoals DS al zei. Ik vind het persoonlijk wat stom; het is juist de bedoeling dat die cilinder beweegt; omdat je firewall niet zou plooien.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Post by DeSchouten »

TTE wrote:Voor een LHD wordt het erg krap, zoals DS al zei. Ik vind het persoonlijk wat stom; het is juist de bedoeling dat die cilinder beweegt; omdat je firewall niet zou plooien.
Het voordeel bij een mkiv is dat de mastercilinder boven de veerpoot zit, bij de mk3 zit ie ook nog eens lager.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Is er vraag naar dit soort dingen dan? Mijn zwager is handig met metaal, en wellicht is hij er wel voor te porren om wat van deze dingen te maken en te verkopen.

Dan verdient hij er wat aan (voor niets gaat de zon op) en wij hebben dan mooi zo'n brace ding.
Maakt het nog veel uit of het een 7M of JZ betreft? De JZ laat volgens mij zelfs meer ruimte over dan de 7M of niet?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Wat filmpjes gevonden van het bewegen met/zonder brace:

Well i instaled the today on my buddys car and tested it out here is a video of him pumping the brakes as hard as he can and there is no movement or flex with the brace.

Here is a video with it out the brace you can watch the mc move on my car it flexes much more than his but you can see the movement
http://www.youtube.com/watch?v=E7Z3dpAmf2I

And here is a video with the brace instaled as you can see the mc dose not move and he said tword the end of pedal travle it got much stiffer.
http://www.youtube.com/watch?v=l9OYdGvohXs
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

Ik ben vandaag gaan kijken onder mijn kap bij de remcilinder over ruimte etc

Ik weet niet hoe het zit bij de 7M maar ik zie wel veel ruimte daar voor een brace

Alleen wat ik van andere pics heb gezien is dat de cilinder gewoon onder druk wordt gezet dmv een stelbout

Zoals hier afgebeeld

Image

Je zou zeggen kijk er is WEL een brace voor de MK3 LHD en er zijn al mensen die het over massa produce hebben voor verkopen etc etc

MAAR IK ben niet helemaal happy met dit want je klemt de cilinder NIET vast

Je duwt de cilinder als het ware naar achteren en bovendien als je de brace ziet bij de Mk4 is ie wel goed gecentreerd en bij de Mk3 niet zit een beetje schuin

bij het intrappen gaat de cilinder juist ohmoog dus die beweging moet je opvangen maar met de schuine barce hmmmmm

Dus je zou iedere keer de stelschroef moeten afstellen etc etc

Het zal ongetwijfel werken maar IK heb geen goed gevoel bij

Dus ben ik gaan kijken onder mijn kap en een pic gemaakt

Mijn cilinder



Image

Ik had in gedachte om de cilinder vast te zetten dus met bouten maar zoals je kunt zien is er niks aan de cilinder waar je eventueel een bout in kan draaien ofzo vandaar dat ik denk dat ze de brace zo hebben gemaakt

Toen heb ik de cilinder die ik nog had gepakt

Image

Kijk deze cilinder is iets anders hier heb je wel iets waar je de bout aan de zijkant kunt vastmaken :)

Dus ik ga deze cilinder gebruiken om de barce te maken maar dat doe ik dan samen met het vervangen van schijven blokkem remvloeistof etc etc

Post Reply